MuscleMeat

Hulp nodig ouders te overtuigen dat BB goed is (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik heb dringend jullie hulp nodig.
Het zit namelijk zo:
ik train nu al 16 maanden, het eerste jaar zonder al te veel op me voeding te letten.
Nu ben ik sinds Januari erg op me voeding gaan letten.
Ik heb 3 maanden gebulked en nu ben ik al 1 maand aan het cutten.

Het probleem is dat ze zo moeilijk doen over al dat eten.
En dan voornamelijk over de hoeveelheid eiwitten.
Ze zeggen dat ik te veel neem terwijl ze niet eens weten hoeveel ik neem en welke hoeveel slecht is voor een mens.

Ik ben sinds 1 week begonnen met whey shakes.
Dus ik krijg nu per dag 60 gram extra binnen.
Ze denken dat whey super slecht is, dat er allemaal rommel aan toegevoegd is. en dat whey gevolgen gaat hebben als ik het blijf gebruiken.

Nu wil ik jullie vragen of jullie ook dit probleem hebben gehad met jullie ouders ? en hoe hebben jullie dit opgelost?

Hebben jullie misschien artikels / wetenschappelijke studies die laten zien hoeveel eiwit gezond is en dat whey niet slecht is ?
En waarom krachttraining gezond is.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het gaat over, je moet alleen geduld hebben. De 1e fase komen ze met statements hoe slecht eiwitshakes voor je zijn. En dat je er een eiwit vergiftiging van kan oplopen. De 2e fase is; opmerkingen over je lichaam. "Vroeger had je zo een mooi lichaam, kijk wat er nu van is geworden. De 3e, final but not least; omgekochte familie/aanhang/kennissen door je bloed eigen vader en moeder op je afgestuurd om je van je plan te weerhouden goddelijk te worden. Fase 4; afspraak voor een sport dokter of psychiater. Stay in there mate.
 
Bij mij zagen ze vooral over die enorme rekeningen die ze moeten betalen door al die tonijn/kip/witte vis/kwark die ze moeten kopen. smakkelijk 80-100€/ week extra

wat een bullshit weer. :o


Als ik 4,5k kcal binnenspeel op een dag kom ik uit op 10-12,5€.

Een blikje tonijn kost je 0,70 euro, een bak kwark 0,40-0,60€, melk, pasta, eieren, rijst, wat groenten, ... moet ik doorgaan? ;) Kip is verhoudingsgewijs het duurste in mijn schema, op een tweede plaats mss studentenhaver. :o


Als je er natuurlijk op staat het beter bereide vlees te eten en enkel A-merken kom je inderdaad elke dag aan 10€ extra.

Maar als ik niet zo clean eet ga ik wel elke dag een paar euro extra kwijt zijn aan junkfood, snoepen en vooral alcohol (waarmee je op een avond toch mooie bedragen kan opdoen...). Dus hoezo is je voeding duur? :scratch:
 
wat een bullshit weer. :o


Als ik 4,5k kcal binnenspeel op een dag kom ik uit op 10-12,5€.

Een blikje tonijn kost je 0,70 euro, een bak kwark 0,40-0,60€, melk, pasta, eieren, rijst, wat groenten, ... moet ik doorgaan? ;) Kip is verhoudingsgewijs het duurste in mijn schema, op een tweede plaats mss studentenhaver. :o


Als je er natuurlijk op staat het beter bereide vlees te eten en enkel A-merken kom je inderdaad elke dag aan 10€ extra.

Maar als ik niet zo clean eet ga ik wel elke dag een paar euro extra kwijt zijn aan junkfood, snoepen en vooral alcohol (waarmee je op een avond toch mooie bedragen kan opdoen...). Dus hoezo is je voeding duur? :scratch:

groente/fruit is duur, geef per maand toch zo'n 300 euro uit...als ik simpel eet...brood met pindakaas/eieren/melk/rijst zal ik ook wel onder de 150 kunnen blijven. Hoeveel geef jij dan uit(of je ouders) ?
 
Bij mij zagen ze vooral over die enorme rekeningen die ze moeten betalen door al die tonijn/kip/witte vis/kwark die ze moeten kopen. smakkelijk 80-100€/ week extra

Je doet alsof je er nog trots op bent ook.

Heb je zelf geen eypo's?
 
wat een bullshit weer. :o


Als ik 4,5k kcal binnenspeel op een dag kom ik uit op 10-12,5€.

