XXL Nutrition

Hulp welkom (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BodybuildingHelmond

Cool Novice
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
45
Waardering
1
Lengte
1m68
Massa
67kg
Vetpercentage
16%
Hallo sporters,

Ik heb een voedingsschema oplaat laten maken door een voedingsdeskundigen, graag zou ik van jullie willen weten waar ik hier en daar nog wat kan bij schroeven of verbeteren. Tevens gebruik ik alleen Whey en creatine bij deze cutfase:

Opstaan

glas water
kopkoffie
70 gram havermout
250 ml magere melk
1 schep whey

Tussendoortje

4 crackers
4 plakjes kipfile
2x pindakaas

Lunch

100 gram sla
1 tomaat
halve komkommer
3 augurken
silveruitjes
1 blik tonijn

Tussendoortje

1 schep whey
250 ml magere melk
30 gram pinda's

Avondeten

100 gram rijst
300 gram broccoli
120 gram kipfile

Latertje

250-500 gram magere kwark
1 eetlepel honing

Is het verstandig/nodig om nog supplementen erbij te nemen zoals multivitamine, d3000, groenthee pillen, CLA of iets van deze soort supplementen? Alvast bedankt
 
Stats doelen macro's aub
 
Mijn doel is zo dicht mogelijk bij de 10% te komen.
Mijn stats zijn:

leeftijd: 26 jaar
lengte 1,68 cm
Gewicht 67,1 kilo
VP 16,4%
vocht 60%
VVM 53,3 kilo
viscaal vet 3

Mijn macro's weet ik zo niet uit mijn hoofd maar deze zal ik morgen even posten.
 
waarom naar de 10% ?

dan ga je bij dat vet% onder de 60 kg wegen ,

is daar een speciale reden voor
 
waarom naar de 10% ?

dan ga je bij dat vet% onder de 60 kg wegen ,

is daar een speciale reden voor

Mijn bedoeling is om rond de 65 kilo te blijven hangen en dan rond de 10% vp te gaan zitten.
De reden hiervan is dat ik gewoon graag een sick lichaam wil bouwen net zoals iedereen hier denk ik.
En als ik rond de 10% vp zit, dan wil ik direct gaan starten met bulken en proberen weer niet te veel vp erbij te krijgen.
 
Stats doelen macro's aub

Dit zijn trouwens mijn macro's:

Eiwit: 241
Koolhydraten: 351
Vezels 42
Suikers 66
Vetten 78
Verzadigd 15
Meervoudig 6
Enkelvoudig 3
Natrium 1505
Kalium 793
Vitamine A 6 %
Vitamine C 199%
Calcium 44%
Ijzer 6%


Ja ik weet het de meeste dingen hoeven jullie waarschijnlijk niet te weten, maar heb maar meteen alles genoteerd zodat jullie het perfect kunnen inzien.
Alvast bedankt.
 
Kloppen die macro's wel? Als ik eiwitten, carbs en vetten bij elkaar optel kom ik aan ongeveer 3100 kcal. Kan me niet voorstellen dat jouw schema zoals je dat bij je openingspost hebt neergezet, zoveel kcal inhoudt.

Bovendien eet je wel erg veel eiwit (doe ik zelf overigens ook, omdat ik van eiwitrijke producten hou, maar op zich is het niet nodig). Uitgangspunt 2 tot 2,5 gram per kilo lichaamsgewicht is voldoende. Daarnaast 1 gram per kilogram lichaamsgewicht aan vet. Rest aanvullen met carbs.
 
Eiwit 241 x 4 = 964 Kcal's
Koolhydraten 351 x 4 = 1404 Kcal's
Vetten 78 x 9 = 802 Kcal's

Totaal: 2170 Kcal's
_________________________________________

Dit maakt het wat inzichtelijker.

Alvast bedankt.

