Fitness Seller

Hulp nodig

Bezoekers in dit topic

Anathematica

Novice
Lid geworden
27 mrt 2018
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
59kg
Hallo,

Zal maar meteen met de deur in huis vallen zodat jullie weten waar je mee te maken hebt.
Ben een vrouw van 22 jaar, 173cm lang en 59 kilogram. Ik heb bulimia, sport iedere dag en slik tussen de 10-15 laxeertabletjes per dag. Ook gaan er een of 2 flesjes bier in elke dag ivm angststoornis. Mijn medicijnen werken dan "beter." Verder slaap ik slecht door deze angstoornis en word ik meerdere malen per nacht wakker. Zou niet kunnen zeggen hoeveel uur slaap ik iedere nacht krijg. Maar het is wel 6+ uur.

Kortom, ben iemand met problemen! Haha.
Nu is het zo dat ik 2 weken geleden nog 57 kilogram woog. Ben toen ongesteld geworden en ben in gewicht omhoog gegaan. Ben nu al een dag of 5 niet meer ongesteld maar ben wel 2 kilo zwaarder.

Mijn afmetingen zijn overigens hetzelfde gebleven. Een daarvan is zelfs met een centimeter gekrompen.
Krijg op een dag wel 1200-1300 kcal binnen, ondanks de bulimia.

Nu is mijn vraag waarom ik ineens 2 kg zwaarder ben en wat ik in godsnaam heb gedaan om dat te veroorzaken.

Ben hier oprecht om hulp te vragen, want ik weet heel goed dat wat ik aan het doen ben niet goed is. Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt!
 
2 kilo erbij tijdens/na menstruatie kan heel normaal zijn. Bij mij schommelt het ook extreem. Niets om gelijk van in paniek te raken.

Maar 1200 calorieen echt bizar weinig. Dat is niet eens je basale metabolisme. Vind het niet gek als je lichaam gewoon denkt bekijk het lekker, elk beetje hou wat binnenkomt hou ik vast..

Als je hier oprecht om hulp komt vragen wil ik je het advies geven professioneel hulp te zoeken voor zowel je eet als angststoornis. Obsessief wegen, meten en je vreetbuien daar ligt iets aan ten grondslag. Aan de laxeertabletten om gewicht te verliezen en elke dag sporten met 1200 cal op daar maak je je zelf alleen zieker mee. Praat erover met je huisarts en vraag of hij/zij een voedingspsycholoog kent.
 
2 kilo erbij tijdens/na menstruatie kan heel normaal zijn. Bij mij schommelt het ook extreem. Niets om gelijk van in paniek te raken.

Maar 1200 calorieen echt bizar weinig. Dat is niet eens je basale metabolisme. Vind het niet gek als je lichaam gewoon denkt bekijk het lekker, elk beetje hou wat binnenkomt hou ik vast..

Als je hier oprecht om hulp komt vragen wil ik je het advies geven professioneel hulp te zoeken voor zowel je eet als angststoornis. Obsessief wegen, meten en je vreetbuien daar ligt iets aan ten grondslag. Aan de laxeertabletten om gewicht te verliezen en elke dag sporten met 1200 cal op daar maak je je zelf alleen zieker mee. Praat erover met je huisarts en vraag of hij/zij een voedingspsycholoog kent.

Heey, heel erg bedankt voor je reactie. Die professionele hulp krijg ik hoor! Wil altijd graag meerdere meningen horen. Wie weet heeft iemand een supergoede tip of oplossing.
Het gekke is dat ik nog nooit 2 kilo ben "aangekomen" tijdens of na een menstruatie. Drink ook voldoende, dus vocht kan het bijna niet zijn.

Overigens geeft fitnesspal wel aan dat ik 1200 kcal nodig heb om een halve kilo per week te verliezen. Niet eens een kilo.
Misschien moet ik dan toch eens andere websites om hulp vragen wat calorieinname betreft.
Want volgens sommige websites bestast starvation mode helemaal niet.. Je weet oplaatst niet meer wat je moet geloven.

Maar hee, in ieder geval erg bedankt!
 
Goed om te horen dat je hulp krijgt. ik vraag me alleen af waarom je zou willen afvallen? 59 is een heel mooi gewicht bij jouw lengte.

Fitnesspal kan dan wel leuk zeggen dat je op 1200 moet zitten om af te vallen, maar het is echt heel laag.
Als het goed is wordt er ook aangegeven in MFP dat je streefgewicht waarschijnlijk veel te laag is.

Of de starvationmode nou wel of niet bestaat, vind ik dat je met je 1200 cal incl 2 bier (laten we er vanuit gaan dat dat 250 cal is?) echt bizar weinig binnen krijgt.
Zelf heb ik ook een poosje zo laag gezeten, dat is echt geen pretje icm sporten. Om zo laag te blijven zitten moet je bijna al je carbdense foods (pasta, brood, rijst, havermout) eruit gooien anders gaat het snel omhoog. Op een gegeven moment zit je op een plateau en viel ik gewoon niet meer af.

