MuscleMeat

Hulp voedingsschema

DennisS2F

Novice
Lid geworden
26 okt 2019
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
Hi allen,

Ik ben nieuw hier als actieve bezoeker. Ik heb de afgelopen jaren vooral als 'lurker' de discussies gevolgd. Fijne community en goede tips! Mijn eigen kwestie is als volgt. Sinds enkele maanden ben ik weer intensiever bezig met fitness. De afgelopen maanden hebben vooral in het teken gestaan om het vetpercentage wat naar beneden te schroeven en oefeningen weer onder de knie te krijgen. Inmiddels zit ik op een vetpercentage van 14%. Ik train al enkele jaren maar sub-optimaal en onregelmatig (op enkele jaren na waarin ik wel focus, regelmaat en motivatie had). Nu heb ik die laatste 3 factoren weer teruggevonden en wil ik beginnen aan massa opbouwen. Ik train 3x in de week full-body (ma, wo, vr) met verder een kantoorbaan waardoor daarnaast dus weinig beweging. Voornaamste vraag is omtrent advies over voedingsschema. Ik heb de afgelopen week weer flink wat door het forum gestruind en door de stickies. Maar ik kwam er nu niet helemaal meer uit. Zie bijgevoegd mijn huidige voedingsschema op basis van templates van dit forum (thanks btw, zeer helpfull!)

Zoals je ziet kom ik niet tot mijn eiwitten op dit moment? Tips? Lijkt alsof supplementen/shakes de enige oplossing zijn? Meer voeding equals ook weer meer koolhydraten en meer vet. En daar zit ik volgens het schema aan de 'max'. Het vet percentage ligt wat hoger dan 'het schema' voorschrijft, is dit een probleem? Goed, het doel is dus om massa te kweken en dus een calorie surplus (zie ook schema voor leeftijd, gewicht, lengte etc).

Ik hoor graag jullie antwoorden op bovenstaande vragen en advies in general. Erg bedankt alvast!

PS: ik zit nu in de US met 9u tijdverschil, vandaar het ongebruikelijke tijdstip van posten ;-).

Bijlagen

Laatst bewerkt:

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
Lid geworden
3 feb 2013
Waardering
12.272
Lengte
1m68
lees de post van de sticky van t forum dan nog eens....
eiwitten is 2-2,5 gr per kg bw. Gezien je 72 kg weegt heb je aan 145-180 gram zat en je zit al op ruim 190 gram.
Vetten zitten ook prima met minimaal 1 gr per kg bw.

Weeg je je pasta ongekookt af?

DennisS2F

Novice
Lid geworden
26 okt 2019
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
14%
  • Topic Starter Topic Starter
Ik volgde blind de formule in het document en heb het verder niet meer nagerekend. Je hebt gelijk. Dank voor de reactie en feedback. Pasta in dit document ongekookt. Idee is om het gekookt af te wegen?

Bovenaan