AndroidHealthClinic

Hulp nodig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FabianD

Novice
Lid geworden
9 sep 2021
Berichten
9
Waardering
4
Lengte
1m84
Massa
92kg
Vetpercentage
26%
Hallo allemaal,


Ik zal me eerst even netjes voorstellen. Ik ben Fabian en 26 jaar oud.



Ik heb best een verhaal en hoop dat mensen mij hier serieus nemen en oprecht willen en kunnen helpen. Hoe meer details hoe meer jullie kunnen betekenen, denk ik.



Tot mijn 18de sportte ik 5-6x per week en soms meerdere malen per dag voor mijn militaire opleiding. Hieronder valt fitness, core stability en conditie. Ik was jong, kreeg niet voldoende uitleg, deed maar wat. Niet de juiste technieken etc Uiteindelijk niet goedgekeurd en daardoor helemaal gestopt met bewegen. Ik kwam toch geen gram aan, was een mager sprietje van 183 cm en 60 kilo. Tot ik 20 jaar werd. Ineens begon ik een buikje te krijgen. Niet storend. Vond het wel leuk. Lekker ongezond verder geleefd en uiteindelijk op mijn 24ste de knop willen omzetten. Ik was toen 96 kilo. Aardig wat "gains". Not... puur vet. Met name buikvet.



Via de welbekende Joel Beukers, weet niet of ik dat hier mag noemen. Een afvalpakket besteld met een schema. Ik weet de calorieën van toen niet meer maar dat maakt niet heel veel uit. Ging 7 dagen per week sporten, deels onder begeleiding zodat ik me techniek kon verfijnen. Ik merkte dat mijn ego te groot was en uiteindelijk uitsloven met zwaardere gewichten toch "stoerder" begon te worden.

Na 3 weken was ik al 85 kilo. Ik was apetrots. Blessure opgelopen met voetbal. En weer met de pet ernaar gegooid. Vermoedelijk was ik ook zonder die blessure gestopt, want ik had geen vet grote buik meer.



Inmiddels dus 26 jaar en tikte 3 maanden terug de 99 kilo aan. Hier schrok ik van! Ik heb inmiddels een zoontje van anderhalf en wat heeft hij aan een luie vader die steeds dikker wordt (obesitas zit in mijn familie).



Daardoor de knop 1000% om kunnen zetten en weer begonnen met trainen. Ego aan de kant gezet, nog steeds bezig om er een lifestyle van te maken en momenteel misschien zelfs wat te streng.



Ik heb een voedingsschema van 1800 calorieën op doordeweekse dagen en 2000 calorieën in het weekend. Maar omdat ik zo streng ben en geen cheat maaltijd wil, houd ik in het weekend random dagen aan van mijn 1800 calorieën dagen.



Ik sport 5x in de week. Train dus iedere spiergroep apart. Is volgens dit forum niet optimaal als beginner maar ik wilde minimaal 5 dagen naar de gym en niet eindeloos hardlopen.



Misschien even makkelijk. Dit is 1 dag uit mijn voedingschema. Mochten jullie hem helemaal willen bekijken hoor ik dat graag:



Ontbijt

2x Omega-3 en VitaPro.

• 250 gram magere yoghurt

• 50 gram havermout

• 30 gram whey proteïne shake met water en 5 gram creatine.



Lunch

• 2 volkoren boterhammen

• 30 gram pindakaas



Avond – Wat de pot schaft

Alles rauw/onbereid gewogen:

• 125 gram kipfilet/biefstuk of 175 gram witvis

• 200 gram groene groente (broccoli, sperziebonen, snijbonen etc.)

• 40 gram rijst/pasta (elke soort) of 160 gram aardappels

• 10 ml (eetlepel) olijfolie



Voor het slapen gaan

250 gram magere kwark



Tussendoor (mijn 2de lunch, heb 4 pauzes van 15 minuten op mijn werk)

• Appel

• 3 volkoren crackers

• 30 gram smeerkaas 20+





• Alleen na de training: Whey proteïne shake 30g met water.

• Tijdens de training: BCAA Poeder

• Ik drink 2 minimaal liter water per dag. Is ook het enige wat ik drink. Geen koffie, geen frisdrank, ook niet light of zero. Geen alcohol ( afgelopen 3 maanden 2x alcohol gedronken)



Ik nuttig mijn avondeten 1 uur voor het trainen, dit om meer energie te hebben tijdens het trainen.



Hier even mijn trainingsschema:



Maandag - Deadlift en rug

Dinsdag - borst

Woensdag - schouders

Donderdag - benen

Vrijdag - bicep tricep



Ik heb voor iedere oefening 4 sets. De eerste set moet rond de 12 herhalingen komen, dan iets meer gericht, dan rond de 8-10 herhalingen. Iets meer gewicht, 6-8 herhalingen, iets meer gewicht, 4-6 herhalingen.



Ik ben echt laag begonnen in gewicht en mij met hulp goed laten instrueren op techniek. Het meeste goed onder de knie inmiddels.



Ik gooi de gewichten wekelijks omhoog. Of de herhalingen. Maar probeer Max 14 herhalingen te maken en dan te beginnen met een hoger gewicht. Tussen de sets heb ik 2-3 minuten rust. Dit om ook spieropbouw te realiseren, omdat ik echt een beginner ben. Ik wil niet terug naar 60kg zonder enige spieren haha.



3 maanden terug was mijn Squad 35 kilo 4x

Vandaag toevallig 55 kg 4x gesquad. Dit had meer kunnen zijn, maar pas sinds vorige maand ga ik diep genoeg. Dus moest helaas terug in kilo's.



Mijn deadlift was 70 kilo 1 rep. Deze week mijn Max opgezocht en dat was 110kilo 1x.



Mijn benchpress was 45 kilo 4 keer en deze week 67,5 kilo 4x gedrukt.



Goed, dan nu mijn vraag/probleem.



Vandaag ben ik 3 maanden bezig, erg in kracht omhoog gegaan. Gaat nog steeds vrij rap en aardig wat afgevallen. Weeg inmiddels 88 kilo met een BF% van rond de 21-22%, volgens zo'n weegschaal bij de sportschool. Weet niet hoe accuraat dat is. Krijg lichte aders in me nek, biceps en bovenkant borst.



Maar die 88 kilo loop ik al bijna 4 weken op vast. Tuurlijk kom ik iets in spieren aan en moet ik niet blindelings naar de weegschaal kijken, maar mijn buikomvang blijft ook hetzelfde.



Ik wil minimaal naar 14% bf toe. Mijn discipline en motivatie zit echt goed deze keer (wat een zoontje al niet met je kan doen). Tuurlijk is 3 maanden relatief kort, maar ik ben er wel echt voor aan het gaan en zal dit aanhouden. Wil ooit in de toekomst als ik mijn doelen heb behaald een lean bulken doen. Alhoewel ik daar nu al tegen opkijk omdat ik dan weer aan moet komen. En nee, zonder AAS. Zover ben ik nog laaaaang niet. Wellicht nooit.



Mijn vraag is dus, wat gaat er hier niet goed. Wat kan ik doen om weer wat meer vetverlies te realiseren.

Op mijn werk beweeg ik vrij veel, loop tussen de 12000 en 16000 stappen per dag. Ook fysiek, niet dagelijks, is het lekker pittig.



Moet ik mijn calorieën naar beneden gooien? Ik ben daar geen expert in, heb heeeel veel gelezen en gekeken maar durf het niet aan om dat zelf te doen. Wellicht dat iemand mij daarbij kan helpen.



Train ik niet goed?



Ik ben momenteel radeloos. Ik blijf tot die tijd gewoon op deze manier doorgaan. Want aankomen doe ik ook niet.



