Fitness Seller

Hulp voeding

Bezoekers in dit topic

bruggeboy

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 okt 2002
Berichten
8
Waardering
0
Hallo,
ik ben 31 en slank gebouwd (64kg)
ik train al lange tijd maar zou nu echt graag spiermassa kweken.
Mijn doel is om een mooi lichaam te krijgen, dus mooie borstspieren, een wasbordje, brede schouders, mooie gespierde benen en armen.
Ik vraag me af of er nog een mogelijkheid voor mij bestaat om te groeien.
Nu train ik van maandag tot vrijdag elke dag 1 uur ongeveer.
Maandag : borstspieren en buikspieren
Dinsdag : biceps en triceps en buikspieren
Woensdag : schouders en rug en buikspieren
Donderdag : Benen en buikspieren
Vrijdag : borstspieren en buikspieren
Elke spiergroep die ik ongeveer 3 of 4 sets met 3 herhalingen waarbij elke herhaling meer gewicht neem en minder herhaal.
Ik eet ook veel bananen en appels en clementijnen.
Ik wil enorm presteren om een mooi lichaam te bekomen en te groeien. Is er nog een manier ? De juiste voeding en programma ?
Wie kan mij helpen of mij iemand doorsturen die me kan helpen.

Bedankt !
 
je moet niet 2x tzelfde posten. dit heet crossposting.

en lees mijn reply in je eerdere gestarte topic. daar heb ik al een antwoord gegeven.
 
Lees eerst eens rustig de draden op het forum en ga nadenken over hoe je jouw voeding kunt veranderen. En ook hoe je je training dan kunt wijzigen.
De vuistregel blijkt te zijn:
- voor kracht weinig hh 1-6
- voor kracht en groei 6-12
- voor kracht, maar vooral duurvermogen/uithouding: 10-20

Ik trainde voorheen alle spieren op de zelfde manier maar ben daar nu weer afgestapt en kijk welke spieren ik wil zien groeien in kracht en welke ik op duurvermogen wil trainen. Groei in omvang daar ben ik niet in geïnteresseerd.
Mogelijk interessant is de shocktherapie, dwz. om de paar weken eens wat anders proberen.. hoog volume, laag volume etc. Ja, zelfs ms elke week wat anders...

Maar lees, lees en lees meer! Kijk ook ff bij de sticky hier op voeding waar ik allemaal linkjes heb neergezet...

O ja.. veel mensen eten 40-40-20 , dwz 40% energie uit KH, 40% uit eiwitten en 20% uit vetten (geheugensteuntje 4 kcal/g uit eiwit en KH, 9 kcal/g uit vet). Fruit is wel goed voor de pitamientjes maar levert weinig nuttige stoffen, veelal water.
Eet je genoeg eiwit? Dat is typisch iets voor vrouwen (moi) om te weinig eiwit te eten (zuivel, ei, vis, vlees, noten, peulvruchten en tofu). Standaard minimum is 1,75 g eiit/kg lich.gew. en niet 0,8 g/kg lich.gew. zoals het voedingsbureau aanhoudt.. dat is niet voldoende.. Ook de goeie vetten binnenkrijgen is belangrijk: veel mensen hier slikken op de nuchtere maag lijnzaadolie :barf: , ik ook dus... dat wordt dus je eerste heldendaad die je 's ochtends verricht.
En idd 6-8 maal per dag eten...

Groetjes van Espi, die nog maar 3 maanden bezig is, maar wel full-time... ;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven