Fitness Seller

Bezoekers in dit topic

delanoplatina

Cool Novice
Lid geworden
4 okt 2019
Berichten
49
Waardering
5
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
13%
Hallo daar allemaal
Mijn naam is Delano, 17 jaar, 91kg, 183cm
Ik ben nu een maandje bezig met cutten, alleen ik loop helemaal vast, ik wou na dat ik de 92kg had aangetikt toch beginnen met cutten (niet afvallen aangezien ik nog redelijk wat spier had)
Ik had mijn macro's uitgerekend en kwam op 3274 als onderhoud -500 als cut macro's (2774 kcal) dit deed ik de eerste week maar merkte echt amper verschil, en op sommige dagen kwam ik zelfs aan.
Nu eet ik 2479 kcal per dag, en gaat het nog steeds niet heel soepel, ik val soms in een dag 0,6/0,7 af de andere dag kom ik zomaar 0,6/0,7 aan.

Ik snap niet hoe dit nou kan aangezien ik erg consistent eet / train (eetschema toegevoegd als bijlage) (trainingsschema is elke dag 5/10min killercardio in de middag, en op trainingsdagen (ma, wo, vij, zo) ik precies dit trainingsschema doe ; https://www.coachmag.co.uk/fitness/workouts/dumbbell-workouts (Dit schema sprak me aan omdat het supersets waren met dumbells, en supersets verbrand je meer dan normale sets)
Voor het trainen in de avond doe ik zelfs nog 2 circuits buiktrainingen.

Het probleem is dus dat ik steeds aankom/afval & soms 3 dagen achter elkaar niks gebeurd op de weegschaal, terwijl het eigenlijk in stapjes van 0,1 per dag bij de meeste mensen (Ik weeg ook consistent in de ochtend na het gaan van de wc)
Ook is in deze maand cutten niet veel progressie te zien in mijn lichaam vergeleken met een andere cut waar je veelal veel verschil zag in spier, maar ook in bouw.
Ook kom ik na een cheatdag soms wel 2kg aan , dit terwijl ik niet eens heel ongezond eet die dag. als ik maar 1kg ong per week afval kom ik simpel gezegd meer aan dan dat ik afval.

Ik heb volgens een 7punts vetpercentage 19/20 procent vet
Maar volgens een vetpecentage wegschaal 23/24 procent vet (Dit lijkt me eerlijk gezegd niet aangezien het wel meevalt qua vet wat ik heb als je kijkt naar de mensen die rond de 24 zitten (denk dat ik eerder 19/20heb)
 

Bijlagen

  • voeding nieuwwwww.png
    voeding nieuwwwww.png
    61,8 KB · Weergaven: 210
Laatst bewerkt:
Dit is al topic 4.... Misschien dan gewoon bij dit topic houden en niet elke keer een nieuwe maken??

Gewicht schommelt nu eenmaal. Op een dag kan dat zo al een 1 a 2 kg schelen. Het gaat om een gemiddelde van waardes. Wat is het gemiddelde van deze week en van ed week ervoor en zet het eens uit in een grafiekje oid...
Val je nu met dit schema langzaam af?
Ook is in deze maand cutten niet veel progressie te zien in mijn lichaam vergeleken met een andere cut waar je veelal veel verschil zag in spier, maar ook in bouw.
wat zegt de weegschaal over je gewicht?
Wat ik zo zie is dat je meer cardio gericht bezig bent dan spieropbouw gericht (progressive overload). Dan zal je ook niet heel veel en sle progressie zien op gebied van zichtbare spieren. Tenzij je enorm snel afvalt... dan is het uiteraard wel zichtbaar.
de 2 buikspiercircuitjes zullen echt niet heel veel bijdragen aan zichtbaar maken van je spieren. Het blijft erom gaan dat je minder moet eten dan je onderhoud.

Kijk eens hoe zwaar je vorige maand was en hoe zwaar nu. Val je gewoon geleidelijk af (al is het een paar ons per maand) Dan weet je dat je waarschijnlijk nog wat minder moet eten. Val je niet af dan eet je simpelweg nog teveel.

Maar schommelingen zoals jij zegt zijn heel normaal. En bij een cheat eet je vaak veel meer zout ook dus hou je vocht vast. Want als jij zoals je zegt bij elke cheat 2 kg aankomt zou je al dik over de 100 kg moeten wegen. ;)
 
Back
Naar boven