XXL Nutrition

Hulp nodig i.v.m scoliose

Bezoekers in dit topic

Do avci

Novice
Lid geworden
18 jul 2016
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
70kg
Hey mensen,

Ik heb last van scoliose en hierdoor is de linkerdeel van me rug veel sterker dan mijn rechtergedeelte. Ik vraag ik me af of jullie misschien goeie oefeningen hebben waardoor ik toch meer de druk op t rechter gedeelte zet.


Thanks :D
 
One-arm oefeningen, bv DB rows, machine rows met 1 arm, one-arm cable rows ... zijn er nog.
Dit wil niet zeggen dat je jouw linkerkant moet verwaarlozen natuurlijk, probeer zoveel mogelijk symmetrie na te streven.
 
Ik ken al die namen van die spiergroepen nou niet uit me hoofd, maar daarmee train je meer de spieren achter je schouderbladen toch? Bij mij gaat het om de spieren midden in de rug.. die twee grote lange spieren die langs de wervel lopen :) haha. Pak je die ook met deze oefeningen??

Thanks
 
Ik ken al die namen van die spiergroepen nou niet uit me hoofd, maar daarmee train je meer de spieren achter je schouderbladen toch? Bij mij gaat het om de spieren midden in de rug.. die twee grote lange spieren die langs de wervel lopen :) haha. Pak je die ook met deze oefeningen??

Thanks
Ja hoor, onderandere. Probeer ook eens een lat pulldown to front maar met 1 handvat elke arm apart
 
Ik ken al die namen van die spiergroepen nou niet uit me hoofd, maar daarmee train je meer de spieren achter je schouderbladen toch? Bij mij gaat het om de spieren midden in de rug.. die twee grote lange spieren die langs de wervel lopen :) haha. Pak je die ook met deze oefeningen??

Thanks

Als je er zo weinig verstand van hebt kan je je beter laten begeleiden door een therapeut.
 
Ja hoor, onderandere. Probeer ook eens een lat pulldown to front maar met 1 handvat elke arm apart
Hij bedoelt de spinal erector, niet de lats.
 
Hij bedoelt de spinal erector, niet de lats.
Het lijkt me gewoon handig dat hij zijn lats stevig versterkt aangezien hij met scoliose sukkelt, kan alleen maar voordelen met zich meebrengen :)
 
Het lijkt me gewoon handig dat hij zijn lats stevig versterkt aangezien hij met scoliose sukkelt, kan alleen maar voordelen met zich meebrengen :)
Dus er is geen mogelijkheid om de spinal erector aan 1 kant te trainen?
 
Ik ben geen expert maar misschien is dit een oefening die je kan helpen?
 
Back
Naar boven