Een blikje tonijn kost je 0,70 euro, een bak kwark 0,40-0,60€, melk, pasta, eieren, rijst, wat groenten, ... moet ik doorgaan? ;) Kip is verhoudingsgewijs het duurste in mijn schema, op een tweede plaats mss studentenhaver. :o


Als je er natuurlijk op staat het beter bereide vlees te eten en enkel A-merken kom je inderdaad elke dag aan 10€ extra.

Maar als ik niet zo clean eet ga ik wel elke dag een paar euro extra kwijt zijn aan junkfood, snoepen en vooral alcohol (waarmee je op een avond toch mooie bedragen kan opdoen...). Dus hoezo is je voeding duur? :scratch:

Ik studeer, dus nee, ik breng geen scheuro's binnen.
Prijzen delhaize:
Kilo kip : 13€ (indd overpriced)
Kilo tilipia: 12€
Blikje tonijn: 1.5€
Kwark 500gr: 1.5€
+ groenten, zoete aardappelen ed

Zijn imo de gangbare prijzen daar.

Edit: ik lees je prijzen nog eens, jij pakt het dan ook echt wel cheapo aan. Imo ook geen zin om enkel het goedkoopste van het goedkoopste te eten. Zeker in tonijn is er een wereld van verschil.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat over, je moet alleen geduld hebben. De 1e fase komen ze met statements hoe slecht eiwitshakes voor je zijn. En dat je er een eiwit vergiftiging van kan oplopen. De 2e fase is; opmerkingen over je lichaam. "Vroeger had je zo een mooi lichaam, kijk wat er nu van is geworden. De 3e, final but not least; omgekochte familie/aanhang/kennissen door je bloed eigen vader en moeder op je afgestuurd om je van je plan te weerhouden goddelijk te worden. Fase 4; afspraak voor een sport dokter of psychiater. Stay in there mate.

Swel een mooie. Zit nu in stadium 2. Wat die mensen er ook tegen hebben dat je er gespierd wilt uitzien... En de volgende dag zitten ze naar een film te kijken en zien ze een gespierde actieheld die dan blijkbaar wel een mooi lichaam heeft...
 
groente/fruit is duur, geef per maand toch zo'n 300 euro uit...als ik simpel eet...brood met pindakaas/eieren/melk/rijst zal ik ook wel onder de 150 kunnen blijven. Hoeveel geef jij dan uit(of je ouders) ?

Uiteraard, ik zal zelf ook wel rond de 300€+/maand zitten, maar dat is nog wat anders dan alleen al 400€ extra doordat je bodybuilding doet zoals Freddy zegt. 150 lijkt me wel onmogelijk, das 5€ per dag. :D

Ik studeer, dus nee, ik breng geen scheuro's binnen.
Prijzen delhaize:
Kilo kip : 13€ (indd overpriced)
Kilo tilipia: 12€
Blikje tonijn: 1.5€
Kwark 500gr: 1.5€
+ groenten, zoete aardappelen ed

Zijn imo de gangbare prijzen daar.

Edit: ik lees je prijzen nog eens, jij pakt het dan ook echt wel cheapo aan. Imo ook geen zin om enkel het goedkoopste van het goedkoopste te eten. Zeker in tonijn is er een wereld van verschil.

Haha kijk daar heb je het dan.. Meneer is student maar wil wel in delhaize gaan inkopen doen. :p

Ik (of mijn ouders..) ga zelf bij de aldi en lidl/gb langs voor basisproducten en slechts voor sommige dingen bij delhaize ofzo. Op dergelijk eten kan je gewoon veel besparen zonder aan kwaliteit in te boeten hoor.

Voor tonijn ofzo durf ik ook weleens wat meer te betalen maar met een beetje simpele bereiding valt zelf de rotste tonijn heel lekker te maken.

blikken ananas bv ook.. Zag ik laatst nog staan in de gb, je had er van Dole die gewoon 4x zo duur waren als het winkelmerk... Come on. Geef mij dan maar die cheapo die ook gewoon lekker is, ik betaal geen 2,5 euro voor 10 schelletjes ananas. :roflol:
 
hersenloze marokkanen aan het woord !

Dat jij nog thuis woont lijkt me evident.

Maar normale mensen van 20 kunnen toch eindelijk wel eens leren om op eigen benen te staan?
Jezus christ, als je 20 bent en je houdt niet van de regels van je ouders dan pleur je toch gewoon het huis uit.
 
Ik studeer, dus nee, ik breng geen scheuro's binnen.
Prijzen delhaize:
Kilo kip : 13€ (indd overpriced)
Kilo tilipia: 12€
Blikje tonijn: 1.5€
Kwark 500gr: 1.5€
+ groenten, zoete aardappelen ed

Zijn imo de gangbare prijzen daar.

