XXL Nutrition

Hulp voor bulken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tiessie

Novice
Lid geworden
11 jul 2019
Berichten
21
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
61kg
Vetpercentage
12%
Beste allemaal,

Ik heb jullie hulp nodig. Ik wil namelijk voor het eerst gaan bulken. Nu zit ik met een probleem en dat is dat ik bang ben om het niet goed te doen en om dus dik te worden. Ik zal even wat gegevens van mezelf geven: ik ben 18 jaar, ik ben 178 cm lang en weeg 62 kg (voor het ontbijt en na het naar de wc gaan). Ik zit nog op school, dus fiets minimaal 5 dagen per week een half uur heen en een half uur terug. Daarnaast doe ik 4 keer per week ongeveer 5 kwartier krachttraining. Verder werk ik 15 uur per week in de keuken in een restaurant. Is er nog meer info nodig???
Ik probeer nu om elke dag 3000 calorieën binnen te krijgen: Kunnen jullie mij advieso geven hoe ik zo snel mogelijk zo veel mogelijk spiermassa kan opbouwen?? En of ik echt bang moet zijn om veel te eten?

Groetjes en vast bedankt!!
 
Je hoeft niet zo bang te zijn teveel te eten.
Hou t gewoon eens bij wat je eet en of je aankomt.
Kom je niet aan eet je een boterham meer. Of wat meer avondeten. Pak een keer een reep tussendoor.

Post anders eens wat je nu eet en of je aankomt. Dan kunnen we gericht tips geven..

Je kan ook een schema maken als je te bang bent dik te worden.
Reken dan eerst uit wat je nu eet en hoog rustig op.
Kom je niet aan dan doe je er 500 kcal bij.
Maar staar je niet blind op getallen. Het zijn indicaties.

Misschien kan je wat info hieruit halen
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
 
Dit is hoe mijn schema er momenteel uitziet, het enig wat anders kan zijn is mijn avondeten en beleg:
Ontbijt:
70 gram havermout+ 250 ml halfvolle melk+ 20 gram pindakaas+ 1 appel+ 25 gr eiwitpoeder= 693 kcal
Snack 1:
4 volkoren boterhammen+ 2 met smeerkaas+ 2 met kaas= 392 kcal
Lunch:
4 volkoren boterhammen+ 2 met snijworst+ 2 met philadelphia= 391 kcal
Snack 2:
250 gram halfvolle kwark+ 3 stuks volkoren crackers= 332 kcal
Avondeten voorbeeld:
100 gr pangasiusfilet+ groenten+ 180 gram gekookte zilvervliesrijst+ olijfolie om te bakken= 552 kcal
Snack 3:
250 gram halfvolle kwark+ appel+ 50 gram muesli= 467 kcal
 
Wat zijn je macro's?
Kom je aan? Zo niet dan ophogen.
 
En met hoeveel zou je dat dan ophogen?? Ik weeg nu gemiddeld 62,2 kg. Vanaf wanneer moet ik het dan ophogen??
 
Wat zijn je macro's

Kom je nu niet aan dan hoog je met 500 kcal op.
Staat ook al mijn vorige post.....
Lezen is een vak apart :o :rolleyes:
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Back
Naar boven