XXL Nutrition

Hypermobiel schouders

Bezoekers in dit topic

sjouwerd

Novice
Lid geworden
18 apr 2017
Berichten
7
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
70kg
Na vele jaren gevoetbald te hebben wil ik iets anders en wil ik gaan beginnen in de sportschool. Doel is om sterker en breder te worden, voedselschema is in de maak.

Voordat ik ga beginnen met een full-body schema wil ik het een en ander weten m.b.t. een schouderblessure. Ik ben hypermobiel in mijn schoudergewrichten en mijn schouders (beide) zijn uit de kom geweest met een lange herstelperiode als gevolg. De laatste twee jaar is dit gelukkig niet meer gebeurd. Echter heb ik nog wel regelmatig last van subluxaties, bijvoorbeeld wanneer ik ongelukkig terecht kom na een duel tijdens voetbalwedstrijden.

Tijdens meerdere fysiotherapie bezoeken heb ik de rotator cuff spieren getraind met behulp van kabels. Is het verstandig/zinvol om naast oefenen voor de rotator cuff spieren ook overige oefenen erbij te doen naast mijn gewone fb-schema. Hierbij denk ik aan lateral en front raises.

Of is het verstandig om enkele weken alleen vooral te richten op rotator cuff spieren.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Allesinds de rotator cuff spieren met kabel of rekkers blijven doen.
 
Deltoideus kan gewoon getraind worden, probeer de gehele schouder zo sterk mogelijk te krijgen, niet enkel de rotator cuff.

Can't go wrong with strong.
 
Back
Naar boven