Fitness Seller

Hulp nodig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ondanks dat je nogal in wij/zij denkt wel wat likes Rob Thailand

Je kunt ook waardevolle informatie delen zonder dat je neus ophaalt richting Nederland of het Nederlands en mensen die het gewoon minder juist hebben dan jij (volgens jou). Maar goed soms zit je in zo'n mood, helemaal als je wss met je ballen in Thailand zit, dus ik begrijp het wel :D
 
Ondanks dat je nogal in wij/zij denkt wel wat likes Rob Thailand

Je kunt ook waardevolle informatie delen zonder dat je neus ophaalt richting Nederland of het Nederlands en mensen die het gewoon minder juist hebben dan jij (volgens jou). Maar goed soms zit je in zo'n mood, helemaal als je wss met je ballen in Thailand zit, dus ik begrijp het wel :D
Chris, ik haal me neus niet op richting Nederland maar het viel me gewoon op dat er hier nogal wat dingen verkondigd worden die wat achterhaald zijn. Ik heb dit forum zitten lezen en iedereen heeft het altijd maar over meer eten en over die berekeningen. Ik denk gewoon dat er een hoop mensen weinig Engels lezen terwijl daar toch veel meer informatie is te vinden die niet in het Nederlands is. Ik denk dat dat 1 van de redenen is dat er hier wat dingen genoemd worden die naar mijn mening achterhaald zijn of te eenvoudig gedefinieerd.

Ik mag dan wel in Thailand zitten maar veel dingen zijn beter in Nederland geregeld maar dat geld niet voor bloedtesten en dat soort dingen. Het viel mij gewoon enorm op het verschil tussen wat ik las op Engelstalige forums in de UK en US en wat ik in wetenschappelijk onderbouwde youtube kanalen kan vinden.

Dat komt gewoon doordat de wereld zoveel groter is als Nederland en er veel meer onderzoek in het engels doen veel meer slimme mensen Engels spreken als Nederlands. Dat is niet mijn neus ophalen voor Nederland hoor maar gewoon het verschil aanstippen.

Ik woon al 17 jaar in het buitenland en zit niet meer in de fase waar alles in het buitenland zo perfect is. Ik waardeer heel veel dingen in Nederland (leer je pas als je verhuist), maar aan de andere kant opent het ook een hele andere wereld.

Ik vind het eet maar iets meer wat simplistisch, kan soms waar zijn maar er wordt voorbijgegaan aan heel veel dingen, voornamelijk dat er in het buitenland met een percentage 1% vaak gesproken wordt en dat is ook veel logischer omdat je als je zwaarder bent meer kan verliezen dan als je al lichter bent. Dus een richtlijn in een exact gewicht ipv een percentage is wat rigide. Een andere belangrijke is gewoon dat mensen vaak heel veel dingen vergeten op te schijven / mee te nemen in de berekening. Vooral wat ze drinken bijvoorbeeld en snacks.

Sorry als het overkwam alsof ik wat tegen Nederland had, maar een bloedtest bijvoorbeeld kan enorm handig zijn en het is gewoon jammer dat ze in Nederland zo rigide met de zorg zijn. Maar echt mijn grootste punt was gewoon dat veel onderzoek in het Engels is en dat ze daar al veel verder zijn.
 
Maar echt mijn grootste punt was gewoon dat veel onderzoek in het Engels is en dat ze daar al veel verder zijn.

Je ervaring hier kan anders zijn, alleen het zou onlogisch zijn als je dat durft door te vertalen naar heel Nederland.

Mijn ervaring is dat er toch wel een paar kennisvolle gasten zijn op dit forum. Daarnaast kan bijna elke Nederlander Engels en zijn bijna alle hbo+ studies grotendeels in het Engels, het is zelfs een groter wordend probleem dat er geen mensen meer zijn die met de handjes werken en wetenschappelijke stukken kunnen schrijven in het Nederlands. We doen net zo hard mee op internationaal niveau.

