MuscleMeat

HULP NODIG! Ben op zoek naar een laptop; is dit een goeie? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

brol, koop ineens een goede pentium 4 2.8 met zeker 512 ram geheugen.
 
Leuke laptop voor het geld!

Toch een paar puntjes.. je bent student.. en wilt hem redelijk intensief gebruiken lees ik zo.. studie + vrije tijd.. hij moet dus ook wel ff een tijdje mee kunnen gaan. Mijn ervaring is dat acer's leuke laptops maken voor goede prijzen.. maar de degelijkheid is een stuk minder. Als je hem lang en intensief gebruiken wilt dan zou ik een Compaq(hp) of Toshiba kopen. Ook ivm garantie. Er is niks zo vervelend als je je laptop een paar weken/maanden kwijt bent voor reparatie.

Aan de andere kant.. als je nu 666 euri's uitgeeft en over een jaar flikkerd dat ding uit elkaar.. dan koop je voor dat zelfde bedrag weer een acer oid.. een Compaq/Toshiba kost minstens het dubbele van wat deze Acer kost..

Je kunt ook een 2e hands dingetje kopen. Ik heb toevallig een Compaq Evo N600c gekocht paar dagen terug. 14" tft 256mb geheugen, PIII 1,2ghz 30gb Hdd. En goede ATI grafische chipset voor 350,-... Ding ziet er als nieuw uit.. maar je moet er wel een beetje geluk bij hebben.

suc6!
 
Ik zeg het . Niet kopen! altijd uitkijken met aanbiedingen :D
Hij heeft eigenlijk ook maar 128 MB ram , de rest word door de videokaart gebruikt.
Als jij daarmee grafische dingen wil gaan doen, zal lachen worden.
 
Dell zijn lawaai bakken!

Kijk eens naar de Fujitsu Siemens Amilo super stille pc ietsjes duurder uitgebreid software pakket!
512 mb ram 1,5ghz cpu 15"tft heb er zelf een half jaar mee gewerkt echt toppie!
 
ReyMysterio zei:
Dell zijn lawaai bakken!

Kijk eens naar de Fujitsu Siemens Amilo super stille pc ietsjes duurder uitgebreid software pakket!
512 mb ram 1,5ghz cpu 15"tft heb er zelf een half jaar mee gewerkt echt toppie!


Ook goed zo'n ding. Maaruh DELL maakt verschil tussen de particulieren (DELL inspiron) en zakelijke markt (DELL latttude). De latitudes zijn robuust. Sneller ookal zijn de specs hetzelfde als die van een inspiron. Over het lawaai. Geen idee, maar heb zelf een PIII DEll lattitude gehad en was zeer rustig vergeleken met die andere bakken.
 
Rebel_x zei:
Ik zeg het . Niet kopen! altijd uitkijken met aanbiedingen :D
Hij heeft eigenlijk ook maar 128 MB ram , de rest word door de videokaart gebruikt.
Als jij daarmee grafische dingen wil gaan doen, zal lachen worden.

Goed opgemerkt! :D
 
besluit.. NIET kopen ;)
maar het is en blijft jouw keuze..
 
huh, maar kan zo'n dingetje niet eens photoshop draaien?
wat is dat voor poep!
 
ik heb zelf een fujitsu siemens,pentium 4 2.8,80 gig hd,512 geheugen,radeon 9000 ati video,cd dvd brander,gekocht bij mediamarkt en ben daar zeer tevreden over
 
roxxe zei:
op't eerste gezicht ziet er wel goed uit, misschien nog een extra 256mb ram bijplakken,


