RonnieRoon
Novice
- Lid geworden
- 25 feb 2013
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 91kg
Beste leden,
sinds een aantal weken ben ik weer begonnen met een gezonde levensstijl en wil ik proberen om vet te verliezen en er strak uit te zien. Hiervoor ben ik begonnen met het uitrekenen van mijn BMR, caloriebehoefte en voeding. Even het volgende ter info:
voor het berekenen van mijn caloriebehoefte heb ik op site's gedaan, kwam uit: ±3,000 calorieën per dag voor onderhoud. Ik ben 1,88m en 91 kg. Aangezien ik dus wil 'cutten', 2x per week fitness doe, 1x judo en 1x kickboksen kom ik uit op ±2500 kcal per dag voor cutten. Het volgende voedingsschema heb ik nu opgesteld, met in mijn hoofd als uitgangspunt 50% kh, 30% eiwit, 20% vet:
Ontbijt ( 57g kh, 40g eiwit, 12g vet):
50g havermout
200ml halfvolle melk
50g magere franse kwark
1 halve banaan
1 eetl gebroken lijnzaad
1 maatschep whey protein xp (body & fitshop)
DIT DOE IK IN EEN BLENDER OM 1 SHAKE VAN TE MAKEN
Maaltijd 2 (37g kh, 21g eiwit, 15g vet):
1 ei
± 3 plakjes kipfilet
30g pindakaas
50g cottage cheese light
2 knäckebröd volkoren
1 appel
1 tomaat
Maaltijd 3 = ongeveer hetzelfde als maaltijd 2 maar dan inplaats van een appel een halve banaan en in plaats van een tomaat een stuk komkommer. Macro's dus ongeveer hetzelfde (37g kh, 21g eiwit, 15g vet).
Avondeten (75gr kh, 35g eiwit, 9g vet):
varieert het meeste. Probeer wel meestal iets te doen wat hier op lijkt:
80g ongekookte zilvervliesrijst
100g kidney bonen
80g chicken breast
Maaltijd 5 (voor slapen gaan) (13g kh, 25g eiwit, 12g vet):
250g magere franse kwark
25g gemengde ongezouten noten
Op trainingsdagen neem ik na de training nog een eiwitshake extra.
VOEDINGSSUPPLEMENTEN:
bij ontbijt: Armor V van musclepharm (multivitamine) + 5g creatine
bij middageten en avondeten: visolie.
Hiermee kom ik op een totaal van:
2084 kcal/dag -> dus te weinig volgens mijn behoefte berekening.
220g kh, 150g eiwit, 65g vet.
Kan iemand mij tips geven over mijn huidige schema? Ik heb namelijk het gevoel dat ik al erg veel eet, maar als ik naar mijn dagelijkse calorieën kijk moet er nog aardig wat bij. Ik heb alleen geen idee waar ik dit nog bij zou moeten stoppen. Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven.
Alvast bedankt!
sinds een aantal weken ben ik weer begonnen met een gezonde levensstijl en wil ik proberen om vet te verliezen en er strak uit te zien. Hiervoor ben ik begonnen met het uitrekenen van mijn BMR, caloriebehoefte en voeding. Even het volgende ter info:
voor het berekenen van mijn caloriebehoefte heb ik op site's gedaan, kwam uit: ±3,000 calorieën per dag voor onderhoud. Ik ben 1,88m en 91 kg. Aangezien ik dus wil 'cutten', 2x per week fitness doe, 1x judo en 1x kickboksen kom ik uit op ±2500 kcal per dag voor cutten. Het volgende voedingsschema heb ik nu opgesteld, met in mijn hoofd als uitgangspunt 50% kh, 30% eiwit, 20% vet:
Ontbijt ( 57g kh, 40g eiwit, 12g vet):
50g havermout
200ml halfvolle melk
50g magere franse kwark
1 halve banaan
1 eetl gebroken lijnzaad
1 maatschep whey protein xp (body & fitshop)
DIT DOE IK IN EEN BLENDER OM 1 SHAKE VAN TE MAKEN
Maaltijd 2 (37g kh, 21g eiwit, 15g vet):
1 ei
± 3 plakjes kipfilet
30g pindakaas
50g cottage cheese light
2 knäckebröd volkoren
1 appel
1 tomaat
Maaltijd 3 = ongeveer hetzelfde als maaltijd 2 maar dan inplaats van een appel een halve banaan en in plaats van een tomaat een stuk komkommer. Macro's dus ongeveer hetzelfde (37g kh, 21g eiwit, 15g vet).
Avondeten (75gr kh, 35g eiwit, 9g vet):
varieert het meeste. Probeer wel meestal iets te doen wat hier op lijkt:
80g ongekookte zilvervliesrijst
100g kidney bonen
80g chicken breast
Maaltijd 5 (voor slapen gaan) (13g kh, 25g eiwit, 12g vet):
250g magere franse kwark
25g gemengde ongezouten noten
Op trainingsdagen neem ik na de training nog een eiwitshake extra.
VOEDINGSSUPPLEMENTEN:
bij ontbijt: Armor V van musclepharm (multivitamine) + 5g creatine
bij middageten en avondeten: visolie.
Hiermee kom ik op een totaal van:
2084 kcal/dag -> dus te weinig volgens mijn behoefte berekening.
220g kh, 150g eiwit, 65g vet.
Kan iemand mij tips geven over mijn huidige schema? Ik heb namelijk het gevoel dat ik al erg veel eet, maar als ik naar mijn dagelijkse calorieën kijk moet er nog aardig wat bij. Ik heb alleen geen idee waar ik dit nog bij zou moeten stoppen. Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven.
Alvast bedankt!