Zo, wat een verhaal. Ik hoop oprecht dat jullie mij serieus nemen. Tips en tricks hebben en me kunnen helpen. Ben ten einde raad haha.



Voor vragen hoor ik het graag.



Thanks alvast!
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 6am
Hmmm. Wat is er hier niet goed aan mijn verhaal? Hoort dit niet thuis op dit forum? Dan ook gewoon eerlijk zeggen, dan zoek ik ergens anders wat hulp uiteraard.
 
Ah ja! Dat snap ik, maar wilde zo duidelijk mogelijk zijn. Mijn excuses. Had alleen wel al wat reactie verwacht. Misschien ben ik te ongeduldig.
 
Jij bent 1.83 en eet als ik het goed lees rond de 1.800/2.000 calorieën?

Dat is echt veelste weinig.

Jij moet meer eten. Reken je onderhoud uit op https://tdeecalculator.net en ga daar -200/-500 calorieën onder zitten.
 
3 maanden 99 > 88 = 11 kilo in 12 weken.

Oftewel zo'n 1000kcal deficit lijkt.

Ga minimaal 2 weken op onderhoud eten zou ik doen en tussen de 88-90 blijven en dan is de batterij weer opgeladen en kun je er weer een aantal kilo af halen. Ondertussen lekker spieren blijven aanzetten!

De waarom kun je teruglezen in de stickys over vetverbranding
 
Jij bent 1.83 en eet als ik het goed lees rond de 1.800/2.000 calorieën?

Dat is echt veelste weinig.

Jij moet meer eten. Reken je onderhoud uit op https://tdeecalculator.net en ga daar -200/-500 calorieën onder zitten.
Volgens die site moet ik 2372 calorieën eten om te cutten. Maar dan is mijn vraag. Waar vind ik zo'n schema etc?
3 maanden 99 > 88 = 11 kilo in 12 weken.

Oftewel zo'n 1000kcal deficit lijkt.

Ga minimaal 2 weken op onderhoud eten zou ik doen en tussen de 88-90 blijven en dan is de batterij weer opgeladen en kun je er weer een aantal kilo af halen. Ondertussen lekker spieren blijven aanzetten!

De waarom kun je teruglezen in de stickys over vetverbranding
2 weken op onderhoud. Zoiets las ik al wat over in de sticky's. Ik heb van af morgen sowieso een week rust qua sporten, omdat ik een midweekje weg ben.
Mijn onderhoud is volgends de bovenstaande website 2754 calorieën. Ik heb nog een voedingschema van 2700 calorieën. Kan ik die dan 2 weken aanhouden of maken die 54 calorieën echt een verschil?

thanks voor de reacties trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Die 54 kcal gaan het verschil niet maken, goed in de gaten houden wat je gewicht doet op deze calorieën. + zo’n calculator is een schatting, kan nooit 100% accuraat zijn.

Misschien is IIFYM-methode iets voor jou? (If it fit your macro’s). Dan heb je ook geen “vast” voedingsschema nodig.
 
Ik heb van af morgen sowieso een week rust qua sporten, omdat ik een midweekje weg ben.
Als het goed is ook lekker actief, dus je kunt als je op vakantie gaat even helemaal geen schema volgen en gewoon lekker genieten.

Kan ik die dan 2 weken aanhouden of maken die 54 calorieën echt een verschil
Nee, je begint vanuit een berekening en dan is het op basis van de resultaten 'onderzoeken' wat het met je doet. De berekening zegt 2700, maar dit kan voor jou wellicht 2500 of 2900 zijn. Dat is al variabele 1.

Andere variabelen zijn; manier van kcal tellen, schatting in activiteiten die je doet, vochtbalans, kwaliteit van rust en nog een handje vol. Mijn conclusie;; random as fuck :D

En net zoals met data die verzamelt over elk onderwerp, het word betrouwbaarder naar mate je meer verzamelt hebt. Op basis van 1 week op 2700kcal kun je nog niet veel zeggen en vanaf een week of 3 al veel meer.

