AndroidHealthClinic

Hulp nodig bij kiezen van supplementen

  • Topic starter KoenS
  • Startdatum
  • Reacties 6
  • Weergaven 877
  • Volgers 6

Bezoekers in dit topic

KoenS

Novice
Lid geworden
21 dec 2018
Berichten
2
Waardering
2
Lengte
1m93
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
Hoi allemaal,

Ik ben redelijk nieuw als het komt op gebied van supplementen.
De standaard proteïne shake en weight gainer heb ik al gebruikt.

Maar ikzelf ben wat mager voor mijn lengte.
Gewicht is 75kg en lengte 1m90
Mijn doel is 85-90kg.
Fitness ongeveer 4-5 dagen/week.
En dit voor ongeveer 4 maanden.
Nu vroeg ik mij af of jullie me wat supplementen kunnen aanraden waarmee ik wat gewicht kan bijkomen.
Want als ik zo online kijk is word ik overrompeld door shakes.
Ik kan deze allemaal gaan kopen en uitproberen maar dacht dat het goedkoper ging zijn om wat professionals te raadplegen! ;-)

Wat ik dus bedoel is dat ik een samenstelling van shakes zou willen aanschaffen wat me kan helpen met het aankomen van gewicht en eventueel ook de pijn te laten verzachten achteraf (post-workout) want door de dag ben ik een schrijnwerker, dus een redelijk intensief beroep.

Dus moesten jullie mij hier mee kunnen helpen zou ik dit graag horen en appreciëren!
Als jullie vragen hebben stel ze gerust!


Alvast bedankt!
Koen
 
Het enige juiste supplement in deze is : normale voeding ..

Ik gok dat je veel maar dan ook veel te weinig eet ..

Bereken je onderhoud , ga daar 500 kcal boven zitten en stel een goed voedingsschema samen ..

Supps gaan je niet helpen aankomen
 
Zie bovenstaande. Je hebt geen supplementen nodig maar goede voeding en meer eten. Lees onderstaande link even goed door over voeding.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Wil je een gainer shake hebben maak deze dan zelf. Met havarmout, volle melk, eventueel een eiwitpoeder (gewone doorsimpele whey) en een vetbron (olie, pindakaas, noten oid). Dan weet je wat je binnenkrijgt want dat weet je niet met als die voorgemaakte dingen. Bovendien zijn die supplementen en gainers alleen maar duur en zelf kan je het veel goedkoper maken met bovenstaande ingredienten.

Je kan ook chocomelk gebruiken of yoghurt/kwark oid. Lust je geen havermout neem muesli. Er zijn zat opties maar kijk eerst gewoon naar je voeding.
 
Zoals al gezegd ,meer eten. Supps gaan niks voor je doen.

Onderhoud berekenen en een voedingsschema opmaken.
 
een supplement is afgeleid van het woord suppletie > aanvulling

supplementen zijn de aanvulling op een goede voeding, ook zijn veel supplementen pure marketing en weggegooid geld
 
Misschien wat creatine en eiwitpoeder, voor de rest flink gaan bulken.
 
Het enige juiste supplement in deze is : normale voeding ..

Ik gok dat je veel maar dan ook veel te weinig eet ..

Bereken je onderhoud , ga daar 500 kcal boven zitten en stel een goed voedingsschema samen ..

Supps gaan je niet helpen aankomen

Zie bovenstaande. Je hebt geen supplementen nodig maar goede voeding en meer eten. Lees onderstaande link even goed door over voeding.
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Wil je een gainer shake hebben maak deze dan zelf. Met havarmout, volle melk, eventueel een eiwitpoeder (gewone doorsimpele whey) en een vetbron (olie, pindakaas, noten oid). Dan weet je wat je binnenkrijgt want dat weet je niet met als die voorgemaakte dingen. Bovendien zijn die supplementen en gainers alleen maar duur en zelf kan je het veel goedkoper maken met bovenstaande ingredienten.

Je kan ook chocomelk gebruiken of yoghurt/kwark oid. Lust je geen havermout neem muesli. Er zijn zat opties maar kijk eerst gewoon naar je voeding.

Zoals al gezegd ,meer eten. Supps gaan niks voor je doen.

Onderhoud berekenen en een voedingsschema opmaken.

een supplement is afgeleid van het woord suppletie > aanvulling

supplementen zijn de aanvulling op een goede voeding, ook zijn veel supplementen pure marketing en weggegooid geld

Misschien wat creatine en eiwitpoeder, voor de rest flink gaan bulken.


Super bedankt voor de informatie!
Dan hoef ik daar al geen hopen met geld aan uit te geven!
Bulken bulken bulken is de boodschap! ;-)
 
Back
Naar boven