Edit: ik lees je prijzen nog eens, jij pakt het dan ook echt wel cheapo aan. Imo ook geen zin om enkel het goedkoopste van het goedkoopste te eten. Zeker in tonijn is er een wereld van verschil.

sorry hoor maar dat is echt belachelijk, hier bij elke supermarkt die ik ken 5/6/7/8 euro per kilo kip, vis ook 1 kilo=6 euro hier. tonijn 80 eurocent. Nog nooit gehoord van DelHaize maar klinkt als een bende oplichters :o
(oja, bij albert heijn nu 1 kilo kip voor 4 euro)
 
Het gaat over, je moet alleen geduld hebben. De 1e fase komen ze met statements hoe slecht eiwitshakes voor je zijn. En dat je er een eiwit vergiftiging van kan oplopen. De 2e fase is; opmerkingen over je lichaam. "Vroeger had je zo een mooi lichaam, kijk wat er nu van is geworden. De 3e, final but not least; omgekochte familie/aanhang/kennissen door je bloed eigen vader en moeder op je afgestuurd om je van je plan te weerhouden goddelijk te worden. Fase 4; afspraak voor een sport dokter of psychiater. Stay in there mate.

ik zit ook in fase 2. mijn ouders beginnen te zeuren dat het zo wel weer genoeg is en dat ik te groot wordt en dat het te erg en overdreven wordt blablabla terwijl ik dan de volgende dag van mijnj broer en vrienden te horen krijg dat je amper wat ziet..

af en toe begrijp ik er geen **** meer van.
het enigste wat ik begrijp is dat ik het voor mezelf doe en dat ik me er goed bij voel en dat is denk ik het belangrijkste.
 
Trust me , zo'n bull is dat echt niet !! 't is alleen iets wat vele niet willen horen of onder ogen willen zien ;)
ik ken aardig wat oudere BB atleten waarvan meerendeel last heeft van gewrichtspijnen,.... Niet dat je ze ( of mij later ) zal horen klagen hoor ! alle hebben er dik oor gekozen en hebben er geen spijt van !!!

"Ik ken mensen die...", dat is altijd zo'n zwak argument. Ik ken iemand die zijn been heeft gebroken toen hij van de trap is gevallen. Moet ik nu alle trappen mijden omdat dat gevaarlijk is?
Om toch maar even mee te doen: ik ken ook oudere BB'ers die last hebben van hun gewrichten, maar ik ken ook twee BB'ers van boven de 60, die allebei al meer dan 40 jaar trainen, en die zeggen dat ze zich zo fit als een hoentje voelen. Anecdotisch bewijs noemen ze zoiets, en je kan er maar zelden iets mee staven.
Gewrichtspijn is trouwens typisch voor oudere mensen, of ze nu fanatiek gesport hebben of niet. Hoe weet je dan of die gewrichtspijn veroorzaakt werd door hun training?

jij hebt blijkbaar oogkleppen op want je wilt de waarheid niet onder ogen zien? geef anders even aan waarom het niet klopt

Zoals Flying Fox en Adonis al zeiden: een lichaam is niet gemaakt om de hele tijd stil te zitten (obesitas-epidemie, anyone?). Vanuit evolutionair oogpunt horen wij de hele dag rond te rennen, met stenen naar dieren te gooien en karkassen te verslepen. Fysieke training is gewoon een manier om deze 'normale' levenwijze te simuleren in een wereld waar deze activiteit niet meer noodzakelijk is om te overleven.
En zoals Mark Rippetoe zegt: "Stronger people are more useful than others, and harder to kill in general."
 
"Ik ken mensen die...", dat is altijd zo'n zwak argument. Ik ken iemand die zijn been heeft gebroken toen hij van de trap is gevallen. Moet ik nu alle trappen mijden omdat dat gevaarlijk is?
Om toch maar even mee te doen: ik ken ook oudere BB'ers die last hebben van hun gewrichten, maar ik ken ook twee BB'ers van boven de 60, die allebei al meer dan 40 jaar trainen, en die zeggen dat ze zich zo fit als een hoentje voelen. Anecdotisch bewijs noemen ze zoiets, en je kan er maar zelden iets mee staven.
Gewrichtspijn is trouwens typisch voor oudere mensen, of ze nu fanatiek gesport hebben of niet. Hoe weet je dan of die gewrichtspijn veroorzaakt werd door hun training?



