MuscleMeat

Hulp nodig met activiteitsfactor

Bezoekers in dit topic

Rzr

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
367
Waardering
8
Lengte
1m75
Massa
78kg
Vetpercentage
13%
Zoals veel mensen ben ik bezig met een cut. Ik zit alleen met de activiteitsfactor om mijn kcal verbruik te berekenen.

Ik doe 4x per week fitness (met enkel 5 min cardio als warm-up) en 2x per week 1,5 uur vechtsport (wat ik altijd maar zie als een flinke cardio workout). Overdag heb ik een zittend beroep en beweeg ik nauwelijks. Weekenden zijn wisselend maar, op het sporten na, ook niet echt intensief te noemen.

Wat ik me afvraag, wat moet ik nu als activiteitsfactor aanhouden? Als ik de uitleg bekijk dan kom ik op 1,55 of 1,75 aangezien ik gemiddeld 6 dagen per week sport. Maar als ik dan bedenk dat ik de rest van de dag op m'n reet zit en niets doe voelt dat toch weer als een veel te hoge factor. Ik kan natuurlijk ook een eigen factor aanhouden, iets van 1,6 ofzo?

Ik weet dat dit per persoon alsnog wat kan verschillen en dat je het moet proberen en kijken hoe je lichaam er op reageert (qua vet/spier toe/afname) maar ik zit er liever zo dicht mogelijk bij om niet teveel tijd te "verspillen" omdat ik er erg ver naast zat.

Wat denken jullie?
 
Wat doe je tijdens je fitness?
 
Ik zou toch beginnen met de 1,55 als uitgangspunt. Zo heel erg veel tijd verspil je er niet mee. Je ziet al snel wat het effect van de trainingen vs voedininname is. Evalueer na een x aantal weken en pas aan naar wat nodig is om je doelen te bereiken. Het is toch ook sowieso een spel van aanpassingen doen.
Succes.
 
Wat doe je tijdens je fitness?

Simpel samengevat, PushPullLegs, met op de 4e dag wat oefeningen voor de (voor mij) lastige groepen (onderarmen, achterkant schouders, kuiten, abs). Overigens wel gericht op hypertrophy.
 
Simpel samengevat, PushPullLegs, met op de 4e dag wat oefeningen voor de (voor mij) lastige groepen (onderarmen, achterkant schouders, kuiten). Overigens wel gericht op hypertrophy.

Ik bedoelde meer hoe lang en hoe intensief :)
 
Oh, ik ben meestal zo'n 5 kwartier bezig.
Tijdens bijv. de pull dag doe ik meestal 4 oefeningen rug (pull up, deadlift, row, pull down), 3 oefeningen biceps (hammer, reverse grip cable en cable of preacher) en nog een face pull en/of reverse fly. Meestal alles rond de 3x8. Geen heel strak schema, sommige dagen heb ik wat extra energie en dan pak ik een setje of hele oefening extra.

Push en legs dagen zijn vergelijkbaar, een paar "grote" oefeningen en wat "kleine" erbij. De 4e dag is voornamelijk "kleine" oefeningen.
 
Back
Naar boven