MuscleMeat

Hulp weekindeling beginner home workout + cardio (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MS11

Novice
Lid geworden
30 mrt 2022
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
68kg
Hoi forumleden,

Om te beginnen wil ik zeggen dat ik een echte beginner ben als het gaat om krachttraining. Ik heb in principe alleen gevoetbald en soms wat hardgelopen. Ik ben 25 jaar, 180cm en 68 kilo: van mijzelf dun gebouwd en heb weinig kracht. Nu ben ik van plan om een heel basic thuisschema te doen naast mijn huidige activiteiten om de komende paar weken wat basiskracht op te doen. Onderstaand kunnen jullie het schema vinden. Nu vroeg ik mij af hoe ik dit het best kan combineren met mijn andere sportactiviteiten. Wanneer ik 4 weken verder ben wil ik een wat uitgebreider krachtschema gaan volgen.
Op maandagavond zaalvoetbal ik ca. 90 minuten en ik loop daarnaast nog 3 keer in de week hard (zie bijgevoegd het schema welke ik momenteel volg). Omdat mijn conditie al op een goed peil zit en ik ook al zaalvoetbal wil ik het hardlopen van 3 naar 2 keer per week doen zodat ik mij meer kan focussen op sterker worden. Voeding gaat al perfect, ik eet heel gezond en zal mijn eiwitten en totale kcal inname wat opvoeren.

Kort samengevat: hoe zouden jullie de week indelen? Het lijkt mij een idee om de workout A + B samen te voegen tot 1 workout zodat ik 3 dagen i.p.v. 6 dagen bezig ben met kracht. Zaalvoetbal ervaar ik niet als zwaar dus krachttraining op maandag voor de zaalvoetbal lijkt me logisch. Ik heb dit momenteel in mijn hoofd zitten:

Maandag: kracht + zaalvoetbal
Dinsdag: rust
Woensdag: kracht
Donderdag: hardlopen
Vrijdag: kracht
Zaterdag: rust
Zondag: hardlopen

Sorry voor de lange lap tekst, ik hoor het graag als jullie tips hebben. En ik begrijp dat het krachtschema heel basic is en niet heel uitgebreid, maar ik wil de eerste paar weken rustig beginnen om wat basiskracht op te doen en mijn lichaam te laten wennen. Naarmate de tijd vordert wil ik uiteraard wat serieuzere (bodyweight) trainingen doen.

Alvast bedankt!


Schermafbeelding 2022-03-30 om 11.46.38.png


Schermafbeelding 2022-03-30 om 11.47.45.png
 
Back
Naar boven