Vind het wel typisch dat je zegt dat je je neus niet ophaalt en in alle zinnen elk compliment opvolgt met een 'maar'. 'Schat je hebt lekker gekookt, MAAR ik mistte wel wat zout', je complete compliment valt in het niet ;)
- Nederlandse zorg staat op 2 wereldwijd gezien, laat dat bloedonderzoek lekker uit eigen zak komen a.u.b.
- Je hoeft niet naar het buitenland om de wereldse kennis tot je te nemen, je moet wel open staan voor kennis uit je eigen land om er een hogere pet van te kunnen krijgen

Ik ben niet perse chauvinistisch en de wonen in buitenland ervaring heb ik ook, maar ik hap wel als we vergeten dingen realistisch te bekijken en puur vanuit assumpties gaan redeneren. Blame the media en onze opvoeding. Kan je het boek factfulness aanraden, mocht je van lezen en internationale schrijvers houden! Ik ben dus niet tegen je en zoals ik al zei, zeg je tussen de regels door kloppende dingen, ik zie het alleen wel wat rooskleuriger dan jij haha. Minder zwart/wit.
 
Je ervaring hier kan anders zijn, alleen het zou onlogisch zijn als je dat durft door te vertalen naar heel Nederland.

Mijn ervaring is dat er toch wel een paar kennisvolle gasten zijn op dit forum. Daarnaast kan bijna elke Nederlander Engels en zijn bijna alle hbo+ studies grotendeels in het Engels, het is zelfs een groter wordend probleem dat er geen mensen meer zijn die met de handjes werken en wetenschappelijke stukken kunnen schrijven in het Nederlands. We doen net zo hard mee op internationaal niveau.

Vind het wel typisch dat je zegt dat je je neus niet ophaalt en in alle zinnen elk compliment opvolgt met een 'maar'. 'Schat je hebt lekker gekookt, MAAR ik mistte wel wat zout', je complete compliment valt in het niet ;)
- Nederlandse zorg staat op 2 wereldwijd gezien, laat dat bloedonderzoek lekker uit eigen zak komen a.u.b.
- Je hoeft niet naar het buitenland om de wereldse kennis tot je te nemen, je moet wel open staan voor kennis uit je eigen land om er een hogere pet van te kunnen krijgen

Ik ben niet perse chauvinistisch en de wonen in buitenland ervaring heb ik ook, maar ik hap wel als we vergeten dingen realistisch te bekijken en puur vanuit assumpties gaan redeneren. Blame the media en onze opvoeding. Kan je het boek factfulness aanraden, mocht je van lezen en internationale schrijvers houden! Ik ben dus niet tegen je en zoals ik al zei, zeg je tussen de regels door kloppende dingen, ik zie het alleen wel wat rooskleuriger dan jij haha. Minder zwart/wit.
Ik vind je redelijk chauvinistisch overkomen, maar dat is mijn mening. Je zoek spijkers op laag water. (ik geef aan dat de zorg goed in Nederland is en jij ziet mijn melding over een bloedtest als kritiek). Ik zou graag zon bloedtest uit eigen zak betalen. Voor niets gaat de zon op. Toen ik nog in Nederland woonde kon dat niet eens. Dokter wilde er niets van weten.

Ik ben zelf totaal niet nationalistisch en mij maakt het niet echt uit waar mensen vandaan komen. Als Nederland wint met voetbal of schaatsen voel ik me niet trots want ik heb daar niets mee te maken dat wordt door die schaatsers / voetballers zelf gedaan. Ik ben alleen trots op dingen die ik zelf doe. Ik vind dat Nederland het heel goed doet op vele punten en wat minder op wat andere. Maar 10x of 100x beter als de Thaise regering. Dat is pas drama. Ik ben hier alleen maar omdat ik het weer veel lekkerder vind en ik hier een vriendin heb. Het enige wat ik in Nederland haatte was het weer het grauwe weer. (maar goed dat is persoonlijk)

Dat er hier mensen zijn met kennis geloof ik graag alleen wat ik las was dat de standaard reply in de topics was meer eten. Alsof dat het enige was. Leek me meer op een sekte hier met mensen allemaal hetzelfde verkondigen zonder enige verdieping. Ik heb het dan specifiek over dit deel van het forum. Ik heb altijd problemen gehad met gewicht door de trage stofwisseling. Helaas als ik medicijnen neem heb ik andere problemen (slapen). Dus ik ben al jaren bezig met lezen en leren. Ik kwam hier gewoon heen om wat meer kennis op te doen en schrok een beetje van het niveau in dit deel van het forum.