Houdt rekening mee dat je een kilo of 2 zomaar aan kan komen omdat je lichaam even een aantal weken niet weet wat hij met die extra kcal moet doen na zo'n lange cut. 2 weken is dus echt het minimale vind ik, 3 vind ik persoonlijk beter, maar dat is geheel persoonlijk. Afgezien van die vakantie zou ik deze periode echt maximaal inzetten op krachttraining omdat je dan voor je gevoel heel effectief bezig bent.

Uiteindelijk voelt het altijd spannender dan dat het is, want als je op onderhoud eet en goed blijft trainen geraak je in theorie vanzelf in een kcal tekort. Belangrijk is om dan de onthouden dat je het werk hiervoor (vet% omlaag) niet weg is omdat je wat zwaarder weegt. Dat gewicht zegt niet zoveel dan.

Op basis van de 'data' die je post zat je dus op een 1000kcal defecit de laatste weken, dus kun je ook 2800 als onderhoud nemen. Zonde om je eigen resultaten niet te gebruiken en zo'n calculator gebruiken. Hoe meer je je eigen resultaten volgt hoe 'wijzer' je word en hoe makkelijker je de juiste beslissingen kunt nemen over 'what to do next' als het even minder gaat ofzo.
 
Die 54 kcal gaan het verschil niet maken, goed in de gaten houden wat je gewicht doet op deze calorieën. + zo’n calculator is een schatting, kan nooit 100% accuraat zijn.

Misschien is IIFYM-methode iets voor jou? (If it fit your macro’s). Dan heb je ook geen “vast” voedingsschema nodig.
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik zal me er eens even over inlezen. Thanks.
Als het goed is ook lekker actief, dus je kunt als je op vakantie gaat even helemaal geen schema volgen en gewoon lekker genieten.


Nee, je begint vanuit een berekening en dan is het op basis van de resultaten 'onderzoeken' wat het met je doet. De berekening zegt 2700, maar dit kan voor jou wellicht 2500 of 2900 zijn. Dat is al variabele 1.

Andere variabelen zijn; manier van kcal tellen, schatting in activiteiten die je doet, vochtbalans, kwaliteit van rust en nog een handje vol. Mijn conclusie;; random as fuck :D

En net zoals met data die verzamelt over elk onderwerp, het word betrouwbaarder naar mate je meer verzamelt hebt. Op basis van 1 week op 2700kcal kun je nog niet veel zeggen en vanaf een week of 3 al veel meer.

Houdt rekening mee dat je een kilo of 2 zomaar aan kan komen omdat je lichaam even een aantal weken niet weet wat hij met die extra kcal moet doen na zo'n lange cut. 2 weken is dus echt het minimale vind ik, 3 vind ik persoonlijk beter, maar dat is geheel persoonlijk. Afgezien van die vakantie zou ik deze periode echt maximaal inzetten op krachttraining omdat je dan voor je gevoel heel effectief bezig bent.

Uiteindelijk voelt het altijd spannender dan dat het is, want als je op onderhoud eet en goed blijft trainen geraak je in theorie vanzelf in een kcal tekort. Belangrijk is om dan de onthouden dat je het werk hiervoor (vet% omlaag) niet weg is omdat je wat zwaarder weegt. Dat gewicht zegt niet zoveel dan.

Op basis van de 'data' die je post zat je dus op een 1000kcal defecit de laatste weken, dus kun je ook 2800 als onderhoud nemen. Zonde om je eigen resultaten niet te gebruiken en zo'n calculator gebruiken. Hoe meer je je eigen resultaten volgt hoe 'wijzer' je word en hoe makkelijker je de juiste beslissingen kunt nemen over 'what to do next' als het even minder gaat ofzo.

Poeh dat is wel een hele stap voor mij. Van af morgen even eten wat ik wil voor een week. Ik ben altijd zo bang dat ik direct zoveel aankomen.