ben ik het mee eens... voor die prijs is ie wel oke
 
ReyMysterio zei:
Je hebt complete paketten te koop voor draadloos internet!
Hierbij krijg je een router hierop sluit je de hoofdcomputer aan op de poort en alle andere extra computers zet je in het netwerk!
Wat internet betreft heb je de keus uit een PCI kaartje ( nadeel moet je los kopen en past niet op elke router ) andere oplossing is een Dongle heb ik zelf ook. Toen ik het pakket kocht waren er 2 paketten 11mb p/s of 54mb p/s dit regelt de snelheid van je internet!
Vanaf een 1,5GHZ cpu werkt een 11mb p/s al optimaal ( laat je niks wijsmaken door de verkoper(s) ) de 54 mb p/s zorgt voor een verbinding die gelijk staat als de normale kabel 1/100 mb p/s downloads gaan wat sneller etc,etc!
Nadelen de prijs, complete sets van zender ( router ) en ontvanger ( pci kaart, dongle ) zijn er niet!
Wel bij de lichtere routers als ik mij niet vergis zijn er al weer snellere routers te koop!
Richt prijzen zijn ongeveer voor een complete set:

11 mb p/s ( router + dongle/pci kaart ) 50 euro

54 mb p/s ( router ) 80 euro
( pci ) vanaf 29,95 euro

100G+ totaal ( router + pci kaartje ) vanaf 130 euro

140G+ vanaf 140 voor een compleet pakket

Belkin zuigt zwaar!!!!!!

De mijne is van sitecom en ik vind dit een betrouwbaar merk alhoewel er veel mensen zijn die er problemen mee hebben!

netwerk kabel ( hoofdaansluiting internet die normaal op de modem zit ) gaat naar de router en van de router naar de modem toe!
Je router komt dus vóór de modem hoofd pc op poort 1 extra pc's de overige 3 poorten ( tenzij je er meer heb ;) )

site's:

www.norrod.nl
www.dynabyte.nl
www.dixons.nl

en vergeet www.marktplaats.nl niet op de meeste router krijg je levenslang garantie die dingen gaan nl moeilijk *kapot

* bij normaal gebruik :D

niks van belkin rules
:mad:
 
ReyMysterio zei:
Voor photoshop ben je minstes 512mb nodig vooral als je een beetje brushes download!
En extra ram in een laptop rammen kun je zelf bijna niet doen koop gelijk een goeie bro.
Bespaart je heel wat kopzorgen!

wederom bullshit
draait super op m'n 4jaar oude laptop hier met 256ram (cs1)
 
Om Photoshop een beetje vlot te draaien is 512 Mb wel het minimum. Simpele bewerkingen kosten niet veel geheugen maar als je zwaar aan de slag gaat met layers en nog al eens de history gebruikt wil je niet iedere keer terugvallen op de scratch disks die Photoshop gebruikt.
 
roxxe zei:
wederom bullshit
draait super op m'n 4jaar oude laptop hier met 256ram (cs1)

Jij ook BS hé!

7.0 draait voor geen meter op 256mb voor je het weet ben je een kwartier verder voordat ie opgestart is!
Ik weet niet welke versie jij hebt anders heb ik nog een leuke uitdaging voor je om te openen op dat barreltje ( PhotoSuit het totale pakket van adobe grootte van de file 2GB )

512mb is een beetje standaard voor PS'en vanaf 6.0!
 
Om het simpel te houden... 'k zou niets kopen wat geen Centrino is :) Dus als het echt uit noodzaak is die 666 euro... ok dan, dan moete er maar mee leven, het beestje zal zijn werk wel doen maar wa trager etc...

Anders... voor 1200 euro hebde al héél goeie laptops...

Grtz
DiS
 
hoeveel kost een extra 256mb dan?
 
google en gij vindt,

ik zou voor 1024 gaan btw....
 
photoshop is inderdaad geen kleintje voor je werkgeheugen
 
Hey boogie kijk eens op deze site staan prijs vergelijkingen op van waar welke laptop het goedkoopste is enz..

http://www.pricewatch.info/cat/35

Deze laptop mischien een id?

Pavilion ZV6010/Semp 3000+ 512MB 60G XPH
[PZ981EA#ABH] €798.50 incl btw

Pavilion ZV6010 Sempron 3000+ 512MB 60GB Combo DVD+/-R/+/-RW (DL) cd-writer drive

[Link niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven