Fitness Seller

Hulp nodig :d! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Puccini

Novice
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
57kg
Hallo,

Ik ben een 'vrouw/meid/meisje' van 19 jaar. 175, 58 kilo. Slank maar op de heupen en benen vet.

En wil graag wat afvallen, maar ook meer spieren.
Maandag, dus al een dagje haha, ben ik begonnen met sporten, wat inhoudt; maandag fietsen, gisteren 7,5 km( heb totaal geen conditie) dinsdags; wandelen of niets, woensdag : fietsen, donderdags: niets, vrijdag; hardlopen of skeeleren. In het weekend paardrijden of wandelen/ skeeleren. En savonds buikoefeningen en beenoefeningen, heb ze van de app: leg work out, daar staan oefeningen in zoal s; squats en front kicks. is dit een beetje goed schema? Of te veel of weinig afwisseling?

' Later' als ik dus ben afgevallen, dus minder vet. Wil ik meer spieren opbouwen dus meer eten en zwaardere oefeningen.

Ik eet nu rond de 1500 kcal, vooral volkoren brood met kaas en pindakaas, eieren , noten en fruit. En een granen koek, biologisch dus zonder toegevoegde suikers, fructose enz. Zoals hierboven beschreven als ik ben afgevallen, dus minder vet, meer eten dus zwaarder ontbijten met brinta, meer boterhammen en kwark.

Is dit handig of? Zouden jullie dingen veranderen? Ik heb gelezen over het cutten, dus eerst droog staan met vet dat je mooiere spieren krijgt? Vandaar mijn idee eerst af te vallen...

Alvast bedankt!
 
Ik zou gelijk beginnen met krachttraining en vooral squats aanleren. Niet blindelings alleen maar cardio doen.
 
Bedankt voor je antwoord.

Dus meer kracht dan cardio eigenlijk? Dus al je spieren trainen, dat ze al onder het vet komen? En nagelang je afvalt ze tevoorschijn komen?
 
Ik zou inderdaad ook niet afgaan vallen met jou gewicht/lengte maar je gaan richten op krachttraining. Eventueel 20 minuten cardio na je krachttraining doen.
 
Volledig het met feedback eens! Als je nog meer gaat afvallen wordt je een botje ben ik bang. Gewoon lekker wat krachttraining doen en eventueel wat cardio erbij. Eventueel kun je wanneer je wat kg spieren bent aangekomen nog droogtrainen om eventueel vet te verliezen.
 
Ik denk dat het jullie tegenvalt nog hoe mijn figuur is, qua een botje worden. Ben van boven heel slank, geen buik etc. Maar van onderen, haha... Een behoorlijke kont, lovehandels en vormeloze benen. Ik denk voornamelijk dat ik licht weeg omdat het alleen maar puur vet is wat ik heb en totaal geen spier ... Is dat mogelijk? Want als je me ziet lijk ik echt geen 57/58.

Maar dan ga ik meer met krachttraining beginnen! Is het dan wel goed dat ik eerst wat minder eet? En nagelang ik minder vet krijg, (gaat mij niet om het gewicht) dus minder centimeters en minder flubber dat ik dan meer ga eten? Dus nu rond de 1500 en dan normaal 1900/2000?

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 17:03 ----------

Bedankt voor jullie antwoorden iig!
 
Tja ik vind het moeilijk om te oordelen zonder foto maar als je echt veel vet hebt op je benen en billen kun je inderdaad overwegen toch wat weg te cutten door onder onderhoud te eten en eventueel nog cardio erbij te doen. Weet niet wat de rest van misschien de vrouwelijke leden hiervan vindt, ben zelf een man dus misschien voor mij moeilijk oordelen.
 
Ik zal vanavond of morgenochtend even foto er op zetten. Eet ongeveer 90 gram vet, 200 koolhydraten en 80 eiwit op een dag. Teveel koolhydraten? En rond de 1500 kcal
 
Ik zal vanavond of morgenochtend even foto er op zetten. Eet ongeveer 90 gram vet, 200 koolhydraten en 80 eiwit op een dag. Teveel koolhydraten? En rond de 1500 kcal

Als je krachttraining gaat doen zal ik je eiwitten iets omhoog doen. en vet rond de 70 gram houden.

Zal inderdaad niet op gewicht letten. Ikzelf pas nu bijvoorbeeld nog dezelfde kleren als toen ik 48-50kg woog maar ben wel een stukje zwaarder. Gewicht zegt i.m.o niks, probeer te letten op je kleding en de spiegel en geef het vooral wat tijd. Niet verwachten dat je binnen 2 maanden het resultaat hebt wat je wil.

---------- Post toegevoegd Tue 8 Jan 2013 om 18:45 ----------

Tja ik vind het moeilijk om te oordelen zonder foto maar als je echt veel vet hebt op je benen en billen kun je inderdaad overwegen toch wat weg te cutten door onder onderhoud te eten en eventueel nog cardio erbij te doen. Weet niet wat de rest van misschien de vrouwelijke leden hiervan vindt, ben zelf een man dus misschien voor mij moeilijk oordelen.
Als je gaat cutten wil het niet zeggen dat je het vet op je benen weg werkt. Daar heb je geen invloed op..
 
Nee daar ga ik inderdaad ook niet van uit, aangezien ik nog behoorlijk wat vet heb en dat werk je niet zomaar weg.

Want inderdaad wat je zegt Feedback, als ik ga afvallen. val ik eerst nog meer af op mijn buik, wat het resultaat wordt; ribben zien, en dan pas mijn benen en kont etc. Ik weet dat als ik bij de 54kilo
zit mijn benen slank tegen het dunne aan worden.

Ik zie net dat door mijn kaas, mijn vet behoorlijk omhoog gaat, denk dat ik dit vervang voor Philadelphia.

Edit; maar ook zorgt de kaas voor het meeste van mijn eiwitten... 39 gram eiwitten en 45 gram vet
 
Laatst bewerkt:
Nee daar ga ik inderdaad ook niet van uit, aangezien ik nog behoorlijk wat vet heb en dat werk je niet zomaar weg.

Want inderdaad wat je zegt Feedback, als ik ga afvallen. val ik eerst nog meer af op mijn buik, wat het resultaat wordt; ribben zien, en dan pas mijn benen en kont etc. Ik weet dat als ik bij de 54kilo
zit mijn benen slank tegen het dunne aan worden.

Ik zie net dat door mijn kaas, mijn vet behoorlijk omhoog gaat, denk dat ik dit vervang voor Philadelphia.

Edit; maar ook zorgt de kaas voor het meeste van mijn eiwitten... 39 gram eiwitten en 45 gram vet

kaas vervangen door kipfilet/rosbief/ham/ei/tonijn of iets dergelijks?
 
Je kan je best eerst concentreren op het afvallen, maar ondertussen de oefeningen al leren. Kan je straks gelijk goed aan de slag.
 
Knap dat je dit doet ten eerste en ten tweede toch nog heel even iets aanhalen om zeker geen twijfel te doen bestaan dat "En savonds buikoefeningen en beenoefeningen" geen plaatselijk vet zal verbranden op de plekken die je traint. Natuurlijk is dit wel een voordeel dat ze sneller boven het vet zullen uitkomen als je er wat af cut.

Verder: Veel succes, go for it, it's worth it!
 
Feedback: eet vegetarisch, kan het wel vervangen door ei met komkommer, sla en d.e.

Abfab: Ja dat is inderdaad de bedoeling, aangezien ik een totale leek ben, en helemaal geen spier heb(ja wel spier maar zo plat als het kan)

Biiesst: nee dat vet moet toch weggaan met de cardio en wat minder eten, en dat de spieren misschien voor later al wat meer kunnen, dankje!
 
Back
Naar boven