Ik zal kijken wat het gewicht bij mij doet de aankoekende 2 weken en aan de hand daarvan beslis ik hoe lang ik op onderhoud ga eten.

Kan ik na die 2/3 weken onderhoud dan gewoon weer mijn 1800/1900 cut schema volgen?
 
Poeh dat is wel een hele stap voor mij. Van af morgen even eten wat ik wil voor een week. Ik ben altijd zo bang dat ik direct zoveel aankomen.
Ik was dat ook, maar wanneer je het door begint te krijgen en dingen gewoon probeert dan kun je er over oordelen en tweaken zodat het effectief voor jou werkt. Verschillen gaan zien in aankomen in gewicht en vet% is wel een belangrijke hierin dus. Wanneer je bijv. op de +- 82 kilo komt dan zit je op een gezond gewicht en als je doel geen marathon loper lichaam is, hoef je ook niet veel lager dan dat te gaan.

Ik zal kijken wat het gewicht bij mij doet de aankoekende 2 weken en aan de hand daarvan beslis ik hoe lang ik op onderhoud ga eten.
Je kunt het prima na 2/3 weken weer voor gezien houden en weer gaan cutten - het is even je lichaam weer vertellen dat hij moet wennen aan 'genoeg' eten om hem daarna weer te 'verrassen' met te weinig eten. Als je lang in een cut zit duurt dat imo wel zeker 2 weken.

Kan ik na die 2/3 weken onderhoud dan gewoon weer mijn 1800/1900 cut schema volgen?
Ja en dan max 6-8 weken en weer even onderhoud. Korter kan ook als je dat fijn vind, dat merk je vanzelf. Korter vind ik steeds fijner bijv., omdat ik daardoor makkelijker de focus/motivatie op krachttraining kan houden. Wellicht duurt het langer voor dat vet%, maar voor mij is prioriteit 1; het leuk houden en gemotiveerd blijven.
 
Top man! Super.

Ik ga hiermee aan de slag. Zal deze week ff volop genieten en volgende week rond mijn onderhoud eten.

Heel toevallig tikte ik vanmorgen de 86.5 aan. Na mijn ontbijt. Terwijl ik nooit onder de 87 ben gekomen haha.

Mijn doel is eigenlijk een vetpercentage rond de 10/12% om nog. Daarna wil ik graag een bulk periode starten. Ook dat klinkt mij nu al erg beangstigend.

Ik heb over 7 weken weer een meting op de sportschool. Dus dan gaan we kijken hoever ik ben gekomen.

Ik hou jullie hier wel op de hoogte wat me gewicht doet over 2 weken en wat er daarna weer gebeurd als ik ga cutten.

In ieder geval erg bedankt voor de reacties. Hier kan ik echt wat mee!
 
Hier even een update. 5 weken op onderhoud gegeten en 3x full body getraint per week in plaats van 6x push pull legs. Dit omdat ik met mijn werk nu in het hoogseizoen zit en helaas weinig tijd heb.

Tot mijn verbazing ben ik niet heel veel aangekomen. Weeg nu 89 kilo (beweeg veel op het werk) en zal van af vandaag weer beginnen met het "afvalproces".

We gaan kijken wat er gebeuren gaat de aankomende weken. Helaas kan ik tot december 3x per week trainen. Probeer s avonds wat cardio te pakken op de dagen dat ik niet train.

Ik hoop zsm richting de 10-12% bf te gaan om dan een bulk te starten.
 
Hier even een update. 5 weken op onderhoud gegeten en 3x full body getraint per week in plaats van 6x push pull legs. Dit omdat ik met mijn werk nu in het hoogseizoen zit en helaas weinig tijd heb.

Tot mijn verbazing ben ik niet heel veel aangekomen. Weeg nu 89 kilo (beweeg veel op het werk) en zal van af vandaag weer beginnen met het "afvalproces".

