AndroidHealthClinic

Hulp nodig bij bulkschema (beginner)

Bezoekers in dit topic

DavidjeK

Novice
Lid geworden
25 dec 2013
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
78kg
Hallo! Ik zal even beginnen met mezelf voor te stellen. Ik ben 20 jaar, nu 1.5 jaar bezig met krachttraining, en ik wil het dan nu echt serieuzer aan gaan pakken.

Ik ben 1m86, weeg 78 kilo en heb een normaal postuur (mensen vinden me vooral 'mager'). Daarom wil ik graag gaan bulken.

Ben nu een paar dagen bezig geweest met een schema, maar kom er toch nog niet helemaal uit. Hopelijk kunnen jullie me een paar adviezen/tips geven ! :)

Volgens een berekening is mijn onderhoudsniveau 2982 calorieën, dus voor bulken zou ik dan uit moeten komen op ongeveer 3550-3600 kcal.

8Zrkcl.png


Zoals jullie kunnen zien kom ik niet aan de benodigde kcal, en wellicht is het aantal eiwitten ook nog te laag? Bovendien is het eten misschien een beetje eentonig. Het is voor mij persoonlijk geen probleem om dit op te eten, maar misschien is het voor mijn lichaam beter om wat meer variatie te nemen?

Overigens ben ik een student (daarom kan ik ook alleen sporten in de avond), dus ik kan geen ingewikkelde gerechten klaar maken voor met de lunch..

Dan nog een laatste puntje. In het verleden bleek dat ik gevoelig was voor acne (ik weet niet of dat dat kwam door de magere kwark die ik nam, maar sinds ik dat niet meer at, heb ik het ook niet meer gehad). Moet ik deze magere kwark echt nemen, of volstaat de Post-Workout, aangezien ik dan toch al bijna gelijk ga slapen.. En als het toch moet, zijn er dan misschien alternatieven.

Sorry voor de vele vragen, maar zelf loop ik vast..
 
Qua kcal kan je dit proberen voor 2 weekjes en dan kijken hoe je vet / spier aankomt. Beetje cleanbulk idee is het nu.
 
Eiwitten heb je voldoende, zeker als je aan het bulken bent. Ook moet je niet TE veel waarde hechten aan deze berekening, stel je eet nu +- 2300-2500kcal en blijft op je huidige gewicht dan hoef je niet 1000-1200kcal (meteen) te eten boven wat je nu eet. Zou me sterk verbazen dat je 3200+ kcal nodig zou hebben om aan te komen op je huidige gewicht laat staan 3500+.(tenzij je een intensieve job hebt)
 
ik denk dat je gebrek aan eiwitten hebt, je moet 2g eiwitten per 1 kg van je massa halen ( 2 g dierlijke eiwitten = niet van havermout, rijst etc.) sorry voor mijn nederlands, ik hoop dat je dit bergrijpt

ps. je hebt nu 120g eiwitten terwijl je ~~160 g nodig hebt
 
Laatst bewerkt:
ik denk dat je gebrek aan eiwitten hebt, je moet 2g eiwitten per 1 kg van je massa halen ( 2 g volledige eiwit dus niet van havermout, rijst etc.) sorry voor mijn nederlands, ik hoop dat je dit bergrijpt.

ps. je hebt nu 120g eiwitten terwijl je ~~160 g nodig hebt

Eiwitten uit havermout of rijst zijn ook eiwitten en moet je meetellen. En op z'n berekening heeft hij ong 200gr eiwitten wat voldoende is.
 
ik weeg ca. 72 kg en ik heb 211g eiwitten in mijn dieet waarvan 142g eiwitten is van melk, kip, kaas, shake, kwark.
je ziet dat ik 2 g eiwitten heb per 1 kg eigen massa. :cool: de rest telt niet mee.

je hebt genoeg koolhydraten en vetten alleen iets meer eiwitten nodig
 
Laatst bewerkt:
ik weeg ca. 72 kg en ik heb 211g eiwitten in mijn dieet waarvan 142g eiwitten is van melk, kip, kaas, shake, kwark.
je ziet dat ik 2 g eiwitten heb per 1 kg eigen massa. :cool: de rest telt niet mee.

je hebt genoeg koolhydraten en vetten alleen iets meer eiwitten nodig

De rest telt wel mee, waarom zou het niet 'meetellen'?

Hij heeft niet meer eiwitten nodig, 1.8-2gr per kg lichaamsgewicht is voldoende.(tijdens een bulk) Overtollige eiwitten worden omgezet in glucose.
 
De rijst. Weeg je dat ongekookt af? Want de kcal waarde die je invult is van ongekookte rijst.

Je kan ipv kwark ook denken aan huttenkase.
 
Allereerst bedankt voor de reacties! Qua regels met eiwitten ben ik redelijk in onwetendheid, maar als ik het aantal eiwitten daadwerkelijk moet veranderen, zal ik dat doen :)

Met de zilvervliesrijst had ik een vergissing gemaakt. Ik eet 150 gram ongekookte zilvervliesrijst, aangezien ik met het avondeten altijd een vreselijke honger heb.

Dit gat heb ik opgevuld met 30 gram meer havermout in de ochtend, omdat ik dit in meer schema's van andere mensen terug zie komen (en ik 130 gram wel weg krijg) + 3 mandarijnen. Ik vind ze namelijk heerlijk, maar ik weet niet of dit verstandig is? De beredenering achter dit, is dat ik zo op een redelijk makkelijke manier koolhydraten binnen krijg, en het nog een beetje smaak geeft aan de ochtend.

KQFAi.png


Is het schema als geheel nu redelijk waterdicht?

Nogmaals bedankt voor de tijd en moeite die jullie er in stoppen!
 
Back
Naar boven