Fitness Seller

Hulp nodig - Conflict geluidsoverlast bovenburen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

apfelstrudel

Enormous Athlete
15 jaar lid
Lid geworden
15 nov 2008
Berichten
39.949
Waardering
52.872
Lengte
1m86
Massa
105kg
Vetpercentage
25%
Beste DBB'ers,

ik zit met een probleem.

Ik ben namelijk helemaal klaar met mijn bovenburen. Sinds maart woon ik in deze woning (flat, sociale huur, 4 kamers 70m2) en sinds dag 1 dat ik hier woon was het al raak. Er woont een Irakees vluchtelingen gezin boven ons dus dan kan je het al raden.
1 man, 2 vrouwen en 3 of 4 kinderen. De jongste (iets meer dan een jaar oud) schreeuwt te hele dag door. Krijsen, schreeuwen, minuten lang "mama" roepen zonder dat iemand ingrijpt. Het begint vaak al voor 06:00 fucking 's ochtends tot 01:00 's nachts. De kids (oudste is rond de 6) gaan elke nacht pas rond 01:00 naar bed. Tot die tijd is het de hele ganse dag schreeuwen, stampen, slaan tegen de radiator, slaan met deuren, slaan tegen de muur. Ik ben al 's nachts al meerdere keren wakker geschrokken door geschreeuw en smijtende deuren.. Terwijl ik vroeg op moet.

Dit probleem is niet incidenteel, het probleem is systematisch elke dag en nacht.

Politie zo vaak gebeld dat die niet eens meer willen komen. Kinderbescherming gebeld en doen niets. Ze durven hun vingers er niet aan te branden want "zo gaat dat nou eenmaal in de cultuur van die mensen". Eigen Haard doet niets. Bemiddeling met Beter Buren (maatschappelijke organisatie dus dan weet je het al) werkt niet. Ik krijg zelfs van deze 3 instanties te horen dat het nou eenmaal hun cultuur is en dat wij ons maar aan moeten passen. Misselijkmakend is het. Die parasieten boven mij betalen niet eens huur. Ze krijgen alles van de staat. Hun hele fucking woning is zelfs gemeubileerd van belasting geld.

Alle telefonische gesprekken met deze instanties heb ik trouwens opgenomen en dat blijf ik ook doen. Dat ze zeggen dat het een cultuur verschil is en dat wij ons aan moeten passen heb ik dus ook opgenomen. Daarnaast houden we nu 2 maanden een logboek bij waarin we alle overlast (het soort, de duur, hoe erg, etc) en gesprekken bijhouden. Tevens ben ik meerdere keren bij de bovenburen langs geweest om te vragen of het zachter kan. Deze confrontaties heb ik gefilmd. De man, een dikke Irakees van ergens in de 40, wil totaal niet meewerken. Ik krijg steeds te horen "ish jouw probleem". Daarnaast is ie nogal agressief. Iets wat juridisch gezien mogelijk in mijn voordeel kan werken als hij mij ooit zou aanvallen. Vooral als het op beeld staat. Ik denk alleen niet dat ie ooit zo dom is aangezien ik een heel stuk groter dan hem ben.

Om het nog hinderlijker te maken is deze islamitische parasitaire levensvorm die boven mij woont sinds een week geëvolueerd, waardoor ze nu ook begrijpen hoe een geluidsinstallatie werkt. Hierdoor hoor ik nu ook dagelijks islamitisch kattengejank uit hun speakers komen. Voor wie zich afvraag hoe dat klinkt, het is van die muziek die je ook bij al die IS video's hoort.

We hebben de verhuurder gedwongen een geluidsmeting te doen (moet volgens de wet) maar die staat pas ingepland in maart. Eerder kan niet vanwege de wachtlijst. Dat is dus 12 maanden na de eerste melding van de systematische overlast...

