MuscleMeat

hulp spiergroei

Bezoekers in dit topic

Apetin

Novice
Lid geworden
10 sep 2016
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
75kg
Hoi mede forumleden,

Ik lees al een tijdje op dit forum, maar heb me nu toch maar aangemeld om jullie hulp te vragen.

Ik train op dit moment ongeveer 1,5 jaar. Ik begon in erg slechte shape (als in, bijna opgenomen worden in ziekenhuis ivm ondervoeding). Ik ben de gym binnen gestapt en heb hulp gevraagd bij eten en trainen.
Ik was op dat moment 19 jaar, 187 en woog ongeveer 57kg, wat helemaal aan mezelf lag, want ik at amper 1500 kcal per dag... Flink gaan eten en met hulp van de gym binnen 2-3 maanden ongeveer 16kg aangekomen, wat meer een gezond gewicht dus. Op dit moment weeg ik 80kg, 187 en 21 jaar. Voor mijn gevoel voornamelijk in vet e.d. aangekomen, niet zoveel in spieren.

Begonnen met spieruithoudingsvermogen en houding te oefenen en daarna verder gegaan met kracht trainen.
Op dit moment eet ik volgens iifym, ongeveer 2950kcal per dag, waarbij 45% koolhydraten, 25% vet, 30% eiwit.
Ik eet nauwelijks "rotzooi", voornamelijk omdat ik merk dat ik me dan een stuk minder energiek voel.

Ik train op dit moment 3x per week FB, training A is op kracht (5x5reps) en training B is op hypertrofie (3x8-12 reps).
Volgens mij gaat dat redelijk, al weet ik dat ik meer moet drinken en slaap ik ongeveer 7-8 uur, maar is de nachtrust niet altijd even goed.

Toch gaat het met de motivatie steeds slechter. Mijn vrienden/gymbuddy eten voornamelijk zooi en drinken ieder weekend bier, waar ik altijd netjes op mijn voeding let (waar ik me ook veel beter bij voel als zooi eten en bier drinken). Toch groei ik een stuk langzamer en gaan de gewichten van de oefeningen niet zo hard omhoog.
Meermaals gekeken naar wat er fout kan zijn met gymtrainer, ook veel op vorm gelet, maar dit klopt volgens hem wel. Ook nog bij een andere trainer gekeken, maar dit leverde niets op.

Ik ben vrij radeloos en sta ook op het punt om er maar mee te stoppen..
Heeft iemand tips over wat ik beter kan doen of moet ik me er maar bij neerleggen dat ik gewoon geen aanleg heb en nauwelijks spier op ga bouwen?

Lang topic, maar hoop dat iemand kan helpen! Thanks
 
kijk eens kritisch naar je training en voedingsschema
passen je trainingen bij je doel, verzwaar je de gewichten/verhoog je de reps van tijd tot tijd
hoe train je? losse gewichten of veel machinewerk
kijk eens naar je voeding, past je inname bij wat je nodig hebt
 
En ook wat geduld hebben, het is geen sprint deze sport... Zolang je gewichten omhoog blijven gaan ben je sowieso vooruit aan het gaan.
 
Back
Naar boven