AndroidHealthClinic

Hulpoproep aan de grote mannen.

Bezoekers in dit topic

RobbeC2006

Novice
Lid geworden
7 dec 2022
Berichten
6
Waardering
3
Lengte
1m78
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
Wat is de beste multivitaminen pil die ik op 16 jarige leeftijd kan nemen ben namelijk op zoek naar een maar er is zo veel aanbod dat ik een idee heb voor welke ik moet gaan. Ook van prijs/kwaliteit dus niet te duur.
 
Topantwoord
Jij leest niet maar vult je eigen gedachtengang in. Het staat er letterlijk en het is geen oordeel.

Dat TS schrijft een idee te hebben maar geen idee bedoelt ligt ook wel voor de hand.

RobbeC2006 : lees de post van wovano.
Zal je helpen:
Natuurlijke bron van B-12: Vlees, vis, schelpdieren, gevogelte, zuivel en eieren.
Vitamine-suppletie aan D3 a 50mcg en B-12 1000ug/dag kan geen kwaad.
B-12(methylcobalamine of adenosylcobalamine)
Ok, dus als je voeding niet goed is, hebben vitaminesupplementen geen zin. Als je voeding wel goed is, heeft het ook allemaal geen zin volgens jou. En om er helemaal zeker van te zijn (dat het echt totaal geen zin heeft?), neem je zelf een supplement dat je anderen afraadt.
De multivitamine als verzekering is geen ongebruikelijke strategie.

Over het algemeen leven mensen die een multivitamine nemen al gezonder. Het advies is vaak dat als je leeft als iemand die een multivitamine slikt je ze niet nodig hebt.
 
De multivitamine als verzekering is geen ongebruikelijke strategie.

Over het algemeen leven mensen die een multivitamine nemen al gezonder. Het advies is vaak dat als je leeft als iemand die een multivitamine slikt je ze niet nodig hebt.
The plot thickens. Blijkbaar weet je meer van verzekeren.
 
Ok, dus als je voeding niet goed is, hebben vitaminesupplementen geen zin. Als je voeding wel goed is, heeft het ook allemaal geen zin volgens jou. En om er helemaal zeker van te zijn (dat het echt totaal geen zin heeft?), neem je zelf een supplement dat je anderen afraadt.
Leer eens lezen wat iemand schrijft ipv iemand af te kraken zonder zelf een goed oordeel te geven.
 
Leer eens lezen wat iemand schrijft ipv iemand af te kraken zonder zelf een goed oordeel te geven.
Jij leest niet maar vult je eigen gedachtengang in. Het staat er letterlijk en het is geen oordeel.

Dat TS schrijft een idee te hebben maar geen idee bedoelt ligt ook wel voor de hand.

RobbeC2006 : lees de post van wovano.
 
Vit D is dus in orde?

B12 zou je voldoende moeten kunnen krijgen door dierlijke voedingsmiddelen te eten. Doe je dat al of ben je bijvoorbeeld vegan? Als je het al eet heb je misschien een mindere opname ervan, dan vraag ik me af of oraal supplementeren (en dan nog middels een flauw gedoseerde multivit) goed zal werken.

Kan slechtere B12 opname trouwens niet ook met glutenintolerantie te maken hebben? (wat je als ik het goed zie volgens deze testuitlag hebt?)

google zei:
Coeliakie kan een tekort aan vitamine B12 veroorzaken. De opname van vitamine B12 kan verbeteren en zelfs herstellen indien het glutenvrij dieet gevolgd wordt, en het darmslijmvlies hersteld.
 
Laatst bewerkt:
Vit D is dus in orde?

B12 zou je voldoende moeten kunnen krijgen door dierlijke voedingsmiddelen te eten. Doe je dat al of ben je bijvoorbeeld vegan? Als je het al eet heb je misschien een mindere opname ervan, dan vraag ik me af of oraal supplementeren (en dan nog middels een flauw gedoseerde multivit) goed zal werken.

Kan slechtere B12 opname trouwens niet ook met glutenintolerantie te maken hebben? (wat je als ik het goed zie volgens deze testuitlag hebt?)
Volgens mij is de vitamine B12 bepaling in het bloed ook niet super. Alleen een bepaalde vorm is meetbaar en dat wordt dan geëxtrapoleerd m.a.g. een vrij grote onzekerheid.
 
Jij leest niet maar vult je eigen gedachtengang in. Het staat er letterlijk en het is geen oordeel.

Dat TS schrijft een idee te hebben maar geen idee bedoelt ligt ook wel voor de hand.

RobbeC2006 : lees de post van wovano.
Zal je helpen:
Natuurlijke bron van B-12: Vlees, vis, schelpdieren, gevogelte, zuivel en eieren.
Vitamine-suppletie aan D3 a 50mcg en B-12 1000ug/dag kan geen kwaad.
B-12(methylcobalamine of adenosylcobalamine)
 
Topantwoord
Kan slechtere B12 opname trouwens niet ook met glutenintolerantie te maken hebben? (wat je als ik het goed zie volgens deze testuitlag hebt?)
Ik heb inderdaad een glutenallergie vandaar de hoge waarden daarvan maar geen intolerantie.
 
Ik zal eerst de natuurlijke wijze proberen door wat Wovano zei om beter eten te kopen en volgens Bullshark "Natuurlijke bron van B-12: Vlees, vis, schelpdieren, gevogelte, zuivel en eieren."

Binnen 2-3 maand van dit te proberen haal ik een nieuwe bloedtest om te kijken of het heeft geholpen zo wel helemaal top zo niet zal ik " Vitamine-suppletie aan D3 a 50mcg en B-12 1000ug/dag kan geen kwaad. B-12(methylcobalamine of adenosylcobalamine)" eens uitproberen.
(De testen kan ik gratis laten doen en zijn dus geen geld verspilling.)

Dankjewel allemaal voor de hulp!
 
Nadeel is bij een te-kort, dat je dit met voeding alleen niet kunt oplossen. wel na suppletie onderhouden. aangezien je 16j bent en thuis eet- denk ik-(wat de pot schaft) zou ik zeker suppletie overwegen.
 
Ik heb inderdaad een glutenallergie vandaar de hoge waarden daarvan maar geen intolerantie.
Ok maar dit kan dus je B12 tekort verklaren en gluten uit je dieet halen zou het kunnen oplossen.

Had je dokter hier niks over gezegd?
 
Ik zal eerst de natuurlijke wijze proberen door wat Wovano zei om beter eten te kopen en volgens Bullshark "Natuurlijke bron van B-12: Vlees, vis, schelpdieren, gevogelte, zuivel en eieren."

Binnen 2-3 maand van dit te proberen haal ik een nieuwe bloedtest om te kijken of het heeft geholpen zo wel helemaal top zo niet zal ik " Vitamine-suppletie aan D3 a 50mcg en B-12 1000ug/dag kan geen kwaad. B-12(methylcobalamine of adenosylcobalamine)" eens uitproberen.
(De testen kan ik gratis laten doen en zijn dus geen geld verspilling.)

Dankjewel allemaal voor de hulp!
Maar kan je (huis)arts geen supplementen voorschrijven?
 
Krijg je vaak 1 shotje B-12 1000mcg, en evt 1mg onderhoud aan tabjes. moet je ook zelf betalen
 
Ok, dus als je voeding niet goed is, hebben vitaminesupplementen geen zin. Als je voeding wel goed is, heeft het ook allemaal geen zin volgens jou. En om er helemaal zeker van te zijn (dat het echt totaal geen zin heeft?), neem je zelf een supplement dat je anderen afraadt.
heel logisch ook..
 
Back
Naar boven