Boven hun woont helaas een oude dove man. Die heeft nooit overlast aangezien ie sowieso al amper iets hoort. De buren naast hem ben ik nog niet langs geweest.

Is er iemand met een oplossing? Is er iemand die een vergelijkbare situatie heeft gehad? Ik ga binnenkort naar Juridisch loket om te kijken wat mijn rechten zijn en welke juridische stappen ik kan ondernemen aangezien ons woongenot zwaar aangetast wordt. Desnoods neem ik zelf een advocaat in arm. Wij gaan sowieso niet verhuizen.


Ps. Ik snap dat mensen zullen zeggen dat ik hem gewoon een keer flink aan moet pakken. Maar ik weet dat in dit land van D66 rechters en moslim knuffelaars dit alleen averechts zal werken voor mij. Aangezien dit binnenkort vast wel een keer uit de hand gaat lopen met zijn agressieve gedrag, lijkt het mij dan ook niet verstandig om mij hier op wat voor manier dan ook over uit te laten.

Alle hulp is welkom. Mijn dank zal groot zijn.
 
Laatst bewerkt:
In plaats van melding doen wellicht aangifte doen bij de politie. (kan dit uberhaupt?)
 
In plaats van melding doen wellicht aangifte doen bij de politie. (kan dit uberhaupt?)
Weet ik niet zeker. Volgens mij kan dat alleen bij een strafbaar feit. En dat kan dan dus alleen wanneer ik bewijs heb van de overlast. Dit zou dan pas kunnen na de geluidsmeting in maart.

Zelf geluidsopnames maken zijn niet rechtsgeldig aangezien deze gemanipuleerd kunnen worden...
 
Dit is niet alleen een probleemomschrijving van geluidsoverlast, maar des te meer een perfect praktijkvoorbeeld van allerlei 'culturele' zaken die structureel een probleem zijn in dit land.
Dan praat ik niet eens zozeer over je aso bovenburen (want dat hadden ook Nederlandse Tokkies kunnen zijn) maar meer op specifieke reacties van diverse overheidsapparaten in Nederland, waarmee je contact hebt gehad.

Ik vind dit in en in triest en tenenkrommend de manier waarop jij eigenlijk belachelijk wordt gemaakt en niet gehoord/geholpen. Ik heb echt met je te doen in de situatie die je schetst.
Wat krom is, is recht in Nederland tegenwoordig en vice versa.
Ik realiseer ik me daarom ook dat ik werkelijk geen idee heb wat je hier aan moet doen, behalve dan preventief ruimen, maar ik begrijp dat dit niet gaat werken uiteindelijk.

Verhuizen en/of wellicht meteen maar emigreren is het enige wat in mij opkomt. Niet gedacht dat ik dit ooit zo zou zeggen bij bijvoorbeeld zoiets als dit.
 
Om trouwens aan te geven dat ik mij niet aanstel. Hiervoor heb ik meerdere jaren in een kamer in een studentenflat op Uilenstede gewoond. Daar vond ik het dus meevallen. Tuurlijk was er vaak geluid, maar het is dan ook een studentenflat. De overlast die ik hier ondervind heb ik daar echter nooit meegemaakt. Niet eens een fractie van deze geluidsoverlast.

Iedereen die bekend is met het (volgens sommige 'beruchte') Uilenstede, snapt meteen dat ik dus niet overdrijf.
 
Sociale huurflats is altijd ellende. Irakezen, schreeuwende tokkies, junks. Weinig aan te doen.

Je moet er iets voor over hebben. In een nette buurt heb je geen woning voor 300 euro in de maand.
 
Sociale huurflats is altijd ellende. Irakezen, schreeuwende tokkies, junks. Weinig aan te doen.

Je moet er iets voor over hebben. In een nette buurt heb je geen woning voor 300 euro in de maand.
Deze woning is €710 per maand (sociale huur gaat tot €710). En ik woon in Amstelveen. Ik ben express niet in een skerre buurt gaan wonen om dit soort gezeik te voorkomen... de ironie.

