MuscleMeat

Hulp nodig voor voeding.

Bezoekers in dit topic

Rickulous

Cool Novice
Lid geworden
22 aug 2012
Berichten
77
Waardering
1
Lengte
1m93
Massa
90kg
Vetpercentage
19%
Hallo lezers,

Ik volg nu een schema : http://www.bodybuilding.com/fun/body-transformation-jeff-looked-up-to-the-last-action-hero.html

en dat is 6 keer trainen per week. ( schema staat ongeveer helemaal onderin)

Ik ben 19 jaar, weeg 87 kilo en heb ongeveer een vetpercentage van 18% en wil dat graag richting de 10 krijgen.

Er zitten veel super setjes en tri setjes in dat schema en daardoor verbrand je ook wel redelijk wat vet lijkt mij, maar wil nu ook nog gezonder en beter gaan eten.

ik eet normaal op een dag 10 broodjes ( vaak met pindakaas, vlees, sandwichspread en een a twee met chocopasta), verschillend avond eten, en meestal een banaan en een appel, ook na het trainen neem ik een afval eiwitshake en een pak halve kwark met aardbeien. Maar dit is lang niet genoeg qua eiwitten enz voor mij.

maar weet verder niet wat handig voor mij is want zit nog op school en kan dan niet van alles mee nemen.

Heb al een goed recept gevonden ( denkik ) voor eiwit repen

mijn brouwsel is al volgende:

200 gr. witte snelkookrijst
150 gr. crusli appel rozijn
2 eieren
+/- 100 ml. magere melk
250 gr. 3 componenten eiwit vannille
100 gr. zelfrijzend bakmeel
+/- 3 eetlepels honing
+/- 2 eetlepels kaneel

Eerst rijst koken, en ipv de aangegeven 8 min. ongeveer 11 min. koken. dan de aangegeven 12 min.
laten staan. Ondertussen de crusli in de blender mikken tot het bijna helemaal poeder is geworden.
Dan in de pan van de rijst de rijst, eieren, melk, crusli, honing en 3 comp. eiwit door elkaar mengen.
Als dit gemengd is gooi je heel de zooi weer in de blender en blend je het tot het een egale slijm wordt.
vervolgens stop je het mengsel weer in de lege pan en gooi je er de kaneel en zelfrijzend bakmeel in,, ff roeren met een vork,
en voíla het mengsel is klaar. Ik heb het daarna in een ingevette bak in de oven gezet, 180 graden ongeveer 20 min. (opletten dat ie niet verbrand!).
ff af laten koelen, en je hebt een mooie cake/brood/weet-ik-veel bordevol eiwitten en koolhydraten.
mijn idee was ook om em door 8 te delen, zie hier de voedingswaarde ongeveer, zal misschien een paar grammen schelen:

Totaal geval:
Eiwit : 252.25 Gr.
Koolhydraten : 350 Gr.
vetten : 28.1 Gr.

Per stuk (gedeeld door 8 )
Eiwit : 31.5 Gr.
Koolhydraten : 43.75 Gr.
Vetten : 3.5 Gr.

( als dit me geen karma opleverd weet ik het ook nie meer!

Hebben jullie misschien ideeën hoe ik het kan doen? ( voor een niet al te hoge prijs want ben maar een student met niet al te veel geld )

Alvast bedankt voor de hulp,

Mvg, Rick
 
zet je voeding eens op papier, en reken uit wat je op een dag binnen krijgt aan kcals etc. in principe kan je alles uit voeding halen, je zou eventueel een whey shake kunnen toevoegen voor wat extra eiwitten.

kwark is ook een goedkope eiwit bron
 
je kan ook op google een kcal-teller opzoeken, bij de meeste rekent die ook aantal gram eiwit uit
 
net de protein repen gemaakt en ze zijn goed gelukt! super lekkere dingen.


200 gram rijst is 292 kcal
-----------------------------------------------------------
250gram eiwitpoeder is 832.5 kcal
-----------------------------------------------------------
2 bio eieren 3kcal
-----------------------------------------------------------
100 gram zelfreizend bakmeel 339 kcal
-----------------------------------------------------------
100 ml melk is 47kcal
-----------------------------------------------------------
2 eetlepels honing 128 kcal
-----------------------------------------------------------
2 eetlepels kaneel 120kcal
-----------------------------------------------------------
150 gram crusli 660kcal
-----------------------------------------------------------
totaal 2426,5 kcal
per stuk 303,3 kcal

Hoop dat dit ongeveer klopt qua kcal
 
net BMR test gedaan op http://www.giantpt.com/voeding/bereken-jouw-caloriebehoefte
en hij geeft aan dat ik een BMR heb van 2087

Moet ik dan rond die 2087 gaan zitten om af te vallen? of gewoon de 2500 aanhouden wat het gemiddelde van de man is? wil afvallen maar wel genoeg calorieën en eiwitten binnen krijgen voor het herstel en groei van mijn spieren..
 
