AndroidHealthClinic

hulp nodig met voedingschema (16 jaar) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BastiaanS

Cool Novice
Lid geworden
19 apr 2018
Berichten
36
Waardering
4
Lengte
1m93
Massa
82kg
Vetpercentage
10%
mijn naam is Bastiaan en ik ben 16 jaar oud. sport nu al voor 2-3 maanden bij de sportschool. ik sport 3x per week bij de sportschool (krachttraining) en voetbal daar ook nog naast. mijn doel is om spieren te kweken. ik heb een beetje moeite met het beslissen wat goed voor mij is en ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen.

dit is hoe ik normaal eet:
ochtend:8:30-9:00: 2 geroosterde broodjes met hagelslag of vlokken en nog een vol bakje turkse yogurt 10% vet en 1/2 bekers halfvolle melk
middag: 11:50- 12:20: 2 broodjes met hagelslag of vlokken met water of morguh yogurtdrink
later op de middag: 14:40:14:50 time-out meergranen bisquit
15:30:16:00 verschilt kan een koek zijn en soms eet ik dan niks
avond 18:00: avondeten vaak aardappelen eet er vaak los groente bij zoals komkommer, paprika en sla en altijd wel een stuk vlees (gehaktbal of andere dingen)
21:30 22:00: turkse yogurt 10% vet met wat drinken
over de dag heen drink ik aardig wat water

ik vind het lastig om te bepalen wat ik moet eten en zoek echt een schema die optimaal is voor krachttraining. ik wil graag mijn vet percentage naar beneden krijgen en heb wat structuur nodig. soms denk ik dat ik wat te weinig eet of te onregelmatig. ook was ik benieuwd of het een goed idee is om aan de proteine shakes te gaan van whey perfection. ik wil namelijk graag spieren opbouwen en sterker worden. ik weet niet of dat een goed idee is omdat ik nog maar net 16 ben maar ik ben wel al over de 1,90 lang en heb een gewicht van 82 kilo. ik vrroeg me af is dit wel een goed schema of kan iemand mij een goed schema geven?
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Lees eerst dit even door. Denk dat er al een stuk meer duidelijk wordt.
Voeding is wel een essentieel onderdeel van massa opbouwen met trainen en rust. Alles in balans.

Even een simpele.. NEE... je hebt geen shakes nodig. Als jij al je eiwitten uit je voeding kan halen is dat prima.
KOm je tekort of voor gemak dan kan je het overwegen.

Maar ik zou dan eerder voor een andere webshop gaan. XXL, MyProtein, Bulkpowders, Powersupplements oid.
B&F heeft wel eens een en ander uitgehaald met hun eiwitten...
 
mijn naam is Bastiaan en ik ben 16 jaar oud. sport nu al voor 2-3 maanden bij de sportschool. ik sport 3x per week bij de sportschool (krachttraining) en voetbal daar ook nog naast. mijn doel is om spieren te kweken. ik heb een beetje moeite met het beslissen wat goed voor mij is en ik dacht misschien kunnen jullie mij helpen.

Hoi Bastiaan. Hoe zwaar ben je? Ben je heel mager? normaal? of wat dikker? Als je dit kan aangeven, kunnen we je een indicatie geven hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten je ongeveer nodig zult hebben. We kunnen dan kijken hoeveel je nu met je huidige voeding binnenkrijgt. En kijken wat er aangepast moet worden om tot een gezond voedingspatroon met voldoende kcal en eiwitten, koolhydraten en vetten te komen.
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Lees eerst dit even door. Denk dat er al een stuk meer duidelijk wordt.
Voeding is wel een essentieel onderdeel van massa opbouwen met trainen en rust. Alles in balans.

Even een simpele.. NEE... je hebt geen shakes nodig. Als jij al je eiwitten uit je voeding kan halen is dat prima.
KOm je tekort of voor gemak dan kan je het overwegen.

Maar ik zou dan eerder voor een andere webshop gaan. XXL, MyProtein, Bulkpowders, Powersupplements oid.
B&F heeft wel eens een en ander uitgehaald met hun eiwitten...
en creatine dan? wat is je mening daar over?
 
Hoi Bastiaan. Hoe zwaar ben je? Ben je heel mager? normaal? of wat dikker? Als je dit kan aangeven, kunnen we je een indicatie geven hoeveel kcal, eiwitten, koolhydraten en vetten je ongeveer nodig zult hebben. We kunnen dan kijken hoeveel je nu met je huidige voeding binnenkrijgt. En kijken wat er aangepast moet worden om tot een gezond voedingspatroon met voldoende kcal en eiwitten, koolhydraten en vetten te komen.
ik weeg 82 kilo ik ben net 16 ik ben ongeveer 192( ronde die lengte) ben niet dik maar heb nog wel een buikje. mijn vet percentage is 13.9% en mijn spiermassa 41.8% wat ik wil is een strakke buik en een gespierd lichaam. ik vind het gewoon lastig om met regelmaat te eten en wat te eten.
 
ik ben zelf tot een oplossing gekomen, ik heb voor de zekerheid met een dieetist afgesproken en die heeft een eetschema gericht op mijn sporten en benodigdheden. ik ga nu ook proteine doen maar alleen na het krachttrainen dus niet bij het voetbal. bedankt voor de reacties
 
Back
Naar boven