We gaan kijken wat er gebeuren gaat de aankomende weken. Helaas kan ik tot december 3x per week trainen. Probeer s avonds wat cardio te pakken op de dagen dat ik niet train.

Ik hoop zsm richting de 10-12% bf te gaan om dan een bulk te starten.
Lekker man en nu cutten zit je mooi voor de kerst weer aan het einde. Ook 89 kilo gebleven is netjes.

10-12% is een mooi doel. pin er niet op vast dat dat ik de volgende periode gaat lukken, misschien kost je dat nog wel 2 periodes. Allerbelangrijkste is vooruitgang. Succes!
 
Hallo allemaal.
Daar was ik weer. Met enigszins slecht nieuws en goed nieuws.

Mijn cut ging lekker. De 82kg aangetikt. En een duidelijk verschil in shape. Tot dat vorig jaar de sportscholen dicht gingen. Ik merk dat mijn motivatie om thuis te trainen, ook omdat ik simpel weg alleen 1 paar dumbells heb, erg laag is. Desalniettemin ben ik thuis doorgegaan.

In mijn allerlaatste voetbalwedstrijd/afscheidswedstrijd heb ik mijn knieband gescheurd. Na een operatie en herstel (inclusief extreem lage motivatie omdat ik niks kon) teruggegaan naar (schrik niet) 94.

Van november 2021 tot vorige week 12kg aangekomen. Ik moet ook toegeven dat ik nergens op gelet heb. Amper heb bewogen dus het is enigszins wel logisch.

Als ik niet geblesseerd was geraakt had ik mijn doel inmiddels bereikt, daar ben ik van overtuigd. Maar helaas liep het even anders.

De sportscholen zijn weer open, ik ben volledig hersteld en ga de uitdaging weer aan.

Omdat ik niet goed ben met eetschema's etc. Gebruik ik weer hetzelfde 1800kcal per dag schema.
Ik hou dit 6 weken aan, en zal dan 2 weken rond de 2600/2800 kcal per dag eten. Daarna weer 6 weken 1800kcal per dag.

Deze cyclus blijf ik herhalen.

Mijn start gewicht maandag 93.7 kg met een bf% van ongeveer 26-28%.

Inmiddels 7 dagen erop zitten en vanmorgen 91.2kg.

Ik train 6x per week. Push pull legs. Mijn rustdag is zondag.
Ik train zo zwaar mogelijk, alles in sets van 4 en iedere set het gewicht iets verhogen. Ik begin mijn eerste set met +- 12 herhalingen en eindig mijn 4de set met een gewicht waarmee ik 4-6 herhalingen kan uitvoeren.
Iedere training pas ik progressive overload toe en probeer ik meer reps en/of het gewicht weer te verhogen. Dit omdat ik mijzelf nog steeds als beginner zie en hoop dat ik lichtjes wat gains maak.

Na iedere workout 20 minuten cardio. Ik wissel af met hardlopen en fietsen.

Mochten jullie tips/tricks hebben. Fouten zien, opmerkingen, aanmerkingen en/of feedback hou ik mij graag aanbevolen.

Ik weet niet hoe lang ik nodig heb om tot de 10-12% bf te komen. Mocht ik het doel hebben bereikt komt er een before en after foto.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 6am
Van november 2021 tot vorige week 12kg aangekomen. Ik moet ook toegeven dat ik nergens op gelet heb. Amper heb bewogen dus het is enigszins wel logisch.
Balen, shit happens en geheel logisch dat je eetschema en alles dan even kut gaat. Volgende keer zien te vermijden en misschien proberen dat als het dan toch gebeurt, wel 'iets' meer comfort food te nemen, maar niet meer 1 kilo per week (more or less) :D
Mochten jullie tips/tricks hebben.
Bij 1 rustdag en 6 trainingen denk ik: dat is ambitieus en kost je wss veel motivatie, maar ga het gewoon proberen zou ik zeggen.