Ik weet niet hoe goed het Engels in Nederland is, bij de hoger opgeleide vaak redelijk. Ik zie echter geen referenties naar Engelse teksten (misschien mag dat niet). Ik ga echt niet alles proberen te vertalen. Ik zou graag links geven naar interviews en research maar niet als dat alleen in het Nederlands mag. Ik heb gewoon geen Engels hier gezien. Veel research wordt gewoon niet vertaald. Dus dat heeft niets te maken met een lage dunk over Nederland maar meer met het feit dat er veel meer mensen zijn die Engels spreken en dat het een wereldtaal is. Dus als je echt dingen wil leren zal je toch Engels moeten gebruiken.

Kan jij mij vertellen wat er mis is met mijn redenering? Ik ben het dus oneens met jou mening dat er net zoveel kennis in Nederlands is als in het Engels. Dat er wat mensen zijn die slim zijn en stukken in het Nederlands schrijven is leuk maar denk je nu echt dat dat op hetzelfde niveau (bedoel ik in aantallen niet kennis) is als in het Engels dan denk ik dat je plank misslaat. Grootste aanbod van kennis is gewoon in het Engels. Net zo hard meedoen op internationaal niveau en je zegt dat je niet chauvinistisch bent dat laat mij zien van wel. Omdat ik het niet over het niveau per se had maar over het aanbod. Kans dat je meer info in Engels vind als in het Nederlands is gewoon een feit.

Ik lees voornamelijk in het Engelse gewoon omdat dat voor mij net zo makkelijk is als Nederlands. (ik ben zeer slecht in het Nederlands), plus het aanbod is groter in het Engels. Dat was mijn hele punt dat het aanbod in het Engels groter en dieper is niet dat Nederlandse wetenschappers dom zijn zoals jij dacht.

Misschien dat ik het al veel verder had moeten vervangen met er is veel meer kennis / onderzoek in het Engels. Dat is mijn fout geweest. Ik denk dus niet dat Nederlanders dom zijn of dat we niets voorstellen.

Misschien dat we elkaar niet begrepen door mijn slordige Nederlands. Ik spreek het bijna nooit meer alleen nog wat met familie als ik die bel. Meeste gaat allemaal in het Engels. Ik heb het dus nooit bedoeld als niveau van kennis maar meer hoeveelheid en doordat er meer in het Engels is zijn dingen ook veel meer verdiept.


*hieronder wat info*

Ik had laatst een leuk interview op een Engels YouTube Chanel gezien over het vertragen van de stofwisseling. Dat gebeurt dus maar pas las later als je veel droger bent. Dus in het begin van een cut hoef je je daar niet zo druk over te maken. Plus het verlagen viel eigenlijk wel mee als je het voor lichaamsgewicht corrigeert. Volgens hun kwam het voornamelijk door de NEAT en het effectiever worden van het lichaam met cardio (dus minder verbrand doordat het lichaam de beweging efficiënter uitvoert). Die 2 punten kan je dus gewoon wel tegengaan door meer te doen (wandelen met stappen teller) en je cardio wisselen zodat je lichaam niet te efficient kan worden.

Ik dacht altijd dat het grootste deel buiten de controle lag van de persoon maar dat was dus niet zo. Plus die aanpassingen komen pas echt als je laag in je lichaamsvet gaat 12% of 10% en lager. Daarboven heeft het lichaam een stuk minder weerstand. Natuurlijk is dat ook weer deels persoonlijk. Ik vind dat er op dit deel van het forum te veel voorbijgegaan wordt aan het feit dat mensen enorm verschillend zijn en dat genetica een groot verschil kan hebben.

