Fitness Seller

Hulp voedingsschema

Bezoekers in dit topic

RoppoBrah

Novice
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
73kg
Vetpercentage
19%
Hoi allemaal,

Ik ben 16 jaar oud (jongen) 180cm en weeg 76kg. Ik ben nu denk ik 18-20% bodyfat.
Ik sport nu 5x sportschool en 2x boksen in de week dat kan wel meer worden in de zomer. Maar ik was eerst 80kg en ik ben toen in een paar maanden naar 70kg gegaan met crashdieet. Ik weet het slecht idee maar ik ben zo onzeker dat ik niet meer wist wat ik moest doen. Ik zou heel graag help van jullie willen om af te vallen. Dus eigenlijk vooral vet. Ik hoef niet deze zomer al een sixpack dat is onrealistisch en dat weet ik zelf ook. Het is dus ook geen shitpost ik wil serieus graag hulp. Mijn ouders eten meestal vega maar ze zeggen wel vlees voor me te willen kopen en eieren zijn geen probleem kwark ook niet. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Hi, Je moet keihard trainen en goed eten. Havermout, groenten, kipfilet, eieren. als je 16j bent moet je niet gaan cutten/afvallen je zit vol in de groei. (en begin met stevig ontbijt)

Je moet ff bijhouden wat je nu zoal eet aan Kcals, en ga dan naar 2500Kcals. je ziet vanzelf gedurende de tijd verandering als je keihard traint.
Weeg jezelf dagelijks naakt bij opstaan, na wc-bezoek, en meet ook je buikomtrek elke 3 dagen. zo heb je elke week een gem overzicht.

Hi, Je moet keihard trainen en goed eten. Havermout, groenten, kipfilet, eieren. als je 16j bent moet je niet gaan cutten/afvallen je zit vol in de groei. (en begin met stevig ontbijt)

Je moet ff bijhouden wat je nu zoal eet aan Kcals, en ga dan naar 2500Kcals. je ziet vanzelf gedurende de tijd verandering als je keihard traint.
Weeg jezelf dagelijks naakt bij opstaan, na wc-bezoek, en meet ook je buikomtrek elke 3 dagen. zo heb je elke week een gem overzicht.
He man maar hoe moet ik het dan berekenen met avondeten want mijn moeder kookt nog gewoon voor me.

Je ouders zijn vegan, dat is al een probleem.

Laat je niet gek maken door je ouders en blijf vlees eten.
Doen je ouders toevallig crossfit?
Dat mijn ouders al een beetje wat willen doen voor het klimaat gaat je niks aan vriend.
Mijn vader bokst en mijn moeder doet hardlopen.

Dit is wat ik nu heb qua voedingsschema. Ik heb het avondeten vrijgelaten omdat mijn ouders koken

2500 kcal
187,5gr eiwit
70gr vet
281gr koolhydraten

Ontbijt
300gr Kwark
60gr Eiwitpoeder
40gr Havermout
0.5L water

Lunch
4 snee brood
40gr Pindakaas
1 Appel

Snack
Eiwitdrink Aldi

Avondeten
569KCAL
26.5 Eiwit
33.4 Vet
56.2 Koolhydraten

Snack
300gr Kwark
60gr Eiwitpoeder
40gr Havermout
0.5L water

Fijn dat jouw ouders zich naast hun eigen idealen ook in hun kind kunnen verplaatsen en jou willen helpen je doelen te verwezenlijken! Ook al kookt iemand anders voor je, veel informatie is natuurlijk nog steeds uit de verpakking te halen. De volgende keer even uit de prullenbak vissen dus. Zo heb je een concreter beeld van wat je precies naar binnen werkt. Denk dan ook aan bakboter/olijfolie etc. Ook kun je globale cijfers uit MyFitnessPal of via Google halen voor een indicatie. Zolang een ander voor je kookt is het vaak wat lastig dit precies in kaart te brengen. Oftewel: lekker een keer samen koken of boodschappen doen😜

Je ouders zijn vegan, dat is al een probleem.

Laat je niet gek maken door je ouders en blijf vlees eten.
Doen je ouders toevallig crossfit?
Ze zijn bereid om wel kwark , vlees, eieren in huis te halen. Dat is netjes! Geen vegan relie fanaten dus die zelfs hun hond op quinoa salade zetten.

Praat nog steeds niet goed dat je ouders een aandoening hebben 😂

Maar for real , ouders die rekening houden met sport kind is super 👍.

Zoveel ouders kopen troep en als kind ben je daar op die leeftijd maar afhankelijk van.

Ze zijn bereid om wel kwark , vlees, eieren in huis te halen. Dat is netjes! Geen vegan relie fanaten dus die zelfs hun hond op quinoa salade zetten.

Praat nog steeds niet goed dat je ouders een aandoening hebben 😂

Maar for real , ouders die rekening houden met sport kind is super 👍.

Zoveel ouders kopen troep en als kind ben je daar op die leeftijd maar afhankelijk van.
Wie denkt iedereen op dit forum wel dat hij/zij is om zo over iemands ouders te praten

Wie denkt iedereen op dit forum wel dat hij/zij is om zo over iemands ouders te praten
Ik vind juist harstikke goed dat je ouders je ondersteunen bij wat je wilt eten. Dus alleen maar lof voor je ouders.

Was een flauw grapje waarmee ik eigenlijk probeerde te zeggen dat sommigen vegans hun leefstijl ook op kinderen projecteren en deze daarin zelf geen keuze in geven.

Bullshark hierboven geeft al aan dat je lekker aan de bak moet en vind dat je een erg netjes voedingschema hebt gemaakt!

Laatst bewerkt:

He man maar moet ik daarnaast dan ook nog extra cardio doen voor een cal deficit of zit ik met 2500 al op een cal deficit?

He man maar moet ik daarnaast dan ook nog extra cardio doen voor een cal deficit of zit ik met 2500 al op een cal deficit?
Nee, niet extra. je moet gewoon zat eten en keihard trainen, af en toe beetje cardio maar 2xpw boksen is al zat cardio

Dan nog een tip.
Je kan tegenwoordig foto van je maaltijd maken en aan chatgpt laten zien. Die kan een ruwe schatting maken van de voedingswaarde :). Doe ik ook wel eens als ik buiten eet super handig. Zeker niet 100% accuraat maar geeft je een goed beeld.

Dan nog een tip.
Je kan tegenwoordig foto van je maaltijd maken en aan chatgpt laten zien. Die kan een ruwe schatting maken van de voedingswaarde :). Doe ik ook wel eens als ik buiten eet super handig. Zeker niet 100% accuraat maar geeft je een goed beeld.
Totaal nutteloos

Back
Naar boven