XXL Nutrition

huursubsidie

Bezoekers in dit topic

Dennis69

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2005
Berichten
895
Waardering
7
Hallo mensen,

over een aantal maandjes wil ik samen met een klasgenoot een appartementje huren in arnhem. Nu ben ik bijna 23 en kom ik als het goed is is aanmerking voor huursubsidie. Nu mijn vraag hoe dit allemaal in zijn werk gaat. Ik weet dat je het krijgt vanaf en tot een bepaald bedrag en dat er gekeken wordt naar je inkomen. Nou zijn wij allebei studenten en krijgen dan ook nog een uitwonende beurs. Is dit allemaal mogelijk of is het dan 1 van de 2? Uitwonende beurs geldt niet als inkomen. En is het uberhaupt mogelijk om huursubsidie te krijgen bij een appartement? Je moet dan toch een eigen brievenbus hebben?

Alvast bedankt ;)
 
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
 
het enige wat ik weet is uitwonende beurs geldt niet als inkomen en die huursubsidie valt dus wel aan te vragen. Vriendin van me doet ook alles met haar studifinanciering en werkt er nog een hele hoop bij. Maar zij heeft wel recht op de complete beurs van iets in de 500,-

Arnhem is dichtbij:P gezellig heur. Waar leer je voor?
 
de hoersubsidie?
 
De hoer is doer!!
 
De kale huur moet tussen de 204,33 en 631,73 euro liggen. Dat is dus exclusief gas/water/elektriciteit maar inclusief servicekosten (voornamelijk schoonmaak voor openbare ruimtes). Gezamenlijke inkomen mag niet hoger zijn dan € 27.950. Jullie vermogen mag ook allebei niet meer dan €20.315 (spaargeld en beleggingen) zijn. Je moet beiden ingeschreven staan bij de gemeente.
Woning moet een eigen voordeur hebben, maar dat klinkt nogal simpel en er zit nog wel wat meer achter. Als je een woning hebt gevonden, moet je aan de verhuurder vragen of de woning als "kadastraal gesplitst" staat bij de gemeente. Dat betekent dat het als een zelfstandige wooneenheid wordt gezien. (en dus een eigen entree ;))
Ook moet er niks in het huis aanwezig zijn wat je moet delen met (een) andere bewoner(s). (Behalve een "tweede" voordeur ofzo, dat mag dan weer wel, maar wasmachines e.d. mag niet)
 
258 EURO per maand, dank u overheid
 
De kale huur moet tussen de 204,33 en 631,73 euro liggen. Dat is dus exclusief gas/water/elektriciteit maar inclusief servicekosten (voornamelijk schoonmaak voor openbare ruimtes). Gezamenlijke inkomen mag niet hoger zijn dan € 27.950. Jullie vermogen mag ook allebei niet meer dan €20.315 (spaargeld en beleggingen) zijn. Je moet beiden ingeschreven staan bij de gemeente.
Woning moet een eigen voordeur hebben, maar dat klinkt nogal simpel en er zit nog wel wat meer achter. Als je een woning hebt gevonden, moet je aan de verhuurder vragen of de woning als "kadastraal gesplitst" staat bij de gemeente. Dat betekent dat het als een zelfstandige wooneenheid wordt gezien. (en dus een eigen entree ;))
Ook moet er niks in het huis aanwezig zijn wat je moet delen met (een) andere bewoner(s). (Behalve een "tweede" voordeur ofzo, dat mag dan weer wel, maar wasmachines e.d. mag niet)

goedzo Mikki!
:thumbs:
 
het enige wat ik weet is uitwonende beurs geldt niet als inkomen en die huursubsidie valt dus wel aan te vragen. Vriendin van me doet ook alles met haar studifinanciering en werkt er nog een hele hoop bij. Maar zij heeft wel recht op de complete beurs van iets in de 500,-

Arnhem is dichtbij:P gezellig heur. Waar leer je voor?

dank jullie wel mensen, heb de afgelopen dagen al veel informatie ook op het net gevonden. Gelukkig ligt mijn inkomen iig niet boven de 20000 :P was het maar zo een feest. Komende maanden maar even goed op zoek gaan :thumb:

Ik leer voor commerciele economie (sales/marketing)
 
Back
Naar boven