Zoals Flying Fox en Adonis al zeiden: een lichaam is niet gemaakt om de hele tijd stil te zitten (obesitas-epidemie, anyone?). Vanuit evolutionair oogpunt horen wij de hele dag rond te rennen, met stenen naar dieren te gooien en karkassen te verslepen. Fysieke training is gewoon een manier om deze 'normale' levenwijze te simuleren in een wereld waar deze activiteit niet meer noodzakelijk is om te overleven.
En zoals Mark Rippetoe zegt: "Stronger people are more useful than others, and harder to kill in general."
Hij zegt "Stronger people are harder to kill than weak people, and more useful in general."

Dat terzijde.

edit: hij zei ook iets in de trend van: "having prosthetics knees at age 60 is the price we gladly pay for not sitting on our ass all day"
 
"Ik ken mensen die...", dat is altijd zo'n zwak argument. Ik ken iemand die zijn been heeft gebroken toen hij van de trap is gevallen. Moet ik nu alle trappen mijden omdat dat gevaarlijk is?
Om toch maar even mee te doen: ik ken ook oudere BB'ers die last hebben van hun gewrichten, maar ik ken ook twee BB'ers van boven de 60, die allebei al meer dan 40 jaar trainen, en die zeggen dat ze zich zo fit als een hoentje voelen. Anecdotisch bewijs noemen ze zoiets, en je kan er maar zelden iets mee staven.
Gewrichtspijn is trouwens typisch voor oudere mensen, of ze nu fanatiek gesport hebben of niet. Hoe weet je dan of die gewrichtspijn veroorzaakt werd door hun training?

Ik heb het over hardcore BB he, niet over fitness ;)
En btw "ik ken mensen" kan wel degelijk in sommige gevallen een zéér goede indicatie van iets zijn,....
Ligt aan het type mensen die jij kent he ,... ken je mensen die heel hun leven lekker fanatiek gesport hebben of ken je mensen die voor langere periode BB wedstrijden hebben gedaan ???

Gewrichtspijnen zijn idd dingen die bij een oudere leeftijd horen, maarrrrr een voor lange tijd zware belasting zal gewrichten eerder doen slijten !!!
Vergelijk het met een auto ,..... stil laten staan is niet goed, maar hem afraggen is eveneens zéér slecht ,....

Google voor de gein eens op "bodybuilding , joints" en dan eens kijken hoeveel klachten mensen nu al hebben door overtraining e.d.

Sport is goed , maw in beweging blijven is goed ,... maar topsport daarentegen mag toch onderhand wel bekend staan als het slopen van je lichaam op den lange duur.
 
Zoals Flying Fox en Adonis al zeiden: een lichaam is niet gemaakt om de hele tijd stil te zitten (obesitas-epidemie, anyone?). Vanuit evolutionair oogpunt horen wij de hele dag rond te rennen, met stenen naar dieren te gooien en karkassen te verslepen. Fysieke training is gewoon een manier om deze 'normale' levenwijze te simuleren in een wereld waar deze activiteit niet meer noodzakelijk is om te overleven.
En zoals Mark Rippetoe zegt: "Stronger people are more useful than others, and harder to kill in general."

ja hoor daar heb je gelijk in, maar je zegt het al, met stenen gooien, niet met 200kg zware rotsblokken. Ik zeg toch ook dat fitness gezond is. Maarja fitness is voor heameau's, superdudes en bejaarden
 
Bij mij zagen ze vooral over die enorme rekeningen die ze moeten betalen door al die tonijn/kip/witte vis/kwark die ze moeten kopen. smakkelijk 80-100€/ week extra
je bent oud genoeg om je eigen eten te kopen.
op mijn 17e betaalde ik mij eigen eten

+/- 150 euri p.m.
 
Oh die Arnoldfan toch ook, het is me er eentje.

Werkt dat goed trouwens, juicen als middel tegen depressies?

Hater, ga zelf eens juicen misschien gain je dan nog eens wat. wss train jij niet eens.
 
Sorry, maar extra eiwit is eigenlijk volgens mij helemaal niet goed voor je lever, dus ergens hebben je ouders dus wel gelijk...

Nu ga ik mss wel tegen de kar rijden van het forum dat mss ook whey verkoopt, maar het is wel degelijk zo dat veel eiwit niet supergoed is voor je lever.

In ieder geval zou ik het niet toelaten dat mijn zoontje die zooi zou nemen, hij zou dan maar wat meer boterhammen met tonijn/zalm moeten eten...
 
gewon doorgaan hoezo overtuigen ze stoppen op een gegeven momment er mee :)
 
Back
Naar boven