Fitness Seller

hypocriet gedoe over downloads (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

acidreign

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 nov 2004
Berichten
1.448
Waardering
3
het posten van links naar Bodybuildersfilms mag niet?
maar het posten van links naar pc games, full albums en normale films mag wel?

ik begrijp hier iets niet goed, kan iemand mij uitleggen waarom het één wel mag en het ander niet?
 
acidreign zei:
het posten van links naar Bodybuildersfilms mag niet?
maar het posten van links naar pc games, full albums en normale films mag wel?

ik begrijp hier iets niet goed, kan iemand mij uitleggen waarom het één wel mag en het ander niet?

Nooit zo op gelet, maar als dat zo is, geef ik je gelijk. Als het één niet mag, mag het ander natuurlijk ook niet.

Het is wel zo dat Harry van Flex de grootste tegenstander van het illegaal verspreiden van bodybuilding films is. Logisch, want hij verkoopt die dingen. Het is dus niet zo leuk als je ziet dat het hier voor je ogen verspreidt wordt.

Maar het blijft een eindeloze discussie, joh. Ik zou me er niet zo druk om maken. Mag je nou wel of niet illegaal downloaden? Ondervindt de industrie echt zo veel schade van het illegaal verspreiden van software, films, muziek en games?

Eén ding weet ik wel: het illegaal verspreiden, kopieëren en verspreiden van films, software en games zal altijd blijven bestaan. En er zal altijd een discussie hierover bestaan.

Saint
 
acidreign zei:
het posten van links naar Bodybuildersfilms mag niet?
maar het posten van links naar pc games, full albums en normale films mag wel?

ik begrijp hier iets niet goed, kan iemand mij uitleggen waarom het één wel mag en het ander niet?

Omdat we van een zeer bekend iemand in de Nederlandse bb wereld het verzoek hebben gekregen om geen BB films meer te posten omdat dat ten koste gaat van de verkoop in BB films.

Dat verzoek hebben we ingewilligd. Sim-pel. :)


/edit:
Tevens naar de juist sectie verplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Oh, nou hoop ik niet dat Bill Gates DBB.com vindt en hier gaat posten, want dan kan ik mijn GTA4 download wel vergeten :D
 
owkey was maar vraagje
 
acidreign zei:
owkey was maar vraagje

Die we ook mee 'naar achteren' genomen hebben.

U hoort nog van ons. :)
 
oh ow... krijg ik nu al die moderators met een hit squad thuis afgeleverd?
shit man hehe
 
Moet je ook indenken dat gewone software, cd's en dvd's voor massaproductie zijn, wat bodybuilding betreft kan een kopie al direct veel maken wat betreft winst / verkoop. Het publiek is veel kleiner dan bv van GTA snap je? procentueel wordt er veel meer illigaal verspreid terwijl het toch maar om 1 dvd gaat.
 
mja, ik had laatst een link geplaatst naar een ebook: how to get a six pack..
is ook verwijderd :o
 
mag ik hier aan toevoegen dat het allemaal piraterij is?
ik wil nu niet overkomen als iemand die zelf nooit wat download hoor(shit je moest eens weten!)
maar acidreign, ik geef je gelijk! best hypocriet
 
MonsterStrength zei:
Moet je ook indenken dat gewone software, cd's en dvd's voor massaproductie zijn, wat bodybuilding betreft kan een kopie al direct veel maken wat betreft winst / verkoop. Het publiek is veel kleiner dan bv van GTA snap je? procentueel wordt er veel meer illigaal verspreid terwijl het toch maar om 1 dvd gaat.

Onzin!

Piraterij blijft piraterij.

Omdat het voor een kleiner publiek is het juist minder ernstig. Het BIG zal de voorkeur geven aan het tegengaan van de illegale verspreiding van GTA (ipv bb-gerelateerde bronnen).

Bovendien zorgt de prijszetting van bb-gerelateerde bronnen ervoor dat ze hun eigen afzetmarkt klein houden. Maar dat is weer een hele andere discussie.
 
acidreign zei:
het posten van links naar Bodybuildersfilms mag niet?
maar het posten van links naar pc games, full albums en normale films mag wel?

ik begrijp hier iets niet goed, kan iemand mij uitleggen waarom het één wel mag en het ander niet?
Dit is een copy/paste van mijn reactie in het moderatorforum:

Ik ben wel vanmening dat we het illegaal posten BB films moeten blijven verbieden. Waarom? Omdat zij daar echt geen miljarden aan verdienen zoals bij de pc software wel het geval is. Dit is een BB board, en het zou niet positief zijn voor de BB community als we de films van de topatleten ed hier illegaal gaan toelaten. Het beetje opbrengst daarvan wil ik voor hen niet verpesten. Wat PC software aangaat stoort me dat veel minder. En natuurlijk beseffen we allemaal dat het eigenlijk een hypocriete situatie is. Maar ik formuleer het anders: In principe is alle illegale handel op DBB verboden. Er is alleen wel een "gedoogbeleid" wat de PC/software/film secties aangaat. Dit heeft 2 redenen: 1. het leverd een goede traffic op (wat toch niet onbelangrijk is voor het bestaan van het board in algemeen) 2. Het schaad de BB community niet, wat een egoïstische denkwijze is, ok , maar je moet ergens een lijn trekken.

Nu kan je zeggen, we halen het gedoogbeleid weg, maar we weten allemaal wat er dan gebeurt, net als in de soft drug handel krijg je dan ook nog altijd genoeg illegaal gedoe in PM's, veel topics die weer gesloten moeten worden of aangepast, en heel wat minder traffic. Of je kan zeggen: zie het door de vingers maar blijf wel streng wat de BB gerelateerde zaken aangaat zodat we onself geen "pijn" doen.
 
partysander zei:
Onzin!

Piraterij blijft piraterij.

Omdat het voor een kleiner publiek is het juist minder ernstig. Het BIG zal de voorkeur geven aan het tegengaan van de illegale verspreiding van GTA (ipv bb-gerelateerde bronnen).

Bovendien zorgt de prijszetting van bb-gerelateerde bronnen ervoor dat ze hun eigen afzetmarkt klein houden. Maar dat is weer een hele andere discussie.
Werk jij bij het BIG ofzo, wtf man wat stoort jouw dat nou. Als je het echt zo erg vindt blijf dan weg van die sectie, want anders ben je net zo hypocriet.
 
Ben het wel met Big_T eens moet ik eerlijk zeggen. Alles wat ik hier via het board download zijn dingen die ik mocht ik ze niet kunnen downloaden toch niet origineel zou hebben gekocht. Dus in dat opzicht is er nog niet eens minder winst voor de producerende partij.
Alles wat ik wel echt de moeite waard vind koop ik toch wel origineel in de winkel ongeacht of ik het ook zou kunnen downloaden.
 
StillStrong zei:
Werk jij bij het BIG ofzo, wtf man wat stoort jouw dat nou. Als je het echt zo erg vindt blijf dan weg van die sectie, want anders ben je net zo hypocriet.

Het stoort me dat er hypocriet mee wordt omgesprongen. Dat er illegale handel is, maakt mij persoonlijk niets uit.

Maar in de verklaring van Big_T kan ik me vinden en daar heb ik vrede mee.
 
hehe BIG_T :cool:

Ik ben het met je eens. Anders komt de illegale handel wel via PM op gang zo simpel zit dat.
 
Back
Naar boven