De meeste mensen in deze flat zijn bejaarden. Naast mij wonen ook allemaal bejaarden. Hele vriendelijke mensen. Ik help ze dan ook wel eens met klusjes enzo omdat ze zelf slecht ter been zijn.
 
In België is er iets zoals een vrederechter, ik weet niet hoe dat in NL zit. Ik vrees echter dat met dat soort mensen je eigenlijk niet echt rustig kan samenleven.

Ik ben geen racist maar deze exemplaren lopen qua ontwikkeling hopeloos achterop. Mooi he, onze multiculturele samenleving?
 
Daar kun je ook een appartement voor kopen. :o
Moet je voor de gein eens de huizenprijzen bekijken in Amstelveen. Deze woning zou, als je hem koopt, ong €360k kosten. 4 kamers, 70m2, groot balkon op het zuiden, bij het centrum, 2 minuten rijden van de A9.
 
Ligt eraan waar in NL... Edit: Amstelveen... Randstad ja. Niet te betalen! Helemaal in deze tijd niet.

Forum meeting in jouw flat kan wonderen doen... :chainsaw:

€360k kosten. 4 kamers, 70m2...

Daar koop je een nieuwbouwhuis voor, en dan kun je het nog inrichten ook... Binnen een half uurtje van waar jij woont! Dan zijn echter je maandelijke lasten iets hoger ;)

Ik zal zwaaien vanmiddag vanaf de A9 :wave:
 
Laatst bewerkt:
DBB knokploeg?

Maar more serious. Ik zou toch eens bij politie/justitie/juridische dienstverlening aankloppen en eens zien wat mogelijk is.
 
Ze durven hun vingers er niet aan te branden want "zo gaat dat nou eenmaal in de cultuur van die mensen". Eigen Haard doet niets. Bemiddeling met Beter Buren (maatschappelijke organisatie dus dan weet je het al) werkt niet. Ik krijg zelfs van deze 3 instanties te horen dat het nou eenmaal hun cultuur is en dat wij ons maar aan moeten passen. Misselijkmakend is het. Die parasieten boven mij betalen niet eens huur. Ze krijgen alles van de staat. Hun hele fucking woning is zelfs gemeubileerd van belasting geld.

Bij ons heerst nu eenmaal een mentaliteit van enge politieke correctheid waarbij we preventief onze anus lijken in te smeren met glijmiddel om vervolgens onze kont uitnodigend naar achter te steken zodat migranten ons kunnen naaien als ze dat willen. Dit alles zodat we toch kunnen zeggen dat we verdraagzaam zijn.

Onze identiteit is zoek en vervaagt in sneltempo.
 
@TS, ik begrijp volkomen dat jij je ergert aan deze situatie. Vooral als de situatie echt zo erg is als jij beschrijft en hopelijk komt hier snel een oplossing voor.
Ik moet echter melden dat jij volgens mij ook aardig wat racistische trekjes hebt en dan ook niet een klein beetje?

De manier waarop jij je buren beschrijft en dan heb ik het over de onnodige racistiche uitspraken die verder niks bijdragen aan je klachten gaan echt te ver. Ik vraag me af of jij ook dit soort uitspraken doet richting je buren, dan kan ik me een reactie met "is jouw probleem" ontzettend goed voorstellen.
Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of jij deze situatie wel goed heb aangepakt, door de politie/kinderbescherming erbij te betrekken en dingen op te nemen.

Ik kan me goed inleven in de klachten, maar jouw racistische taalgebruik is nergens voor nodig.
 
@TS, ik begrijp volkomen dat jij je ergert aan deze situatie. Vooral als de situatie echt zo erg is als jij beschrijft en hopelijk komt hier snel een oplossing voor.
Ik moet echter melden dat jij volgens mij ook aardig wat racistische trekjes hebt en dan ook niet een klein beetje?

