XXL Nutrition

hulp nodig bij hypermobiliteit

Bezoekers in dit topic

Maymuna

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 mei 2009
Berichten
1
Waardering
0
Hoi,

Ik heb me nieuw aangemeld hier op dit forum, omdat ik wat advies nodig heb dat niet bij de huisarts of fysio te verkrijgen is.

Ik ben een vrouw en inmiddels 34

Vijftien jaar geleden heb ik zeer intensief aan bodybuilding gedaan. In die tijd gebruikte ik ook dianabol. Hier ben ik mee gestopt vanwege klachten.

Daarna ben ik rustig door gaan sporten, ook hardlopen, fietsen en zwemmen, maar in de loop der jaren ben ik steeds meer klachten gaan ontwikkelen.

Deze klachten zijn met name gewrichtsklachten aan enkels, knieen, onderrug, schouders, ellebogen en polsen. Met name mediaal aan pezen en banden.

Uiteindelijk ben ik zo erg achteruit gegaan. Van een vetpercentage van 11% naar 30% en van bicep curl met 12 kilo tot een dynaband!!!!!!!!

De huisarts en fysio adviseerden mij om mijn core te trainen, maar dan heb ik alleen mijn rug...... klachten aan polsen, schouders, ellebogen, enkels en alles blijven natuurlijk gewoon bestaan.

Ik ben eigenlijk best wel hard core of geen core. Heb een hekel aan de dames die met 1 kilo 'iets' doen om vervolgens zonder het zweet op hun lijf te vertrekken.

Op dit moment lukt het me niet om hard te lopen, cross trainer gaat dan wel. Maar de kick haal ik toch vooral uit het trainen met gewichten.

Ondanks nu overgewicht, weet ik dat de combi van gewichttraining met cardio beter werkt dan alleen cardio.

Maar ja.... hoe kan ik het beste de zaken van voor af aan weer oppakken en in welke sportschool in Rotterdam Zuid kan ik echt goede begeleiding krijgen.

Ik was eens bij een sportschool weg gerend, omdat de instructeurs alleen kijken naar de spierbundels van de heren en de strakke pakjes van de chicks.

Groetjes Martine
 
welkom op DBB! eindelijk ook iemand uit rotterdam - zuid:p
ik train zelf in capelle ivm mijn werk....
ik wens je veel succes en sterkte!
 
succes maar het belangrijkste is toch dat je een doorzetter bent
 
Back
Naar boven