De basisdingen kloppen maar een beetje meer diepte mag best in plaats van altijd maar zeggen je moet meer eten. Dat is echt niet altijd het geval. Ik weet zelf ook niet alles anders had ik wel een super lichaam gehad. Maar ik weet wel dat er grote verschillen zijn tussen mensen en dat heb ik van dichtbij meegemaakt. Ik was altijd sterker als mijn vrienden in de gym, kreeg grote armen zonder dat ik veel arm training deed. Gewoon hetzelfde trainen bij mij was het resultaat beter. Gewoon genetica. Andere vriend had een super rug en kon ik niet aan tippen. Mijn probleem door de stofwisseling lag altijd in het erg lean worden. Plus het feit dat ik gewoon makkelijk aan suiker verslaafd raak.

Ik moet het echt helemaal verbannen uit mijn dieet gewoon 1 zoet drankje wordt 2 en meer, maar als ik niets neem dan na een tijd hoef ik het ook niet meer. Mijn vriendin heeft totaal geen probleem met dingen gematigd doen. Groot deel van cutten is je zwakheden weten. Helaas vond ik dit van de suiker pas veel te laat uit. Had er nooit echt bij stil gestaan hoe dat langzaam terugkwam.

Maar mijn punt met dit verhaal is gewoon dat mensen verschillend zijn en er best wel over gesproken mag worden in plaats van denken dat wat voor 1 werkt ook voor de ander werkt. Sommige mensen doen heel goed op low carb (ben er zelf niet echt een voorstander van ga meer voor gebalanceerd zonder te veel processed food (sorry weet het Nederlandse woord niet). Ik meet al mijn eten af, drink niets anders als water of thee (zonder suiker). Zorg dat ik elke dag salade eet (zonder echte dressing) heb redelijk veel kipfilet. Ook havermout in de ochtend met een schep eiwitpoeder. Neem relatief veel eiwit poeder om op 2g per kg lichaamsgewicht te komen (dat is wat aangeraden wordt als je aan het cutten bent en ouder je hebt meer eiwitten nodig als je ouder wordt omdat je lichaam het minder goed verwerkt). Dit is allemaal voor mij te doen omdat ik van huis uit werk. Met Nederlandse klanten (heb dus wel connectie met Nederland en ben blij met Nederland). Ik heb ook een goede home gym ooit opgebouwd omdat daar waar ik in Thailand woonde er geen gyms waren. Ik train graag alleen heb over de jaren best wel wat uitgegeven aan mijn home gym. Waarschijnlijk niet economisch slim. Maar goed iedereen heeft zo zijn hobbies.

Ik roei nu 5.5k per dag wil dat naar 7k brengen (doe 5k in 20:30 dus redelijk) . Train full body 3x per week met deadlifts en squats. Dus ik train redelijk goed (zou een split kunnen doen maar omdat ik toch cut en ik niet echt meer zal groeien gezien hoe lang ik al train en wat ik aan gewichten verzet maakt het niet veel uit). Maar met deze inzet heb ik minder resultaat dan mijn vriendin en vriend die veel losser trainen en eten. Hoe komt dat gewoon omdat er verschillen tussen mensen zijn. Je moet het doen met wat je hebt en berekeningen gelden niet voor iedereen het zijn maar gemiddelden.

Ik denk dat er veel mensen zijn die redeneren vanuit als ik het kan moet het bij een ander ook zo gaan (nu klopt dat over het algemeen wel want er zijn meer mensen die gemiddeld zijn dan uitschieters). Maar ik denk toch dat er rekening gehouden moet worden met uitzonderingen.

Natuurlijk denken veel mensen dat ze die uitzondering zijn en vaak is het gewoon het niet goed bijhouden van wat er echt gegeten wordt. Maar er zijn wel uitzonderingen en dat moet niet vergeten worden.
 
Ik ben het dus oneens met jou mening dat er net zoveel kennis in Nederlands is als in het Engels. Dat er wat mensen zijn die slim zijn en stukken in het Nederlands schrijven is leuk maar denk je nu echt dat dat op hetzelfde niveau (bedoel ik in aantallen niet kennis) is als in het Engels dan denk ik dat je plank misslaat. Grootste aanbod van kennis is gewoon in het Engels. Net zo hard meedoen op internationaal niveau en je zegt dat je niet chauvinistisch bent dat laat mij zien van wel. Omdat ik het niet over het niveau per se had maar over het aanbod. Kans dat je meer info in Engels vind als in het Nederlands is gewoon een feit.

