AndroidHealthClinic

Hydrolized whey nutteloos volgens chemicus

Bezoekers in dit topic

Marcus99

Cool Novice
Lid geworden
17 mrt 2014
Berichten
186
Waardering
5
Lengte
1m89
Massa
90kg
Op een blog van een chemicus vond ik volgende uitleg over het feit dat hydrolized whey (ISO-100 enzo) niet werkt, zie:

"Denatured and Hydrolyzed Protein
Proteins only work if they keep their three dimensional shape. That’s because, like a key for a lock, they work by triggering select receptors. When whey protein undergoes denaturation or hydrolyzation, it loses the proper dimensions intended by nature. Effectiveness is lost and the renewing process of cellular turnover wanes. Adding to the negative outcome, these processing methods give rise to toxic levels of free aspartic acid and glutamic acid (MSG). Both have toxicity profiles that make party drugs look like health foods."

zie: [Link niet meer beschikbaar]

Lijkt me redelijke uitleg. Wat vinden jullie? Zijn er wetenschappelijke testen gedaan waarbij men kon meten in het lichaam dat hydrolized whey effectief goed werd opgenomen? Indien zo graag link.
 
Dit lijkt me een klus voor Galen , klinkt interessant.
 
Onzin

De biologische werking van de eiwitten wordt veranderd of komt te vervallen, dat klopt, maar dat gebeurt ook bij het koken van een ei en het bakken van vlees. De aminozuren waar het eiwit uit opgebouwd is (en daar eten wij de eiwitten voor) blijven gewoon bruikbaar voor ons.
 
Maar is er hard bewijs dat hydrolized whey effectief goed opgenomen wordt in het lichaam? Dus dat men in het bloed gekeken heeft voor en na inname? Indien zo, graag link. Dat het in theorie werkt zegt totaal niks.
 
Kom jij maar met bewijs dat het niet zo is.

Ik ben trouwens net al degene van wie jij het gelezen hebt chemicus.
 
Eiwit MOET afgebroken worden alvorens het opgenomen kan worden door de darmwand.

Dit staat ook uitgebreid beschreven in mijn boek.
 
Galen is dat boek van geschreven in duidelijke en relatief makkelijke taal, qua begrippen? Of is het lastig te lezen als je weinig afweet van de processen in je lichaam en de daarbij horende begrippen?
 
Galen is dat boek van geschreven in duidelijke en relatief makkelijke taal, qua begrippen? Of is het lastig te lezen als je weinig afweet van de processen in je lichaam en de daarbij horende begrippen?
Dat kun je denk ik het beste voor jezelf oordelen aan de hand van het inkijkexemplaar op www.supplementenboek.nl. Zijn 30+ pagina's dus dat zou een goed idee moeten geven.
 
Eiwit MOET afgebroken worden alvorens het opgenomen kan worden door de darmwand.

Dit staat ook uitgebreid beschreven in mijn boek.
Dus niks van wat die chemicus hierboven schreef (zie citaat) klopt volgens jou en dus is hydrolized whey volgens jou volledig doeltreffend?
 
Kom jij maar met bewijs dat het niet zo is.
Dus dat hydrolized whey zou werken is dus puur op theorie gebaseerd? Zou het jou niet logisch lijken dat men effectief zou kijken in bloedwaarden voor en na of dit in de praktijk goed wordt opgenomen?
 
Dus niks van wat die chemicus hierboven schreef (zie citaat) klopt volgens jou en dus is hydrolized whey volgens jou volledig doeltreffend?
Het klopt dat eiwitten hun functie verliezen als ze worden gedenatureerd, maar dat is totaal irrelevant voor de opname van eiwit uit de voeding. Die eiwitten moeten eerst afgebroken worden voordat ze opgenomen worden door ons lichaam, daarna worden de losse aminozuren afkomstig van het eiwit pas gebruikt om in het lichaam dienst te doen als bouwstenen voor functioneel eiwit. Gehydroliseerd eiwit wordt ook gewoon opgenomen, Calbet & Holst 2004 laten dat ook zien (citeer ik eveneens in m'n boek).

Dus dat hydrolized whey zou werken is dus puur op theorie gebaseerd? Zou het jou niet logisch lijken dat men effectief zou kijken in bloedwaarden voor en na of dit in de praktijk goed wordt opgenomen?
Dierlijke eiwitten worden altijd wel opgenomen, daar zijn heel weinig uitzonderingen op. Je wil toch ook niet per se een onderzoek zien of kip, rund, varken, kangaroe, kalkoen, etc. eiwit wordt opgenomen? :rolleyes: Nota bene is er van gehydroliseerd eiwit overigens gewoon onderzoek, wat ik ook citeer in m'n boek.
 
these processing methods give rise to toxic levels of free aspartic acid and glutamic acid (MSG). Both have toxicity profiles that make party drugs look like health foods.
Wat een mongool :roflol:
 
Back
Naar boven