MuscleMeat

Hulp nodig bij het maken van een dieet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

superkootje

Cool Novice
Lid geworden
22 aug 2012
Berichten
33
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
88kg
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en ook nieuw bij het hele fitness en body building gebeuren.
Ik vind mezelf redelijk mollig en ik zou graag wat af willen vallen, ik wil ook wat spieren kweken maar daar gaat dit topic even niet over.

Ik weet nog niet goed hoe ik een dieet moet samenstellen en daarom vraag ik om jullie hulp, kunnen jullie mij tips geven over wat ik moet eten en hoeveel.
Ik weet niet wat jullie precies over mij moeten weten daarom heb ik hier wat basis informatie over mij op een rijtje gezet:

Geslacht: man
Leeftijd: 17
Gewicht: *85 KG
Lengte: *1,77M
Trainingsschema: 2x per week krachttraining met daarna een half uur cardio (fietsen/hardlopen/roeien).

Als jullie meer over mij moeten weten moet je het vooral zeggen.
Bij voorbaat dank voor de hulp. =D
 
Begin eerst met het berekenen met je energiebehoefte uit te berekenen:
http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte

Als je wilt cutten (afvallen) wat in jouw geval van toepassing is moet je hier 250 tot 500 kcal onder gaan zitten

Eet:
- rond de 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht
- minimaal 1 - 1,5 gram vet per kg lichaamsgewicht
- rest aanvullen met koolhydraten
 
Okey, ik heb nu ongeveer een dieet in gedachten.

Maar weet iemand wat ik het beste 's ochtends en 's middags op mn brood kan doen?
Ik eet meestal 1 of 2 boterhammen 's ochtends en 2 's middags. (licht bruin brood, niet wit)
 
Ligt er aan hoe de rest van de dag er uit ziet. En 1 of 2 sneetjes s ochtends lijkt me wat weinig, of je moet er een extreem dikke laag beleg op stoppen, lijkt me.
 
hangt af van de rest van je schema natuurlijk, maar ik zou zeggen: kipfilet/pindakaas

---------- Post toegevoegd 15 June 2013 om 18:48 ----------

Ligt er aan hoe de rest van de dag er uit ziet. En 1 of 2 sneetjes s ochtends lijkt me wat weinig, of je moet er een extreem dikke laag beleg op stoppen, lijkt me.

Omdat? 'ligt er maar net aan hoe de rest van de dag er uit ziet'
 
Berekenen je Caloriebehoefte hier:
http://www.freedieting.com/tools/calorie_calculator.htm

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Vervolgens bereken je je macro's als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op minstens 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt.
De Rest van je caloriebehoefte kun je met koolhydraten opvullen.

Daarna kun je je schema opstellen met behulp van deze sheet:
[Link niet meer beschikbaar]
of www.myfitnesspal.com
 
Back
Naar boven