AndroidHealthClinic

Hulp nodig ouders te overtuigen dat BB goed is (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zunnepitte

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
4.638
Waardering
1.485
Lengte
1m82
Massa
88kg
Ik heb dringend jullie hulp nodig.
Het zit namelijk zo:
ik train nu al 16 maanden, het eerste jaar zonder al te veel op me voeding te letten.
Nu ben ik sinds Januari erg op me voeding gaan letten.
Ik heb 3 maanden gebulked en nu ben ik al 1 maand aan het cutten.

Het probleem is dat ze zo moeilijk doen over al dat eten.
En dan voornamelijk over de hoeveelheid eiwitten.
Ze zeggen dat ik te veel neem terwijl ze niet eens weten hoeveel ik neem en welke hoeveel slecht is voor een mens.

Ik ben sinds 1 week begonnen met whey shakes.
Dus ik krijg nu per dag 60 gram extra binnen.
Ze denken dat whey super slecht is, dat er allemaal rommel aan toegevoegd is. en dat whey gevolgen gaat hebben als ik het blijf gebruiken.

Nu wil ik jullie vragen of jullie ook dit probleem hebben gehad met jullie ouders ? en hoe hebben jullie dit opgelost?

Hebben jullie misschien artikels / wetenschappelijke studies die laten zien hoeveel eiwit gezond is en dat whey niet slecht is ?
En waarom krachttraining gezond is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
 
Mijn moeder dacht dat voedingssupplementen anabolen waren :o
ik heb haar simpel weg de ingredienten van het product laten zien en ik was klaar ,

dit is wel wat jaren geleden...
hoop dat het bij jou ook zo werkt maar ben bang van niet :(
 
Ik ben begonnen met de whey te snuiven. Toen ik het weer gewoon begon op te lossen, was mijn moeder opgelucht.
 
mn pa zit ook de hele dag te zeuren die pillen en poedertjes zijn slecht voor je jongen, dan zeg ik gewoon dat hij er geen verstand van heeft en dat die zn bek moet houden kankerecto:D
 
maar hoezo wil jij je ouders overtuigen dat bb goed is, je doed het toch voor jezelf man
 
Leef er mee ook al overtuig je hun dat die sups niet zo slecht zijn gaan ze waarschijnlijk nog moeilijk doen over andere reden van de sport.
Dan train je te hard dat je zo gezegt je lichaam kapot maakt,als je stopt overtollig vel,je word dik,je eet abnormaal en dat is ongezond, ... ze vinden altijd wel wat.
Ze moeten altijd gelijk hebben want zij weten het beter mensen die zo vast aan een geloofsovertuiging hangen aanvaarden niet makkelijk wat anders ook al is het waar.
 
Je ouders hebben gelijk, luister nou maar naar ze, ze hebben het beste met je voor.
 
bb is niet goed voor je klaar. maar met dat eten is niks mis, juist gezonder als wat een doorsnee puber eet. Leg ze maar eens gewoon uit wat anabolen zijn en wat whey poeder is en hoe het gemaakt wordt.
 
ja maar als ik dag in dag uit krijg te horen dat het slecht is terwijl dat niet zo is, dan wordt de omgang met me ouders ook niet beter van.

ik heb artikels nodig waarin duidelijk staat uitgelegd wat whey is en wat het effect is.
en wat het nut is van krachttraining en meer van dat soort artikelen/verhalen/boeken/ die kunnen helpen om me ouders te overtuigen van het feit dat BB helemaal niet slecht is.
 
bb is niet goed voor je klaar. maar met dat eten is niks mis, juist gezonder als wat een doorsnee puber eet. Leg ze maar eens gewoon uit wat anabolen zijn en wat whey poeder is en hoe het gemaakt wordt.

Leg uit waarom bb niet goed zou zijn?
 
Leg uit waarom bb niet goed zou zijn?

Dat heb ik al geprobeerd maar ze willen het niet van mij aannemen. Vandaar die (wetenschappelijke) artikels die ik nodig heb om ze wel te kunnen overtuigen
 
Leg uit waarom bb niet goed zou zijn?

je stelt je gewrichten bloot aan krachten waar ze niet voor gemaakt zijn en daar gaan ze vroeg of laat voor bezwijken. Ik heb het hier over de fanatiekelingen die met honderden kilos aan het sjouwen zijn en over de stumpers met verkeerde techniek die na 2 jaar deadliften door hun ruggenwervel heen zijn. Als je traint voor het gezondheidseffect(om ostereopose tegen te gaan bv) kun je het beter bij bodyweight en compound oefeningen houden met lage gewichten(en vooral goede voeding).
De 1 is de ander natuurlijk niet en hoeveel iemand zijn gewrichten kunnen hebben verschilt per persoon
 
Onzin. Squatten en DLen zijn hardstikke goed voor je rug zolang je maar geen middelen gebruikt waardoor je gestoord hoge gewichten kan tillen (denk aan suits) en je langzaam opbouwt zodat je je rug niet blootstelt aan gewichten die het (nog) niet kan ondersteunen.