De manier waarop jij je buren beschrijft en dan heb ik het over de onnodige racistiche uitspraken die verder niks bijdragen aan je klachten gaan echt te ver. Ik vraag me af of jij ook dit soort uitspraken doet richting je buren, dan kan ik me een reactie met "is jouw probleem" ontzettend goed voorstellen.
Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of jij deze situatie wel goed heb aangepakt, door de politie/kinderbescherming erbij te betrekken en dingen op te nemen.

Ik kan me goed inleven in de klachten, maar jouw racistische taalgebruik is nergens voor nodig.

Als jij in het midden van de nacht lawaai maakt en ik jou een achterlijke strontdebiel noem en roep dat jij je muil moet houden, dan ben ik idd eerder agressief dan assertief maar het verandert niks aan het feit dat je ook gewoon in het midden van de nacht je muil moet houden in onze maatschappij ;)

Als je meteen racisme in zijn verhaal herkent dan ben je eigenlijk al schuld aan het verleggen en dus glijmiddel aan je anus aan het wrijven. Migranten en bij uitbreiding minderheden krijgen veel te veel macht toegeschoven, terwijl hun eigen aandeel/verantwoordelijkheid geminimaliseerd wordt.

No offence naar jou he, ik maak een punt duidelijk :)
 
Triceps_XL Wanneer hij benoemd dat het een onderdeel van de cultuur is, omdat dit door de instanties naar hem toe gegooid word dan kan ik me dat goed voorstellen. Waarom zou je de politie er niet bij betrekken? Het is toch een overlast kwestie? Ik kan mij voorstellen dat de kinderbescherming graag op de hoogte is van dit soort zaken.
 
Als jij in het midden van de nacht lawaai maakt en ik jou een achterlijke strontdebiel noem en roep dat jij je muil moet houden, dan ben ik idd eerder agressief dan assertief maar het verandert niks aan het feit dat je ook gewoon in het midden van de nacht je muil moet houden in onze maatschappij ;)
Zoals je kan lezen heb ik begrip voor zijn klachten, wat betreft ben ik het met hem eens.
Waar is zijn taalgebruik en racistische uitspraken goed voor? Wat is de meerwaarde door zulke racistische uitspraken te maken?

Ik vraag me ook sterk af of hij wel geprobeerd heeft een normaal gesprek te voeren, gezien zijn racistische uitspraken en vooroordelen.
 
Triceps_XL Wanneer hij benoemd dat het een onderdeel van de cultuur is, omdat dit door de instanties naar hem toe gegooid word dan kan ik me dat goed voorstellen. Waarom zou je de politie er niet bij betrekken? Het is toch een overlast kwestie? Ik kan mij voorstellen dat de kinderbescherming graag op de hoogte is van dit soort zaken.
Zijn beledigingen en racistische uitspraken hebben niks met "onderdeel van cultuur" te maken.
Lijkt met ook sterk dat dit onderdeel is van hun cultuur, ik ken ook Irakeze die als vluchting naar Nederland zijn gekomen en die veroorzaken geen overlast.

Kom een keer achter je computer vandaan en ga is keer normaal een gesprek aan met verschillende mensen.
 
Triceps_XL En welke rasistische uitspraken heb je het dan over? Ik zie ze niet.

Hij zegt ook nergens dat het onderdeel van de cultuur is. Dat wordt hem verteld door onze vrienden van justitie.
 
Triceps_XL En welke rasistische uitspraken heb je het dan over? Ik zie ze niet.

Hij zegt ook nergens dat het onderdeel van de cultuur is. Dat wordt hem verteld door onze vrienden van justitie.
Als jij geen racistiche uitspraken ziet in zijn topic dan is er toch echt wat mis met jou. Staan genoeg racistische uitspraken in en zijn hele manier van schrijven is denigrerend en racistisch.
 
Back
Naar boven