XXL Nutrition

Hulp nodig - Conflict geluidsoverlast bovenburen

Bezoekers in dit topic

Onze maatschappij geeft ze niet voldoende kansen waardoor ze niet anders kunnen dan in de criminaliteit terechtkomen...

En ja het klinkt misschien raar maar dit geloof ik toch echt deels (+ laten sociologische onderzoeken zien als ik m'n universiteit kan geloven).

Armoede en een slechte werkomgeving hebben de grotere impact op criminaliteit, over het algemeen hebben immigranten die.

Komt dat door het beleid of doordat immigranten bepaalde keuzes maken, ik denk dat dit aan beide partijen ligt.
Ik zeg dus niet dat het alleen aan de maatschappij ligt dat immigratie niet lukt maar een drama is maar toch ook deels (en dus ook deels aan de migranten)
 
Zoals je kan lezen heb ik begrip voor zijn klachten, wat betreft ben ik het met hem eens.
Waar is zijn taalgebruik en racistische uitspraken goed voor? Wat is de meerwaarde door zulke racistische uitspraken te maken?

Ik vraag me ook sterk af of hij wel geprobeerd heeft een normaal gesprek te voeren, gezien zijn racistische uitspraken en vooroordelen.
Zou je wat van zijn racistische uitspraken kunnen uitlichten?
 
Zou je wat van zijn racistische uitspraken kunnen uitlichten?
Nee, want ik weet welke kant jij op wil. Ik ben niet achterlijk.

Je kan zelf lezen toch? Ga ergens anders fikkie stoken
 
Galen Welkom. Ik weet wat je gaat doen. Heb het ook overwogen, maar zullen we het hier bij laten?
 
Nee, want ik weet welke kant jij op wil. Ik ben niet achterlijk.

Je kan zelf lezen toch?
Welke kant wil ik dan op? Ik ben gewoon benieuwd welke uitspraken jij van TS racistisch vindt.

Ga ergens anders fikkie stoken
Jij bent degene die erover begint dat hij racistische uitspraken doet (en dit ook meermaals aanhaalt). Is dan toch niet meer dan terecht dat ik, of iemand anders, er dan naar vraagt welke?
 
En ja het klinkt misschien raar maar dit geloof ik toch echt deels (+ laten sociologische onderzoeken zien als ik m'n universiteit kan geloven).

Armoede en een slechte werkomgeving hebben de grotere impact op criminaliteit, over het algemeen hebben immigranten die.

Komt dat door het beleid of doordat immigranten bepaalde keuzes maken, ik denk dat dit aan beide partijen ligt.
Ik zeg dus niet dat het alleen aan de maatschappij ligt dat immigratie niet lukt maar een drama is maar toch ook deels (en dus ook deels aan de migranten)

Ik ben toevallig zelf opgegroeid in armoede, criminaliteit en honger (periodes gekend waar ik oud brood met witte suiker at omdat er niks anders was, de criminaliteit zag ik om mij heen gebeuren door mijn ouders en andere familieleden). Ik ben 35, en heb me opgewerkt tot iemand met meerdere diploma's, degelijk betaalde job en recente driegevelwoning.

Je moet de kansen grijpen die je krijgt in onze maatschappij.

Waar we fouten maken is door sommige groepen een slachtofferrol aan te bieden (op te dringen bijna) waardoor men eerder geneigd is slachtoffer te spelen dan kansen te grijpen.
 
Laatst bewerkt:
TricepsXL is zelf moslim, misschien dat dat zijn overgevoeligheid verklaart.

Overigens, als de klachten van apfelstrudel kloppen dan lijkt het me zeer sterk dat dat opgelost wordt met een kopje thee en een goed gesprek.
 
Ik ben toevallig zelf opgegroeid in armoede, honger (periodes gekend waar ik oud brood met witte suiker at omdat er niks anders was) en criminaliteit. Ik ben 35, en heb me opgewerkt tot iemand met meerdere diploma's, degelijk betaalde job en recente driegevelwoning.

Je moet de kansen grijpen die je krijgt in onze maatschappij.