De tips die ik heb:
- Ga na waarom je je zo laat gaan na een tegenslag of verlies van motivatie? Was dat de blessure of was het de blessure na een periode dat je knal hard getraind had? Was het dan niet je motivatie die gewoon al (deels) op was? Hier kun je van leren.
- Je kunt groot doel 10% bf hebben, maar je kunt beter meetbare doelen hebben zoals komende 6 weken 4 kilo eraf. Mijlpalen die je gemakkelijk kunt meten.
- Je kunt alvast een plan gaan maken over hoe je de maintenance fase aanpakt (wanneer je uitrust van een cut/bulk of een blessure hebt)
- Maintenance kost ook motivatie

Van falen leer je, maar dezelfde fouten na elkaar word wel frustrerend, helemaal als dat kwartje niet valt. Dan word je zo'n jojo....
 
Bij 1 rustdag en 6 trainingen denk ik: dat is ambitieus en kost je wss veel motivatie, maar ga het gewoon proberen zou ik zeggen.
Ik heb echt geen problemen met 6 dagen in de week trainen. Het is voor mij moeilijker om niet te gaan, dan wel te gaan. Ik baal gewoon dat ik zondags echt even moet rusten.
De tips die ik heb:
- Ga na waarom je je zo laat gaan na een tegenslag of verlies van motivatie? Was dat de blessure of was het de blessure na een periode dat je knal hard getraind had? Was het dan niet je motivatie die gewoon al (deels) op was? Hier kun je van leren.
- Je kunt groot doel 10% bf hebben, maar je kunt beter meetbare doelen hebben zoals komende 6 weken 4 kilo eraf. Mijlpalen die je gemakkelijk kunt meten.
- Je kunt alvast een plan gaan maken over hoe je de maintenance fase aanpakt (wanneer je uitrust van een cut/bulk of een blessure hebt)
- Maintenance kost ook motivatie
Qua motivatie was het de blessure, 100%. Had ik eerder uit dat dipje kunnen komen, ja ook dat 100%. Mijn motivatie was echt niet (deels) al op. Ging er nog steeds 200% voor, maar zag niet echt een uitweg/mogelijkheid om door te gaan met zo'n blessure.

Kleinere doelen stellen vind ik wat lastig, ook omdat ik niet echt altijd een goed besef is in wat realistisch is en wat niet.


Als ik eenmaal "mijn doel" heb bereikt, wil ik zo'n 4-6 weken op onderhoud eten en daarna de lean bulk ingaan.
En dan kom ik er waarschijnlijk achter da maintenance ook motivatie kost haha.

Bedankt voor de reactie weer!
 
Kleinere doelen stellen vind ik wat lastig, ook omdat ik niet echt altijd een goed besef is in wat realistisch is en wat niet.
Ik ook en daarom ook mijlpaal voor mijlpaal. Gehaald == cool en volgende moeilijker of hetzelfde, gefaald == leren. Snellere resultaten betekent ook eerder bijsturen. Zelfs die blessure had je zo kunnen aanpakken, ik ga nu 3 weken yolo niks doen en kijken wat ik weg eet en na 3 weken nagaan wat er is veranderd en de volgende weken even toch maar 1 zak chips ipv 2 per dag :D

Geen probleem, we strugglen in grote lijnen over het algemeen met dezelfde dingen.
 
Ik weet niet waarom iedereen altijd maar loopt te zeuren over hoeveel calorieën iemand eet. Als hij over 12 weken 11 kg afvalt en 100kg was dan is dat 1% per week. Dat is volgens alle nieuwe research heel normaal. Niets mis mee niet te snel niet te langzaam.

Ook de onzin van je moet meer eten zie ik best vaak op dit forum, kan best zo zijn af en toe maar lijkt wel een mantra hier. Gezien zijn resultaat en gemiddeld gewichtsverlies is er niet veel aan de hand. Ik denk dat veel mensen vergeten hoeveel verschil er tussen mensen kan zitten en dat meer eten niet altijd de oplossing is.