Dan heb je mijn reactie niet goed gelezen en het is gewoon teveel tekst die zoveel kanten op gaat dat het lastig is om op in te gaan. Let's agree to disagree.
 
Dan heb je mijn reactie niet goed gelezen en het is gewoon teveel tekst die zoveel kanten op gaat dat het lastig is om op in te gaan. Let's agree to disagree.
Goed idee. Maar mag je hier linken naar Engelse informatie of niet. Ik zit op een ander forum in Thailand waar er alleen naar Engels gelinkt mag worden (niet bodybuilding)
 
Goed idee. Maar mag je hier linken naar Engelse informatie of niet. Ik zit op een ander forum in Thailand waar er alleen naar Engels gelinkt mag worden (niet bodybuilding)
Volgens mij wel ja, al weet ik ook dat veel mensen die je probeert te helpen op fora links naar een dot informatie vaak al teveel moeite vinden... anno 2022 ;)
 
Volgens mij wel ja, al weet ik ook dat veel mensen die je probeert te helpen op fora links naar een dot informatie vaak al teveel moeite vinden... anno 2022 ;)
Ok, ja vind dat mensen best zelf wat mogen doen. Zelf vind ik het altijd handig om terug te gaan naar de bron. Daar leer je wat van en weet je in welke context dingen gezegd worden. Want zoveel dingen zijn niet absoluut en zijn echt situatie afhankelijk.

Ik vind zelf Jeff Nippard bijvoorbeeld erg duidelijk in zijn uitleg over dingen.
 
Ok, ja vind dat mensen best zelf wat mogen doen. Zelf vind ik het altijd handig om terug te gaan naar de bron. Daar leer je wat van en weet je in welke context dingen gezegd worden. Want zoveel dingen zijn niet absoluut en zijn echt situatie afhankelijk.

Ik vind zelf Jeff Nippard bijvoorbeeld erg duidelijk in zijn uitleg over dingen.

Renaissance Periodization hier sinds kort op aanraden van mensen hier, die heeft het ook altijd over 0,5 en 1 % ;)

 
Ik vond Jeff Nippard over starvation mode erg duidelijk. Komt er in basis op neer dat het niet zo erg is dat het je gewichtsverlies echt tegen kan gaan en dat mensen vaak toch meer eten als ze denken.

Plus als je nog hoog in je vet zit kom zal je niet direct veel metabolische aanpassingen hebben (natuurlijk wel op basis van het gewichtsverlies)

 
FabianD

Mijn advies is echt ook je buik steeds te blijven meten. Gewicht kan echt heel veel schommelen door vele redenen.

Het is het beste om allerlei dingen te meten. Ook dus gewicht wat je doet qua trainen. Als dat omhoog gaat kan dat duiden op meer spieren (of neurologische aanpassingen). Ik zit soms ook vast op een bepaald gewicht maar als ik dan wel mijn buik naar beneden zie gaan weet ik dat er wel wat gebeurt. Soms moet je gewoon doorgaan en geloven in het proces.

Ik heb (helaas) best wel wat ervaring met het lean worden en dan weer een terugval krijgen. Het gebeurt minder en minder maar helaas door covid wel weer gebeurt. Ik ben net als jij heb geen problemen met hard trainen. Alleen toch kan dat soms teveel worden, ik merk het aan het feit dat ik dan constant overal spierpijn heb. Ik voel me dan ook veel meer moe als normaal. Dan roei ik een dag minder en vaak eet ik dan iets meer koolhydraten. Vaak resulteert dat in gewichtsverlies de dag erna. Soms ook niet.

Maar veel trainen is geen probleem zolang je maar hersteld, als dat een probleem wordt dan moet je echt rust nemen. Teveel cardio kan echt lijden tot spierverlies (moet het wel heel extreem zijn). Maar je moet niet vergeten dat je veel minder hersteld tijdens een calorie tekort als wanneer je wel genoeg eet. Dus pas op als je constant spierpijn hebt en moeier wordt.