Waar we fouten maken is door sommige groepen een slachtofferrol aan te bieden waardoor men eerder geneigd is slachtoffer te spelen dan kansen te grijpen.

Dit spreek ik ook echt nergens tegen en is ook mijn mening. Alleen maar respect.

Ik vind ook niet dat je migranten in de slachtofferrol moet plaatsen (even los van als ze oorlogstrauma's hebben o.i.d. elk weldenkend mens vind zoiets verschrikkelijk) maar wel de goede kansen moet bieden. Deze kansen moeten inderdaad ook benut worden en niet het nu wel prima vinden met een uitkering en een huis.

Ik ben wel van mening dat migranten niet altijd de kansen krijgen (elke wetenschappelijke sociologische literatuur toont discriminatie op de arbeidsmarkt etc.) Dit kan naar mijn mening wel beter.

de woorden en taalgebruik van apfelstrudel die ik eerder aanhaalde staan echter los van dit maatschappelijk probleem en ook los van deze hele vervwlever situatie (waarin ook de buurman fout zit)
 
TricepsXL is zelf moslim, misschien dat dat zijn overgevoeligheid verklaart.

Overigens, als de klachten van apfelstrudel kloppen dan lijkt het me zeer sterk dat dat opgelost wordt met een kopje thee en een goed gesprek.
Dat verklaard helemaal niks. Ik ben tegen elke vorm van racisme en vooroordelen, of het nou gericht is aan allochtonen, gelovige of wat dan ook.
Mensen zijn individueen en ik ben er tegen om mensen in hokjes te plaatsen puur om achtergrond of wat dan ook.

Het station van thee drinken en goed gesprek zijn TS en zijn buurman allang gepasseerd.
 
Ik ruik een Geenstijl-topic. Misschien dat wat media-aandacht de boel in beweging brengt. Met opnames moet dat zeker lukken :)
 
Ik vind er niks racistisch aan. Ik ben voorstander van alles mogen zeggen en schrijven. Dit is uitermate vervelend. Jammer dat het nog maanden duurt voor er een meting gedaan kan worden. Hier staan nog wat eventueel te nemen stappen, al heb je enkele al doorlopen: https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren/geluidsoverlast/. Anders wellicht een mediator? https://www.judex.nl/rechtsgebied/r...es/de-mediator/artikelen/wat-is-een-mediator/

Ik zou toch ook met zoveel mogelijk mensen gaan praten in het gebouw zelf. Samen sta je in deze sterker. Heb geduld en verzamel zoveel mogelijk informatie, het liefst met elkaar. Als er instanties zijn die daar over de vloer komen spreek die aan. Zou wel fysiek langsgaan bij de woningbouw, je hele verhaal laten vastleggen en dat je vraagt om terugkoppeling.

PS Een andere mogelijkheid is contact opnemen met je huisarts. Als gevolg van geluidsoverlast is het heel plausibel dat je stress en andere klachten zal ondervinden. Zeg dat je je niet serieus genomen voelt worden door instanties en of het mogelijk is dat hij of zij een rol kan spelen in een oplossing. Huisartsen of andere lui hebben een andere ingang dan de meeste burgers, dan kan het zijn dat er ineens wel adequaat wordt geluisterd.

PPS Een laatste mogelijkheid als al het andere niet lukt, is woningruil. Eventueel met die buren. Dan woon je boven hen en zal de overlast een stuk minder zijn. In ieder geval hoor je geen gestamp boven je. Zeer waarschijnlijk zal jouw woning er mooier uitzien dan die van hen maar ik noem dit als laatste optie. Dat je op een punt bent aangekomen dat er veel aan gelegen is om minder last te hebben. Ik denk zelfs als jij woningruil aankaart bij de woningbouw en daarbij een motivatie geeft dat ze misschien uit zichzelf gaan denken dat dat wat ver gaat. Al is en blijft het Eigen Haard.
 