Ik lees ook veel dingen in het Engels en lees en bekijk veel van toptrainers en researchers en allemaal geven ze die 1% aan als normaal. Lijkt wel of Nederland wat achterloopt qua informatie. Is het niet logisch dat mensen met een hoger gewicht meer per week kunnen afvallen dan die met een lager gewicht ? Is een groot verschil tussen een vrouw van 70kg en een man van 100kg.

De meeste mensen op andere fora geven aan hoe individueel die berekeningen zijn hier lijkt het wel alsof het zo moet. Ik denk dat er geaccepteerd moet worden dat iedereen anders is. Ik moet altijd vrij laag in mijn cals zitten ivm een niet zo goede schildklier. Soms vergeet ik dat het in Nederland vrij lastig is bloedtesten te laten doen. In andere landen kan dat veel makkelijker. Ik ga gewoon regelmatig voor een bloedtest om te kijken hoe mijn test en schildklier werken.

Ik denk dat je gewoon wat calorieen moet kiezen op basis van zon website en als het dan niet werkt gewoon verlagen. Natuurlijk moet je dit wel over een langere periode bekijken maar het zijn maar getalletjes en mensen onderling hebben grote verschillen.

Ik train met een jongen die super droog is en als ie een week niet traint verliest hij gewicht. Hij heeft problemen aan te komen. Je hebt ook mensen die aan de andere kant zitten die veel meer moeten doen om gewicht te verliezen. Dus doodstaren op nummers die dat niet meenamen is wat jammer.

Aan de andere kant een weekje geen resultaat betekend niet dat het niet werkt, je hormonen kunnen zomaar water vasthouden en dan opeens wel het gewicht later met wat water loslaten. Ook als het snel gaat in het begin betekend dat niet dat het te snel gaat het eerste gewichtsverlies is een hoop vocht.
 
Ik vergat nog een paar dingen, helaas ken ik niet altijd de juiste Nederlandse term omdat ik al jaren in het buitenland woon en mijn info voornamelijk uit het Engels komt (veel meer research Nederlands is geen wereldtaal en niet alles wordt vertaald).

Het is ook al bewezen dat het langzamer worden van de stofwisseling veel minder is als men denkt. Het is er zeker wel maar komt meer door dingen zoals NEAT dat afneemt als we te lang op een dieet zijn (komt er op neer dat we gewoon minder gaan bewegen gedurende de dag om te compenseren voor het lagere aantal calorieën dat we krijgen van eten en het feit dat het lichaam steeds minder verbrand met cardio en andere oefeningen die we veel doen door het meer efficient worden. Vandaar dat het beste is bijvoorbeeld cardio en oefeningen regelmatig te veranderen. (heb ik het niet zozeer over krachttraining). Het kleine beetje wat overblijft komt inderdaad door het vertragen van de stofwisseling. Dit is echter veel minder dan aangenomen wordt.

Het is natuurlijk handig om niet te laag te gaan zitten met calorieën in het begin van een cut omdat je anders later niet lager kan. Je zal toch wat moeten aanpassen naarmate je langer cut en minder weegt. Dus als je al heel laag zit gaat dat moeilijker. Dat is een andere reden als bang zijn voor de stofwisseling.

Vergeet ook niet dat wat mensen opgeven aan calorieën door eten vaak onderschat wordt omdat er dingen vergeten worden. Dus je blindstaren op cijfers en verwachten dat gewichtsverlies linear is werkt gewoon niet. Gewoon kijken of je afvalt (over een langere periode en zo niet minder eten). Gaat het wel heel snel dan kan je meer eten. Ik zorg altijd dat ik niet te snel afval en dat ik niet alleen naar de weegschaal kijk maar ook naar de spiegel en meetlint gebruik.
 
Back
Naar boven