Fitness Seller

Hulp nodig om alle info die ik heb te organiseren voor mijn 13-jarige

Bezoekers in dit topic

• Like
Waarderingen: Mindcontrol
Ook fijn om te weten dat 2500 kcal helemaal niet zo gek is voor een 13 jarige die volop sport. Het klinkt nog steeds veel in mijn oren, maar begin steeds meer te wennen dat het niet een gek hoeveelheid kcal is.
Ik denk dat het voor vrouwen ook een vreemde vergelijking is.
Ik zit zelf bijvoorbeeld op 1450 kcal te zitten terwijl mijn 13 jarige een "behoefte" zou hebben van 4500.

De term pubers eten je arm, komt natuurlijk ergens vandaan 😉 (brein)ontwikkeling vraagt stiekem ook veel energie.

Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: WLB
Precies! Ik heb na mijn schooljaren echt een jaar of vijf een pesthekel aan fietsen gehad daardoor.
En door de regen altijd. En ik wou met mijn stijfe kop nooit een regen pak aan. En mijn zusje werd altijd opgehaald omdat ze ging huilen en bellen. Rot wijf.

• Haha
Waarderingen: Maximum Effort, Nicky! en molenaar d
  • Haha
Waarderingen: molenaar d
En door de regen altijd. En ik wou met mijn stijfe kop nooit een regen pak aan. En mijn zusje werd altijd opgehaald omdat ze ging huilen en bellen. Rot wijf.
Ik ben er ondertussen aardig overheen, vind fietsen best wel lekker nu, maar school is dan ook zo'n 17 jaar geleden.
Had hetzelfde met regenpak, en trouwens ook met handschoenen. Dat had ik natuurlijk niet nodig, ook al voren m'n vingers er nog net niet af.

Ik ben er ondertussen aardig overheen, vind fietsen best wel lekker nu, maar school is dan ook zo'n 17 jaar geleden.
Had hetzelfde met regenpak, en trouwens ook met handschoenen. Dat had ik natuurlijk niet nodig, ook al voren m'n vingers er nog net niet af.
Precies doortrappen en niet janken. Overal waar ik koet zijn is te ver met de fiets dus heb er niets aan. Is ook niet dat ik voor me lol fiets. Alleen nog in de sportschool na elke training 20 minuten maar die gaat nergens heen.

Wat fijn dat er ook ouders reageren die mijn vraag beantwoorden vanuit eigen ervaring met een sportend kind op een meer uitdagende niveau. Hier had ik op gehoopt.
Athlete fueling guide ga ik zeker lezen. Met het sportkookboek voor teamsport heb ik al 1 en ander over kunnen lezen en ik vind het echt interessante materie om in te lezen. De instagrampagina lukt mij niet om te lezen, omdat ik geen insta heb, maar met de steekwoorden kan ik vast meer informatie vinden op het internet of boeken. Hier was ik zonder dit topic niet op terecht gekomen. Dank! Ook fijn om te weten dat 2500 kcal helemaal niet zo gek is voor een 13 jarige die volop sport. Het klinkt nog steeds veel in mijn oren, maar begin steeds meer te wennen dat het niet een gek hoeveelheid kcal is.
Ik snap dat de rest in de wind wordt geslagen en niet op gereageerd word. Dat is niet wat u wou horen en dat bevestigd voor mij meteen waar de doelen vandaan komen en voor wie ze het meest belangerijk zijn, van u en voor u.

Wat vindt uw zoon van dit regime en idee van u?

@Mindcontrol

Een van de dingen die aangegeven worden is dat de prestatie bij trainingen minder is dan bij wedstrijd.

Volgens mij een legitieme vraag om dan te onderzoeken of dit aan de voeding kan liggen.

Jij hebt misschien ook wel tips hoe je voor een tiener die prestatie kan sturen voor de training.
Een frikandelbroodje en energiedrank uur voor de training zorgt ervoor dat de tank gauw leeg is bv.
Wat je eet voor de training maakt niet zo veel meer uit. Wat je verder door de dagen eet bepaald of je trainingen goed gaan.

Afvallen lijkt mij complete onzin. Over een jaar is hij 10cm langer en vanzelf ' droger '.
En waarschijnlijk denkt de club er ook zo over, anders was er wel een diëtist aan die selectie gekoppeld.

Naast zoveel activiteiten zou ik zeggen, neem een snickers en verplicht 2 uur PS. En wel de 5, we hebben het hier wel over hoog niveau relaxen.

Terug
Naar boven