Laatst bewerkt:
Triceps_XL

Als apfelstrudel daadwerkelijk een racist is en de politie, kinderbescherming en wat dan ook heeft ingeseind, is het dan ineens geoorloofd dat zijn bovenburen overlast veroorzaken?
Het is nooit geoorloofd om overlast te veroorzaken, vooral niet zo laat in de avond of midden in de nacht. Ik heb ook gezegd dat ik begrip heb voor zijn situatie, alleen dat ik niet achter zijn manier van communiceren sta. Ook denk dat ik hij het niet goed heeft aangepakt, maar dat terzijde.

Zijn buren horen zich gewoon te houden aan de huisregels van het complex en de regels die in NL gehandhaaft worden, vb na 22.00 geen geluidsoverlast.
Daarnaast vind ik dat kinderen gewoon op tijd in bed horen te liggen en niet laat in de avond wakker horen te zijn en hoort geluid sowieso beperkt te worden in een appartementen complex. Genoeg ruimte voor verbetering voor zijn buurman dus. Als zijn buurman hier een topic had gestart met alles wat hij doet en de reactie van TS had geplaatst had ik tegen zijn buurman gezegd dat hij zich moet schamen en dit voorkomen had kunnen worden als hij de regels in acht neemt en redelijk is.

Daarnaast wil ik vermelden dat de islam goed gedrag jegens je buren ontzettend hoog heeft staan en daar laat zijn buurman dus aardig wat steken vallen als ik TS mag geloven
"Een vriendelijke behandeling kan in de vorm van het bieden van hulp of door vriendelijke omgang, het wegnemen van lasten, en het bijstaan.”
 
Ik vind er niks racistisch aan. Ik ben voorstander van alles mogen zeggen en schrijven. Dit is uitermate vervelend. Jammer dat het nog maanden duurt voor er een meting gedaan kan worden. Hier staan nog wat eventueel te nemen stappen, al heb je enkele al doorlopen: https://www.juridischloket.nl/wonen-en-buren/buren/geluidsoverlast/. Anders wellicht een mediator? https://www.judex.nl/rechtsgebied/r...es/de-mediator/artikelen/wat-is-een-mediator/

Ik zou toch ook met zoveel mogelijk mensen gaan praten in het gebouw zelf. Samen sta je in deze sterker. Heb geduld en verzamel zoveel mogelijk informatie, het liefst met elkaar. Als er instanties zijn die daar over de vloer komen spreek die aan.

Ik vond de het al lang duren voordat jij hier zou reageren:p
Wel eindelijk iets waar TS iets aan heeft hoewel ik meer het idee had dat hij meer z'n ergenis kwijt moest
 
Je hebt juridisch gezien gewoon recht op woongenot en dat gaat verder dan alleen maar van 23.00-10.00 onder bepaalde decibels blijven.

Ik heb ook nogal lawaaierige buren in de helft van de straat/hofje dat sociale huur is. Zomers meermaals per week tot half 4 snachts tuinfeestjes en/of ruziënd geschreeuw. Moet er niet aan denken om zo'n tokkie of moslim familie als bovenburen te hebben.

Bij ons heeft bellen met de woningbouwvereniging (verhuurder) al een paar keer geholpen. Die lieten ze dan meteen weten dat als het nog eens gebeurt ze elders een andere woning kunnen gaan zoeken. Let wel dit ging vooralsnog alleen om blanke tokkies dus geen beschermde diersoort.

Nog wel gejank van kinderen, geschreeuw de hele dag, en mensen die thuis een klussenbedrijf hebben.. pff.

Ben benieuwd wat het juridisch loket je zegt. Heb wel eens gelezen dat zo'n logboek bijhouden inderdaad helpt, maar is maar net of die huurvereniging je wil helpen en of dat dan wel nodig is.
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast wil ik vermelden dat de islam goed gedrag jegens je buren ontzettend hoog heeft staan en daar laat zijn buurman dus aardig wat steken vallen als ik TS mag geloven
"Een vriendelijke behandeling kan in de vorm van het bieden van hulp of door vriendelijke omgang, het wegnemen van lasten, en het bijstaan.”
Geldt dat ook voor kafirs, joden, een murtadd en homo's?

Edit: fijn passief-agressief karmaberichtje van je, je bevestigt toch wel weer het e.e.a.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven