MuscleMeat

Hulp nodig bij het bereken van macro's / kcal aub!!!!!

Bezoekers in dit topic

inktim

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
97kg
Heey boyz ik heb hulp nodig bij het bereken van mijn macro s en kcal

Ik heb een formule gedaan op internet waar ik vrij weinig mee kan of terwijl ik snap er niks van!!

Ik ben 30 jaar, 98kg, 193 cm

Met vetvrije massa:
370+21,6x98(lichaamsgewicht dus)x100-19,6% (buikvetje)/100= 211.950 ????????

Zonder vetvrije massa:
66+13,8x98+9,65-204= 1.224,05 ???????

Bmr = 2.041
Bmi = 26,3

Heb bij de BMI en bmr ook formule gedaan op internet gewoon leeftijd, lengte, gewicht! Snap ik ook
Niks van!!!!!

Wat houd dat precies in BMI en BMR???

Maar hoeveel kcal heb ik nou nodig??? ik ben uit gekomen op 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en 1 gram vet per kg lichaamsgewicht maar dan blijven de koolhydraten over hoeveel heb ik hier van nodig? Wil dat buikvetje nu wel eens kwijt! Maar wil geen spiermassa kwijt raken!!!!!

2x 98 =196 gram eiwit x4 = 784 kcal
1x 98= 98 gram vet x9= 882 kcal
Dan blijven de carbs over maar hoeveel denken jullie dat ik nodig ben?

Alvast bedankt voor jullie reactie!!!!!!

BMI vegeten. Dit is een formule die niet op krachtsporters van toepassing is.
BMR = het aantal kcal wat je in 24 uur verbruikt in absolute rust. Dit aantal kcal (in jouw geval dus 2041) moet je nog vermenigvuldigen met een activiteitsfactor om een benadering uit te rekenen van hoeveel kcal je nodig hebt om precies op gewicht te blijven.

Activiteitsfactor:
1,2 Weinig of geen training, kantoorwerk
1,375 Lichte training/sport 1-3 dagen per week
1,55 Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week
1,75 Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
1,9 Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etc.

Dus stel, je traint 4× per week. Dan kies je voor 1,55. Dit moet je vermenigvuldigen met je BMR dus: 2041×1,55=3163. Dit is het aantal kcal wat je gemiddeld verbruikt per dag. Wil je cutten, trek je hier 500 vanaf. Wil je bulken, tel je er 500 bij op (dit is weer meer afhankelijk van hoe snel je wilt bulken.

Maar hoeveel kcal heb ik nou nodig ik ben uit gekomen op 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en 1 gram vet per kg lichaamsgewicht maar dan blijven de koolhydraten over hoeveel heb ik hier van nodig? Wil dat buikvetje nu wel eens kwijt! Maar wil geen spiermassa kwijt raken!!!!!

2x 98 =196 gram eiwit x4 = 784 kcal
1x 98= 98 gram vet x9= 882 kcal
Dan blijven de carbs over maar hoeveel denken jullie dat ik nodig ben?

Dit heb je goed gedaan. Jij wilt cutten dus hoeveel je zou moeten gaan eten is: 3163-500=2663. 2663-784-882=997. Dat zijn dus de kcal aan carbs die overblijven. 997:4=+-250 gram koolhydraat.

Wat je dus zou moeten gaan eten is:
250 gr carbs
196 gr eiwit
98 gr vet

Succes ermee ;)

Hoeveel calorieën je nodig heb daar zijn wel formules voor maar die link ( katch mckardle of zo iets en Harris benedict )heb ik niet bij de hand.
Je moet in ieder geval uitgaan van je vetvrije massa als je wil weten hoeveel eiwitten , koolhydraten en vetten je nodig heb.
Dus eerst je vet% van die 98kg afhalen en dan x2 gr. eiwit en x1 gr. vetten en de calorieën die overblijven dat moet je omrekenen naar je koolhydraten.

Hoeveel calorieën je nodig heb daar zijn wel formules voor maar die link ( katch mckardle of zo iets en Harris benedict )heb ik niet bij de hand.
Je moet in ieder geval uitgaan van je vetvrije massa als je wil weten hoeveel eiwitten , koolhydraten en vetten je nodig heb.
Dus eerst je vet% van die 98kg afhalen en dan x2 gr. eiwit en x1 gr. vetten en de calorieën die overblijven dat moet je omrekenen naar je koolhydraten.

Dit wordt met name aangeraden voor mensen met een heel hoog vp%.

• Topic Starter Topic Starter
Jo bedankt jonges hier heb ik wat aan goed duidelijk!!!
Alleen train ik minimaal 5x per week soms 6 en altijd tot het gaatje dus word de formule iets anders denk ik of niet?

En die vetpersentage heb ik ook op gemeten met een cm band kom ik uit op 19,2% alleen denk ik niet dat dat klopt vind ik wel erg veel!

Terug
Naar boven