Het niet trainen heeft op de lange termijn echt niet zoveel invloed (een dag of meerdere dagen niet trainen). Ik weet dat dat voor mij soms erg lastig is om te doen. Het weten is niet altijd hetzelfde als het toepassen.

Probleem met mensen (mijzelf inclusief) is dat we een doel hebben en vaak is dat doel ver in de toekomst dan is het echt handig zoals Chris1989 tussen doelen te stellen. Voor mij is dat voornamelijk mijn buik omvang. Wat ook vervelend is is dat we vaak veel meer gewicht moeten verliezen als dat we denken.

Het is handig om bijvoorbeeld in google sheets (omdat dat voor altijd opgeslagen blijft) je buikomvang per week te meten en bijvoorbeeld je gewicht er naast te zetten. Zo heb je houvast als je ooit een volgende keer weer gewicht moet verliezen. Ik weet nu precies wat mijn laagste buikomvang is. Mijn gewicht is echter over de jaren toch nog wat toegenomen bij eenzelfde buikomvang. (kan duiden op extra spiermassa).

Drink jij eigenlijk alleen maar water ? of drink je toch nog frisdrank / sap / alchohol ect ? Daar moet je mee oppassen omdat het best nog wat calorieën kan bevatten. Vaak worden die dingen vergeten. Voor mij werkt maar 1 ding en dat is het absoluut niet drinken, omdat ik helaas van 1 glas naar 2 glazen ect ga. Als ik het er echt uitgooi dan mis ik het niet meer (na een bepaalde tijd). Maar dit soort dingen zijn heel persoonlijk, sommige mensen zijn beter met maat houden dan andere mensen.
 
FabianD

Wat soms ook helpt is naar iemand zoeken die ook bezig is met het verliezen wan gewicht en dan samen daar over praten of mailen zodat je meer gemotiveerd blijft. Houd echter rekening dat iedereen anders is qua gewichtsverlies. Mijn vriendin is ook bezig wat gewicht te verliezen (vet), wekelijks meten we elkaar op (buikomvang).

Echter zij traint niet zoveel als ik, mist soms trainingen, is veel minder streng met haar eten. Gaat gerust nog uit eten met vrienden en verliest op basis van % bijna evenveel als ik. het verschil tussen ons van wat we doen moeten om gewicht te verliezen is enorm. Dat kan demotiverend werken echter ik denk dat we af moeten van ons te veel te vergelijken met andere mensen. Ik accepteer gewoon dat het zo is.

Iedereen is toch een beetje anders, dat zie je ook in hoe makkelijk de een spieren opbouwt en de andere niet. Veel is toch echt gebaseerd op onze genen. Dus moet je je niet te veel aantrekken van andere mensen. Dat lijkt wat tegenstrijdig met wat ik zei van iemand vinden die ook bezig is met het verliezen van gewicht en dan elkaar motiveren. Maar je kan dus ook gewoon elkaar motiveren zonder te vergelijken.

Je kan nog zoveel trainen met fietsen en nooit op het niveau van Lance Armstrong komen zelfs als je je evenveel inzet. Zelfde geld ook voor spiermassa en vetverlies binnen je eigen grenzen kan je heel veel veranderen maar er zullen altijd mensen zijn die veel betere resultaten krijgen. Plus in de fitnes wereld zijn er veel mensen die zeggen dat ze natural zijn maar het niet zijn. Mensen die niet natural zijn kunnen ook makkelijker gewicht verliezen zonder spieren te verliezen.

Ik doe aan TRT omdat ik lage test had (vrij eenvoudig hier). Maar jij bent een stuk jonger dus je zal dat probleem niet hebben. Maar dat betekend voor mij bijvoorbeeld dat ik minder kans heb op het verlies van spieren of dat mijn dieet mijn test levels zouden aanpassen. Dus je moet echt oppassen met vergelijkingen als je niet weet of iemand natural is of niet.
 
Back
Naar boven