You're welcome
 
3070kcal?

schema ziet er niet slecht uit overigens maar of een schema goed/slecht is wordt grotendeels bepaald door wat je doelen zijn (en hoe goed je je eraan kunt houden, als je lactose-intolerant bent en veel melk in je schema hebt of 1x per dag vette vis terwijl je ervan moet kotsen ga je niet ver komen), een uitstekend schema voor mij kan een rotslecht schema voor jou zijn natuurlijk
 
Eiwit 241 x 4 = 964 Kcal's
Koolhydraten 351 x 4 = 1404 Kcal's
Vetten 78 x 9 = 802 Kcal's

Totaal: 2170 Kcal's
_________________________________________

Dit maakt het wat inzichtelijker.



You're welcome

lekker bezig
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Dus je Kcal-intake ligt nu naar alle waarschijnlijkheid rond onderhoud.
Jij wil naar 10%

Doe er je voordeel mee
 
waar in Helmond train je
 
3070kcal?

schema ziet er niet slecht uit overigens maar of een schema goed/slecht is wordt grotendeels bepaald door wat je doelen zijn (en hoe goed je je eraan kunt houden, als je lactose-intolerant bent en veel melk in je schema hebt of 1x per dag vette vis terwijl je ervan moet kotsen ga je niet ver komen), een uitstekend schema voor mij kan een rotslecht schema voor jou zijn natuurlijk

Ik hoor idd van meerdere mensen dat ik teveel melk drink, maar een shake met water vindt ik vies.
En met de vette vis, daarmee wordt de tonijn bedoeld ga ik vanuit. Dit heb ik gedaan om te zorgen dat ik mijn vetten kom tevens maakt dit mijn salade ook 100x lekkerder.
 
Kloppen die macro's wel? Als ik eiwitten, carbs en vetten bij elkaar optel kom ik aan ongeveer 3100 kcal. Kan me niet voorstellen dat jouw schema zoals je dat bij je openingspost hebt neergezet, zoveel kcal inhoudt.

Bovendien eet je wel erg veel eiwit (doe ik zelf overigens ook, omdat ik van eiwitrijke producten hou, maar op zich is het niet nodig). Uitgangspunt 2 tot 2,5 gram per kilo lichaamsgewicht is voldoende. Daarnaast 1 gram per kilogram lichaamsgewicht aan vet. Rest aanvullen met carbs.

Ik pak idd ook het liefste eiwitrijk, omdat dit goed vult en omdat ik hiermee mijn spierbehoud vergroot.
 
Eiwit 241 x 4 = 964 Kcal's
Koolhydraten 351 x 4 = 1404 Kcal's
Vetten 78 x 9 = 802 Kcal's

Totaal: 2170 Kcal's
_________________________________________

Dit maakt het wat inzichtelijker.



You're welcome


Volgens mij is het totaal toch een "ietsjepietsje" hoger, namelijk 3170 kcal in plaats van 2170 kcal. En dat kan nogal een verschil maken. Maar nogmaals, ik vraag me af of het geposte voedingsschema daadwerkelijk zo hoog in kcal is.

Laten we het er maar op houden dat het een typefoutje is en geen rekenfout. ;-)
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Waar baseer je dat dan op?

Cijfers liegen toch niet, laat net even de correcte berekening zien dan?
 
Volgens mij is het totaal toch een "ietsjepietsje" hoger, namelijk 3170 kcal in plaats van 2170 kcal. En dat kan nogal een verschil maken. Maar nogmaals, ik vraag me af of het geposte voedingsschema daadwerkelijk zo hoog in kcal is.

Laten we het er maar op houden dat het een typefoutje is en geen rekenfout. ;-)

Oja ik zie het nu ook :p
Ik denk dat het zo hoog is omdat ik of iets verkeerd berekend heb of omdat de pindakaas + pinda's te veel van het goede is, of gewoon een combinatie van.
Maar ik ga dadelijk nog een keer even alles opnieuw ingeven in myfitnesspal.
 
Waar baseer je dat dan op?

Cijfers liegen toch niet, laat net even de correcte berekening zien dan?

Ik denk dat Miss Sunshine dit bedoeld:

Eiwit 241 x 4 = 964 Kcal's
Koolhydraten 351 x 4 = 1404 Kcal's
Vetten 78 x 9 = 802 Kcal's

______________________ +

3170 Kcal's

Maar alsnog bedankt voor uw berekening
 
Sorry, ik tel verkeerd :o
 
Back
Naar boven