Fitness Seller

Hulp nodig bij password (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

avg

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
2.172
Waardering
64
Ik heb een password zitten in een laptob een toschiba enkel weet ik het password er niet meer van. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen het ww zit in de bios en komt de bios niet meer in.
 
Heb je hem gestolen of zo?
 
BIOS >> password >> disabled.

Groet Smalluser :thumb:
 
Het probleem is dat ik niet in de bios kan komen om hem te disabelen. En het is een laptob een gewone pc heb je het ww zo ervan uit.
 
Originally posted by smalluser
BIOS >> password >> disabled.

Groet Smalluser :thumb:
`

ging dat maar zo makkelijk smalluser... hij heeft dat password ook nodig om in de bios te komen ;)

hier een tweetal probeersels:

- probeer het biospassword te omzeilen met ctrl+alt+esc of ctrl+esc

- als je de laptop kan openmaken, ff het batterijtje loswippen en terugzetten, word de boel geresset. (wel even statisch ontladen voordat je in een pc begint te rommelen, dus ff iets van ijzer zoals een cv aanraken met je vingers). Meestal zitten er in Toshiba's een knoopcelletje (ronde platte batterij), dus die ff loshalen en na 15 a 30 minuten weer terugzetten.

Suc6!
 
Kijk op internet naar instellingen van het moederbord.
Er zit namelijk altijd een jumper op die je anders moet zetten zodat het wachtwoord word uitgeschakeld
 
Originally posted by KaLe
`

ging dat maar zo makkelijk smalluser... hij heeft dat password ook nodig om in de bios te komen ;)

hier een tweetal probeersels:

- probeer het biospassword te omzeilen met ctrl+alt+esc of ctrl+esc

- als je de laptop kan openmaken, ff het batterijtje loswippen en terugzetten, word de boel geresset. (wel even statisch ontladen voordat je in een pc begint te rommelen, dus ff iets van ijzer zoals een cv aanraken met je vingers). Meestal zitten er in Toshiba's een knoopcelletje (ronde platte batterij), dus die ff loshalen en na 15 a 30 minuten weer terugzetten.

Suc6!

Werkt niet met de bios, en zeker niet met de comp's van tegenwoordig.

Opstarten met de DEL toets ingedrukt. kom je in de bios settings. daar kan je de defaults laden of bij supervisorwachtwoord het wachtwoord meestal kraken met 1 2 3 4 5 6 7 8 9 enter.

Anders heb je een probleem. (waarom staat er een wachtwoord in je bios)

Zijn voor gewone wachtwoorden van windows dingen te downloaden waarmee je alle wachtwoorden kan zien die in de pc staan. Ze staan ook ergens diep in het register.

succes
 
werkt zeer zeker wel! is voor mij ook niet de eerste keer dat ik dat heb gedaan ;)
 
Originally posted by Olimantado
Heb je hem gestolen of zo?

Ja, ik heb de eigenaar ook al gebeld want het nummer stond op de labtop maar hij wil me het wachtwoord niet geven. :( :( :( :(
 
Originally posted by avg


Ja, ik heb de eigenaar ook al gebeld want het nummer stond op de labtop maar hij wil me het wachtwoord niet geven. :( :( :( :(


Misschien zijn adres opzoeken en de harde middelen gebruiken om in extremis toch nog het wachtwoord te kunnen bemachtigen... :D
Als je zegt dat je een bodybuilder bent geeft hij het misschien wel direct!!!
 
Originally posted by KaLe
werkt zeer zeker wel! is voor mij ook niet de eerste keer dat ik dat heb gedaan ;)

Werkt niet met een BIOS, dat is een eprom met een vast geheugen.

Die kan je alleen reseten met bv een magneet maar niet kortsluiten door de bat te vervangen of er uit te halen. Anders was het wel heel lastig bij ons op het werk of juist heel makkelijk. Nadeel als je een bat wissel is alles weg maar als je niet in een pc kom gewoon ff de bat er uit halen.
Handig als je een pc steel bij een bedrijf en je kan zo makkelijk alle wachtwoorden omzeilen.
 
Back
Naar boven