Ik heb daarna mijn calorieën opgeschroefd en.... wat bleek? Ik kwam helemaal niet aan.
Tegenwoordig zit ik op sommige dagen 2000 + en ben dan ook nog eens een stuk korter dan jij (153 cm). Op dagen dat ik mijn menstruatie heb kom ik ook wel eens 2 kilo aan, dan schrik ook wel even maar probeer dan te relativeren.

Anyway, om bij je vraag te blijven... ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Weeg over een paar daagjes weer? Je afmetingen zijn niet veranderd. Gewoon lekker blijven sporten
 
Ik zou je willen adviseren om een professional op het gebied van voeding te contacten met betrekking tot je vragen. Er staat veel op het internet en ook veel onzin. Door met een deskundige te praten weet je op welke informatie je kunt vertrouwen.

Ondanks dat een hoop sites vaktermen gebruiken is het nog maar de vraag of dit correct is. Zoek je goed genoeg op het internet dan zul je dan ook altijd wel iets vinden wat bij je eigen mening past...
 
Goed om te horen dat je hulp krijgt. ik vraag me alleen af waarom je zou willen afvallen? 59 is een heel mooi gewicht bij jouw lengte.

Fitnesspal kan dan wel leuk zeggen dat je op 1200 moet zitten om af te vallen, maar het is echt heel laag.
Als het goed is wordt er ook aangegeven in MFP dat je streefgewicht waarschijnlijk veel te laag is.

Of de starvationmode nou wel of niet bestaat, vind ik dat je met je 1200 cal incl 2 bier (laten we er vanuit gaan dat dat 250 cal is?) echt bizar weinig binnen krijgt.
Zelf heb ik ook een poosje zo laag gezeten, dat is echt geen pretje icm sporten. Om zo laag te blijven zitten moet je bijna al je carbdense foods (pasta, brood, rijst, havermout) eruit gooien anders gaat het snel omhoog. Op een gegeven moment zit je op een plateau en viel ik gewoon niet meer af.

Ik heb daarna mijn calorieën opgeschroefd en.... wat bleek? Ik kwam helemaal niet aan.
Tegenwoordig zit ik op sommige dagen 2000 + en ben dan ook nog eens een stuk korter dan jij (153 cm). Op dagen dat ik mijn menstruatie heb kom ik ook wel eens 2 kilo aan, dan schrik ook wel even maar probeer dan te relativeren.

Anyway, om bij je vraag te blijven... ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Weeg over een paar daagjes weer? Je afmetingen zijn niet veranderd. Gewoon lekker blijven sporten
Kijk, hier heb ik wat aan. Bedankt voor het delen! Ga zeker proberen mn calorieen wat op te schroeven.
 
Kijk, hier heb ik wat aan. Bedankt voor het delen! Ga zeker proberen mn calorieen wat op te schroeven.


Geen dank:D.

Ik weet niet hoe de hulp eruit ziet die je momenteel krijgt maar vermoed dat je ook eet registraties moet doen en zo nu en dan opdrachten krijgt van de psycholoog om nieuwe elementen toe te voegen en uit te proberen om te kijken hoe je lichaam hierop reageert? Ik zou zeggen probeer het langzaam uit en kijk waar jij je bij op je gemak voelt.

Als je het eng vindt om extra te eten kan je dit ook combineren met een zwaardere trainingssessie.

Keep calm and throw out the scale.
 
Geen dank:D.

Ik weet niet hoe de hulp eruit ziet die je momenteel krijgt maar vermoed dat je ook eet registraties moet doen en zo nu en dan opdrachten krijgt van de psycholoog om nieuwe elementen toe te voegen en uit te proberen om te kijken hoe je lichaam hierop reageert? Ik zou zeggen probeer het langzaam uit en kijk waar jij je bij op je gemak voelt.

Als je het eng vindt om extra te eten kan je dit ook combineren met een zwaardere trainingssessie.

Keep calm and throw out the scale.
Dankjewel! Goed advies! Ga mn best doen.
 
Het is vooral belangrijk dat je meer gaat eten denk ik. Hoe eng het ook mag zijn.
Ook denk ik dat als je zo strict omgaat met eten en alles zo exact afweegt dat je je eetproblemen eerder groter maakt dan eraan werkt om het op te lossen. Maar dat kan ik ook geheel fout hebben. Het is in ieder geval niet gezond om je kcal in te stellen op 1 kg per week afvallen als je 59 kg weegt bij 1,73 m.

Misschien zou je het aandurven om, met voor jou voeding die je durft te eten, wat meer te gaan eten Je lichaam zal er dankbaar voor zijn en je zal merken dat schommelingen als je genoeg eet ook minder worden. Zou je op onderhoud durven et gaan eten en daarbij te sporten? Zodat je niet afvalt of aankomt maar eerder naar een soort van stabiel punt toewerkt?

Weet je begeleiding ook dat je zoveel sport en zo gericht bezig bent met afvallen? Dat lijkt me denk ik wel belangrijrijk voor je hulp traject.

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen en hoop dat je je problemen een beetje onder controle kan krijgen.

Je zou ipv drank mogelijk ook eens naar thc olie kunnen kijken. Dat helpt ook al bij slapen.

Sterkte en succes.
 
Back
Naar boven