Dat gasten die met slechte techniek gaan tillen vroeger of later hun rug kapot maken is nogal logisch.
 
je stelt je gewrichten bloot aan krachten waar ze niet voor gemaakt zijn en daar gaan ze vroeg of laat voor bezwijken. Ik heb het hier over de fanatiekelingen die met honderden kilos aan het sjouwen zijn en over de stumpers met verkeerde techniek die na 2 jaar deadliften door hun ruggenwervel heen zijn. Als je traint voor het gezondheidseffect(om ostereopose tegen te gaan bv) kun je het beter bij bodyweight en compound oefeningen houden met lage gewichten(en vooral goede voeding).
De 1 is de ander natuurlijk niet en hoeveel iemand zijn gewrichten kunnen hebben verschilt per persoon

Jij doet je naam ook alle eer aan blijkbaar.





OT: zolang je onder het dak van je ouders woont, bepalen zij de regels.
is dit geen idee: [Link niet meer beschikbaar]
 
Dude je bent 20?
 
je stelt je gewrichten bloot aan krachten waar ze niet voor gemaakt zijn en daar gaan ze vroeg of laat voor bezwijken. Ik heb het hier over de fanatiekelingen die met honderden kilos aan het sjouwen zijn en over de stumpers met verkeerde techniek die na 2 jaar deadliften door hun ruggenwervel heen zijn. Als je traint voor het gezondheidseffect(om ostereopose tegen te gaan bv) kun je het beter bij bodyweight en compound oefeningen houden met lage gewichten(en vooral goede voeding).
De 1 is de ander natuurlijk niet en hoeveel iemand zijn gewrichten kunnen hebben verschilt per persoon

+1 klopt als een bus , BB en dan heb ik het niet over fitness , is idd niet al te goed voor je lichaam,..... Hardcore atleten zullen idd op latere leeftijd veelal de tol gaan betalen met pijn in de gewrichten/spieren etc etc ,... :(

Qua eten,.... is er ook nog wel het een en ander over te zeggen ,... bvb dat de hoeveelheden eiwitten die vaak naar binnen worden gewerkt zonder het überhaupt uit te rekenen vaak té zijn en idd ook schadelijk kunnen zijn voor bvb de nieren.
Een Bulk fase is leuk en idd geeft het voldoende bouwstoffen aan de spieren om optimaal te kunnen groeien,... echter wanneer ook dit niet uitgebalanseerd is zal er een té grote hoeveelheid aan vetten worden opgeslagen wat niet goed is voor je cardiovasculaire systeem.

Ofwel, alles goed uitrekenen om zo optimaal mogelijk te kunnen presteren en zo min mogelijk schade te veroorzaken ;)
Als je BB fanatiek wilt doen zul je daarvoor kiezen ( wat ikzelf ook gedaan heb ) en wie weet moet ook ik later op de blaren zitten ( als ik dat al niet gezeten heb :o )

Sporten is goed ! maar overal waar té voor staat niet. TOP-sport ( want zo kun je fanatiek BB noemen ) is dan ook vaak een lang durige overbelasting van het lichaam :(

Al met al is het toch MIJN sport !! en zal ik zolang ik kan het blijven doen :D
 
Jij doet je naam ook alle eer aan blijkbaar.

Trust me , zo'n bull is dat echt niet !! 't is alleen iets wat vele niet willen horen of onder ogen willen zien ;)
ik ken aardig wat oudere BB atleten waarvan meerendeel last heeft van gewrichtspijnen,.... Niet dat je ze ( of mij later ) zal horen klagen hoor ! alle hebben er dik oor gekozen en hebben er geen spijt van !!!
 
Dat heb ik al geprobeerd maar ze willen het niet van mij aannemen. Vandaar die (wetenschappelijke) artikels die ik nodig heb om ze wel te kunnen overtuigen

Stond een stuk in het AD een paar dagen geleden :)

OT:
Snap wat je bedoelt, heb het probleem ook gehad. Tijdens het avondeten een keer rustig verteld wat het allemaal inhoud (ana, whey etc). Denk dat dit de beste manier is het te vertellen.
 
Jij doet je naam ook alle eer aan blijkbaar.





OT: zolang je onder het dak van je ouders woont, bepalen zij de regels.
is dit geen idee: [Link niet meer beschikbaar]

jij hebt blijkbaar oogkleppen op want je wilt de waarheid niet onder ogen zien? geef anders even aan waarom het niet klopt
 
Back
Naar boven