MuscleMeat

Hulp nodig

Bezoekers in dit topic

Anoniemm98

Cool Novice
Lid geworden
1 mrt 2017
Berichten
34
Waardering
0
Hallo,

Ik zit op fitness en op kickboks, hoe kan ik dat het beste doen met training bijv. Maandag en vrijdag fitness en woensdag kickboks.

Maandag : borst & biceps
Woensdag : kickboks (ik train hier borst, biceps, benen, conditie enz.)
Vrijdag : schouders & triceps & cardio

Wat kan hier beter aan mijn schema? Ik wil wel 3x per week trainen.
Bedankt
 
Maandag en vrijdag een fullbody training doen.
 
En woensdag kickboks training met borst enz.? Dus dat kan..
 
Dacht dat je woensdag alleen kickbox deed.

Ik zou zeggen dan 3x per week fullbody. En op een dag dat je niet triant kickbox.

Stel kickbox blijt woensdag dan bijvoorbeeld
Ma do za fullbody en woe kickboxen.

Wil je echt maar 3x en perse kickbox op dezelde dag als trainen doe dan ma en vrij fb
En die woensdag ook fullbody maar wat lagere intensiteit. (Iets lager in gewicht met wat meer reps bijvoorbeeld)
 
marina1975 in een kickboxing/muay thai training van 90 minuten zit een 30 minuten warming up waarin opdrukken, buikspieren, kruiwagenen, kikkeren zitten en dat maakt het combineren met fitness zo lastig. Het is niet fijn om als de vorige dag goed borst hebt gepakt of intensief hebt gesquat de volgende dag in de warming up te moeten opdrukken of kikkeren. Een rustdag tussen een fitness training en kickboxing training is wenselijk en dat maakt een frequentere training met maar 7 dagen in de week zo lastig. Ik zou de fitnesstrainingen insteken op ma en vr full body.
Wat ik mij wel afvraag is of 1x per week kickboxen vanuit het kickbox oogpunt weer niet te weinig is.
 
We kunnen vast gaan nadenken over wat te doen als TS twee keer in de week wil gaan kickboxen, de sport an sich gaat er eigenlijk een beetje van uit dat je naast kickboxen niet al te veel doet aan ondersteunende krachttraining, vandaar dat deze aspecten een beetje in de training zitten ingebouwd. Sportscholen hebben hierdoor een weekplanning die ik vaak om te schieten vind, onlogische trainingsdagen voor de groep waarin je zit (beginner, intermediate, advanced) bijvoorbeeld woensdag en vrijdag. Hier is bijna geen fitnesschema omheen te bouwen.
 
Back
Naar boven