XXL Nutrition

Hulp nodig bij eetschema.

Bezoekers in dit topic

R i c h a r d

Cool Novice
Lid geworden
5 apr 2013
Berichten
55
Waardering
5
Lengte
1m78
Massa
82kg
Hey Hey

Recentelijk heb ik (eindelijk) besloten om naast het sporten een eetschema te gaan toepassen om mijn bodyfat te gaan verlagen (zit rond de 17-18% :(). Ik heb de desbetreffende stickies gelezen en dergelijke dus ook snel mijn calorieverbruik gecheckt met de Harris-Benedict methode, (22 jaar, 1m78, 82kg en 1.55 activiteitsfactor) dit kwam uit op 2991 voor onderhoud. Maar zoals ik al zei ik wil me bodyfat gaan verlagen dus ik dien een lagere hoeveelheid naar binnen te gooien, cutten is 2692 kcal.

Vervolgens heb ik op maandag me kcal nagekeken via voedingswaardetabel.nl en dit kwam uit op maar een totaal van 1600. :eek: Dinsdag meer gegeten maar dit kwam ook maar uit op 2114 dus dat schiet ook niet echt op :rolleyes:.

In de bijlage zit het resultaat van de Harris-Benedict methode, een eetschema wat ik iedere dag eet (ga de rijst met kip etc afwisselen met andere dingen die in een wat grotere kcal groep zitten, ongeveer 500-550kcal per maaltijd) en een voorbeeld van wat ik dinsdag gegeten heb.

Probleem is dat ik nog thuis woon en gewoon eet wat er gekookt wordt (voornamelijk aardappelen met groente en vlees), we eten 1x per week zoals op hier forum omschreven wordt een junkmeal en dat is op de woensdag (patat) en ik begreep dat je 1x per week je mag laten gaan met een maaltijd dus lijkt me het beste als ik dat op de eerder genoemde woensdag doe. Voor de rest eten we niet echt bijzondere dingen. Bami, nasi, pasta en dergelijke. Dus het avondmaal heb ik niet meegenomen in me berekening voor me standaard eetschema van een dag. Maar gemiddeld zal het wel tussen de 500 en 800 kcal zijn, ik krijg de ochtend te horen wat er gekookt gaat worden dus ik zou wel lukken anticiperen door wanneer en een maaltijd wordt gekookt wat weinig kcal is, meer toe te nemen door de dag heen en andersom natuurlijk.

Hopelijk zijn er mensen die me hiermee verder kunnen helpen zodat ik toch meer kcal binnen krijgen die goed in een dergelijk schema passen. :)


Ps: valt me in dat noten een goeie opvulling zijn voor de vetten en een leuke hoeveelheid kcal :D
 

Bijlagen

  • Eetschema.xlsx
    20,4 KB · Weergaven: 51
Sowieso te weinig vetten.. minimaal 1 gr. per kilo lichaamsgewicht. Je komt nu dus de helft te kort. Antwoord geef je zelf al, noten is een zeer goeie bron! Walnoten, ongezouten cashewnoten en ongezouten pindanoten. 100 gram (bijv. 40 gr cashewnoten, 30 gram walnoten en 30 gram pindanoten geven je ongeveer een 30 a 35 gr vetten.
 
Vergeet je bereidingsvetten niet mee te rekenen. Neem aan de je je kip en je schnitzel in olie/boter bakt?
Vervang je jam door ander beleg(vleeswaren,pindakaas)
Als je nou 500g kwark voor t slapen neemt en alleen een half schepje whey voor de smaak toevoegd, is het makkelijker weg te werken en heb je meer casseine. Zou ook wat noten eten voor het slapen, 20g ofzo.
 
@Pure B & K2K24, ik ben inderdaad de bereidingsvetten vergeten, olijfolie.
Doe nu inderdaad alleen pindakaas of kip op de boterhammen en hiernaast heb ik dan ook zo'n 30Gr noten gegeten

vandaag dus het zit nu wel goed.. als ik met dit schema geen resultaten behaal laat ik het weten! ;)
 
Back
Naar boven