AndroidHealthClinic

Hulp nodig met vetverlies

Bezoekers in dit topic

GazzMonkey

Novice
Lid geworden
22 jun 2017
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
83kg
Vetpercentage
23%
Dag iedereen, heb zojuist gejoined en ik hoop dat ik hier wat advies / hulp kan krijgen

Ik ben al eventjes aan het trainen maar door blessures hier en daar en niet teveel gefocust op dieet heb ik een buikje, mijn bovenlichaam valt mee en benen ook alles is zo goed als opgeslagen in het midden.
Ik tel meestal mijn calorieen maar ik merk apart van zelf discipline dat ik soms te kort heb dat ik echt moeite heb (geen excuus I know)

Ik train fullbody en volgende week eventueel cardio beginnen c25k oftewel naar een split gaan dus ik wou graag jullie advies hier over hebben, het bij fb houden of split?

Over dieet weet ik het niet zo goed, zal eerst wat stats over me geven:

26j
1,70cm
83kg
23/25% BF (zoals ik zei tis echt merkbaar meer in het midden dan de rest van mijn lichaam vind ik persoonlijk)

Ik heb mijn calorieen bereken en met 15% deficit kom ik op 2100, is dit goed of liever iets hoger of lager?
Ik ben meestal met keto bezig aleja low carb, vind dit het beste maar in het begin is het echt sukkelen, en als het lukt een refeed om de 2 of 3 weken.
190g prot
140g vetten
30g carbs

Ik wil nieuwe methodes proberen ook, ik luister naar jullie, vinden jullie dit een goede setup of toch iets aanpassen best?

Mvg en dank op voorhand.
 
Ik tel meestal mijn calorieen maar ik merk apart van zelf discipline dat ik soms te kort heb dat ik echt moeite heb (geen excuus I know)

Hier zit de sleutel voor jou
 
Ik weet het, ik zal er hard aan moeten werken, maar qua calorieen zit ik goed of qua training? twijfel echt tussen de FB dat ik voorlopig doe of een split.. samen met cardio.
 
Ik weet het, ik zal er hard aan moeten werken, maar qua calorieen zit ik goed of qua training? twijfel echt tussen de FB dat ik voorlopig doe of een split.. samen met cardio.
FB
en qua calorieën: begin er gewoon aan en je merkt wel vanzelf of je meer moet eten (het gaat te snel) of minder (je valt niet af). Het berekenen geef maar een indicatie.
 
Dude, dat zijn echt wel veel vetten... Ik zou toch echt max 100 gaan. Tenzij dit normaal is in keto, ken er weinig van...

Ik zou ook gewoon FB blijven dooen, je kan uiteraard daar nog altijd cardio aan toe voegen.

Zoals je zelf aangeeft: kcal tellen!
Als je teveel eet, kom je bij. Als je niet te veel eet, val je af. Easy peasy ;-)
 
Het ligt eraan hoe intensief je traint of je fb wil blijven doen of split. Zelf heb ik altijd goeie spierpijn na het trainen omdat ik mijn grenzen wel opzoek mbt gewichten. fb zou voor mij nooit werken omdat ik dan niet twee dagen achter elkaar kan gaan trainen. In dat opzicht zou split wel helpen. dan kun je het excuus spierpijn niet gebruiken, die spierpijn zit dan in een andere spiergroep. zelf doe ik nu push/pull, waarbij ik om de twee dagen een dag rust heb. zoveel mogelijk compoundoefeningen, waardoor je lekker calorieën gaat verbranden.

maar het allerbelangrijkste is natuurlijk je voeding. calorieën tellen, en heel veel dingen opzoeken. gezonde alternatieven voor de ongezonde dingen die je regelmatig eet. Of een beetje kijken naar je GI en vezels, wat ervoor zorgt dat je niet snel honger meer krijgt, waardoor je waarschijnlijk behoefte hebt aan minder calorieën. het is allemaal geen rocket science, maar discipline is wel een vereiste.
 
Back
Naar boven