AndroidHealthClinic

Hypertrophy Specific Training

Bezoekers in dit topic

Heb je de search al ontdekt ?

Maar afgezien daarvan, ik doe het al een jaar, naar tevredenheid.

Een full body workout bevalt me uitstekend (zie het nut van 12 setjes voor borstspieren niet zo zitten persoonlijk, plus ik ben een beetje blessuregevoelig). Daarnaast zit er een goed aanvoelende theorie achter en gaf het me (anders dan bij andere schema's die ik zag) een goed inzicht van wat ik wanneer moest doen met welk gewicht en in welke volgorde. Die helderheid (ook al is het samenstellen van een programma niet altijd even gemakkelijk) was de doorslag.

Alles waar een denken waarom je het doet achterzit dat ook nog eens logisch overkomt is leuk, hst valt hier zeker onder

Ik heb het nog nooit gedaan maar kzou zeggen probeer het eens !

Yep, een hype rondom een trainingsmethode herken je snel doordat net wordt gedaan alsof de nieuwe methode de enige juiste methode is om je spieren op explosieve wijze te laten groeien.
En zo is het natuurlijk niet, er zijn genoeg andere methoden die je vooruit kunnen hepen. Je moet zelf effe kijken welke methode voor jouw het beste werkt.

Zelf train ik alweer een tijdje mbv de HST principes, en het bevalt nog steeds.

Ben er maandag mee begonnen en het is wel ff wennen hoor.
Iedereen kijkt je aan of er iets mankeert aan je.
Sta je daar met een lege stang te curlen, 1 setje en dan leg je hem weg en ga je wat anders doen :D
Maar ik heb er goede moed in, heb er erg veel over gelezen en erg veel positieve resultaten gezien.
Gewoon ff overal schijt aan hebben en als mietje door de gym heen gaan.
Je ego echt ff thuislaten ;)
En wat me wel goed bevalt is dat je om de dag traint, elke training kom je met een berg energie aanzetten.
Kan niet wachten tot mijn eerste 8 weken voorbij zijn.
Dan kan ik pas echt vertellen of het wat is natuurlijk.

probeer Dual factor hypertrophy training (DFHT) eens zelde principe maar beter uitgewerkt

Midian zei:
probeer Dual factor hypertrophy training (DFHT) eens zelde principe maar beter uitgewerkt

Om eerlijk te zijn heb ik daar wel eens iets over gelezen, maar ik geef toe ik snapte het gewoon niet. Misschien als ik behoefte heb aan iets anders dat ik het nog een keer proberen te snappen.

Ben ook vrij kort geleden met HST begonnen en het bevalt me prima.
Echte resultaten moet ik nog zien maar ik ben dan ook pas kort bezig en nog met mij calorie inname aan het spelen.

Justfire, je hoeft niet strict 1 setje te doen. Ik zelf doe de 15 en 10 rep weken alles 2 sets. De vijf rep weken ben ik van plan de eerste zowiezo 2 sets te doen en de laatste week zie ik wel. Daarna ga ik denk ik nog 1 a 2 weken door met 5 reps omdat negatieven mijn niet liggen. Hieronder een stukje van de officiele HST site met betrekking tot het volume.

Increase volume if:

You are never sore
You are never tired
You are not growing

Maintain volume if:

You are slightly sore most of the time
You are tired enough to sleep well, but not so tired you lose motivation to train.
You are noticeably “fuller”

Decrease volume if:

You are experiencing over use pain, and strain symptoms in joints and/or muscles.
You are tired and irritable all the time, yet don’t sleep well.
Strength levels are significantly decreasing.

Succes, Paleo.

Paleo zei:
Ben ook vrij kort geleden met HST begonnen en het bevalt me prima.
Echte resultaten moet ik nog zien maar ik ben dan ook pas kort bezig en nog met mij calorie inname aan het spelen.

Justfire, je hoeft niet strict 1 setje te doen. Ik zelf doe de 15 en 10 rep weken alles 2 sets. De vijf rep weken ben ik van plan de eerste zowiezo 2 sets te doen en de laatste week zie ik wel. Daarna ga ik denk ik nog 1 a 2 weken door met 5 reps omdat negatieven mijn niet liggen. Hieronder een stukje van de officiele HST site met betrekking tot het volume.

Increase volume if:

You are never sore
You are never tired
You are not growing

Maintain volume if:

You are slightly sore most of the time
You are tired enough to sleep well, but not so tired you lose motivation to train.
You are noticeably “fuller”

Decrease volume if:

You are experiencing over use pain, and strain symptoms in joints and/or muscles.
You are tired and irritable all the time, yet don’t sleep well.
Strength levels are significantly decreasing.

Succes, Paleo.
Ik doe voor de 15's 1 set, 10's 2 sets en 5's 3 sets en dan doe ik ook nog 2 weken 5's, heb geen trainingspartner dus negatieven is niet echt succesvol.
Valt me toch op dat er opeens zoveel begonnen zijn met HST.
Wel allemaal ff resultaten posten he, hebben anderen ook weer wat aan.
En vind het wel ff relax om bij de 15's 1 set te doen, was net met 25 minuten weer buiten.

Hebben jullie misschien ook links waarin word uitgelegd wat dat HST en DFHT nou precies inhoud in het nederlands?

Alvast bedankt

Terug
Naar boven