Laatst bewerkt:
Als je de inleiding van die site leest:
Je BMR is het aantal calorieën dat je lichaam verbrandt om de normale lichaamsfuncties te kunnen uitvoeren, waaronder je bloedcirculatie, temperatuurregulering, spijsvertering en ieder ander stofwisselingsproces in je lichaam. Je BMR neemt lichaamsactiviteit niet mee in de berekening.

Ik kom met jouw stats op een BMR van 2135, met een onderhoud van ongeveer 3650 (6x in de week trainen). Daar moet je onder gaan zitten, niet onder je BMR.
 
Heb het proberen uit te zoeken wat ik wil gaan eten en dan kom ik hier op


Eiwitten :
halfvolle aardbeien kwark 12 gram
pak kipfilet 18 gram
appel 0,3 gram
banaan 1.4 gram
2 eieren 12,4 gram
8 volkoren brood 31.2 gram
4 pindakaas 13.6 gram
eiwit shake 19 gram
3 protein repen 105


= 212.9 gram eiwit

callorien :

3 stukken proteine repen 808kcal
1 pak kwark 120 kcal
1 banaan 124 kcal
1 appel 81 kcal
1 pak kipfilet 240kcal
1 eiwit shake 93kcal
2 eieren (koken) 128 kcal
avond eten 550 kcal
4 broodjes pindakaas 440kcal
8 volkoren brood 656 kcal
4 broodjes kipfile met het totale kipfile pak


= 3240 kcal


is dit goed?

bij eiwitten moet ook nog avond maal maar dat is altijd verschillend dus weet niet wat ik daar voor moet aannemen..
 
Heb het proberen uit te zoeken wat ik wil gaan eten en dan kom ik hier op


Eiwitten :
halfvolle aardbeien kwark 12 gram
pak kipfilet 18 gram
appel 0,3 gram
banaan 1.4 gram
2 eieren 12,4 gram
8 volkoren brood 31.2 gram
4 pindakaas 13.6 gram
eiwit shake 19 gram
3 protein repen 105


= 212.9 gram eiwit

callorien :

3 stukken proteine repen 808kcal
1 pak kwark 120 kcal
1 banaan 124 kcal
1 appel 81 kcal
1 pak kipfilet 240kcal
1 eiwit shake 93kcal
2 eieren (koken) 128 kcal
avond eten 550 kcal
4 broodjes pindakaas 440kcal
8 volkoren brood 656 kcal
4 broodjes kipfile met het totale kipfile pak


= 3240 kcal


is dit goed?

bij eiwitten moet ook nog avond maal maar dat is altijd verschillend dus weet niet wat ik daar voor moet aannemen..

wat
 
Heb nu een totale lijst gemaakt met wat ik wil gaan doen.

zit alleen wel hoog in protëin en carbs denkik?


xbxwef.png
 
Laatst bewerkt:
Eetschema van vandaag, wel raar dat hij alleen sodium aangeeft bij aardappels en bij de rest niks..

2rdxpmq.png
 
Heb nu een totale lijst gemaakt met wat ik wil gaan doen.

zit alleen wel hoog in protëin en carbs denkik?


xbxwef.png

zoals ik al eerder zei, die today goals kan je aanpassen, zo word het wat overzichtelijker.
 
Hoe dat? ik kan alleen aangeven hoe vaak ik fitness en wat ik doe per dag maar blijf dan de hele tijd rond de 2000 zitten..
 
Vind het er aardig uitzien

Ik doe btw die kip van muscle meat op mijn brood, lekkerder en goedkoper
Qua training zou ik als je nog beginner bent rippetoe starting strength aanhouden als je dat nog niet gedaan hebt. Daarlangs evt wat cardio
 
Ik heb volgende week afspraak meteen voeding en fitness deskundige dus wacht dat eerst even af!
 
Back
Naar boven