AndroidHealthClinic

Hulp voor beginnende ecto

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
19 apr 2017
Berichten
9
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
53kg
Hallo allemaal,

Ik ben 18 jaar, ben 1.75 meter lang en weeg 53 kilo. Ik ben eigenlijk altijd al tussen de 50-53kg geweest vanaf mijn twaalfde ofso en dit is nooit echt veranderd, hoe jammer ik het ook vind, weet ook dat het iets met mijn genen te maken heeft. Ik vind het zelf nogal een dramatisch gewicht, maargoed.

Ik eet veel, krijg vaak te horen dat ik zelfs 'teveel' eet volgens veel mensen maar toch kom ik maar niet aan. Ik heb al een paar keer eerder pogingen gedaan om aan te komen met trainen en voeding door de jaren heen maar met weinig succes, dus ja ik weet ook dat ik dan nog steeds niet 'genoeg' eet.

Ik vind dat het anders moet en heb met wat hulp van de verschillende topics een voedingsschematje samengesteld wat mij zou moeten helpen:

08:30: havermout met halve melk, halve schep weightgainer, met glas chocomelk
11:00: 2 boterhammen met kaas/pindakaas
12:30: shake 500 ml halfvolle melk, 30 gr pindakaas, 50 gram havermout, 2 scheppen weightgainer
14:00: 3 boterhammen met kaas/pindakaas/ei met glas chocomelk
15:30: bakje pindas/noten en een banaan
18:00: avondeten (pasta, aardappels, vlees, wat de pot schaft)
19:00 stuk fruit (appel)
20:30: 500gram kwark/griekse yoghurt/havermout met glas chocomelk

Ik hoop dat mijn voedingsschema misschien een basis kan zijn waarop ik met behulp van jullie ideeën een optimaal voedingsschema kan maken. Ik hoop ook dat iemand misschien een schema heeft qua trainen. Ik ben van plan om zeker wat krachttraining te doen om ook wat breder te worden. Ik kan alleen helaas niet een abonnement nemen op de sportschool op dit moment. Ik hoop misschien wat oefeningetjes thuis te kunnen doen.

Ik zou heel graag jullie tips over mijn voedingsschema weten en ook eventueel een trainingsschema. Ik hoop echt wat aan te komen namelijk :P.
 
Opzich ziet dit voedingsschema er niet slecht uit, zou je dit vol kunnen houden, want dat is erg belangrijk natuurlijk.

Ik zou wel even kijken hoeveel kcals en Eiwit/koolhydraten/Vet alles bij elkaar is, zodat je aanpassingen kan maken mocht je teveel of te weinig aankomen.

Dat je moeite hebt met aankomen heeft niet zoveel met je genen te maken, maar meer met je leeftijd en levensstijl. Veel jongens tussen de 14 en 20 zijn erg actief en groeien nog, waardoor je gewoon erg veel voeding nodig hebt.
 
Als ik je schema zo zie vind ik het niet als veel eruit zien. Een lunchje van 3 boterhammen stelt niet veel voor.
Hoeveel havermout gooi je in je ontbijt en avond snack? Ik zou daar gewoon iets van 100 -125 gram van maken.
Pak gewoon volle zuivel. Doe een sausje bij je avondeten. Er zijn veel dingen die je eenvoudig toe kan voegen.
Zo gooi ik door veel dingen gewoon een hand zonnebloempitten. Goedkoop en eet makkelijk weg.
 
Ik vind het ook niet veel uitzien, als je niet bijkomt wil dat zeggen dat je meer verbrand dan dat je eet.
Gewoon nog eer eten. als je zeker wilt zijn gewoon alles afwegen en bekijken hoeveel kcal je binnen krijgt
 
Back
Naar boven