XXL Nutrition

Hulp nodig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

zatraki

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 okt 2009
Berichten
73
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
65kg
Vetpercentage
5%
Beste mensen,

Ik doe aan vechtsport. Het probleem is als volgt, ik word snel moe en ik span vaak mijn spieren tijdens het sparren etc, en ik begreep dat je licht moet staan in je houding en alleen je vuisten spannen en je lichaam los laten.?

Ik mis explosiviteit en snelheid, reactiesnelheid etc. Hoe kan ik dit trainen?
 
Klinkt als het ontbreken van een stukje ervaring. Hoe lang ben je bezig? Heb het idee dat je het "overnemen" bedoelt wat je probleem is.
Dat is een lastig stukje maar gaat vanzelf beter. Moet er in slijten wat je tegen reactie is op je tegenstander. Eerst moet je weten wat je reactie zou moeten zijn op een actie van je tegenstander.
Bv komt je tegenstander met een rechter lowkick dan moet je rechter directe al het liefst onderweg zijn voor je de lowkick ontvangt.
Geeft je tegenstander een linker jab dan is jou reactie bv naar rechts slippen en een rechter hoek geven. Uiteraard zijn er diverse andere mogelijkheden maar om even een standaard handvat aan te reiken.
 
Nee niet dat, verzuring in spieren dat ik moe word en moeilijk kan staan, alles gaat dan sloom etc. Reflex, bewegingssnelheid tijdens het worstelen bedoel ik. Dat je spieren conditioneel goed moeten zijn bedoel ik, hoe kan ik dat trainen?
 
Harder en vaker trainen..
 
admin volgens mij begrijp je niet precies wat ik bedoel, ik wil wat meer snelheid en explosiviteit. Hoe kan ik dat trainen?
 
Om explosief te worden moet je ook explosief trainen. Als je op de zak traint, sla en trap zo hard mogelijk. Doe dit ook op de pads. Als je aan krachttraining gaat doen, train dan met relatief zware gewichten en voor zo explosief mogelijk uit.
Doe oefeningen als..voorslaan, speedsquats etc.
Ga schaduwboksen met lichte gewichtjes, train de oefeningen met een vest aan met extra gewicht.
Zoek ook eens op plyometrische trainingen.
 
Kijk even in mijn log naar de UCT en Kettlebell trainingen.. écht goed voor explosiviteit en uithouding
 
Beste mensen,

Ik doe aan vechtsport. Het probleem is als volgt, ik word snel moe en ik span vaak mijn spieren tijdens het sparren etc, en ik begreep dat je licht moet staan in je houding en alleen je vuisten spannen en je lichaam los laten.?

Ik mis explosiviteit en snelheid, reactiesnelheid etc. Hoe kan ik dit trainen?



Hoe is je ademhaling wanneer je traint want dat is een belangrijke factor. Als je niet goed ademt dan wordt je heel snel moe. Dat heeft ook invloed op je explosiviteit.

Qua reactie vermogen is belangrijk dat je naar je tegenstander kijkt. Kijk naar wedstrijden hoe vechters staan en bewegen.

Als je een beetje goed bent met Engels raad ik je aan om Robin Black one minute breakdown te kijken.

Hier heb je een voorbeeld

 
Back
Naar boven