AndroidHealthClinic

Hypothyreoidie en afvallen/trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoe lang had je die 1200kcal geprobeerd? Als dat een paar weken was kan het heel goed dat vochtretentie het afvallen zo lang maskeerde. Na een paar maanden zou je toch wel verwachten dat daar eens een schommeling in is opgetreden die het weer zichtbaar maakte.

Heb je misschien een eerdere periode dat je gewicht wel veranderde welke je kunt terugrekenen/schatten naar een onderhoudsniveau?

Van je voeding klopt het meeste denk ik wel, of binnen de foutmarge die we kunnen controleren zonder in je keuken te staan, maar je zegt dat je gemiddeld op 1400kcal uitkomt en wanneer je trek hebt in een snack zo'n oven tortilla neemt. Ik weet niet wat die precies inhouden maar hoe variabel kan je kcal inname dan zijn? Heb je soms een week lang elke dag 5x trek in zo'n tortilla, of houd je het bij 1, en waarmee varieert het nog meer rond het gemiddelde van 1400? Wel eens uit eten? Iets anders in het weekend?
 
Laatst bewerkt:
Vochtretentie gaat redelijkerwijs ook zichtbare progressie maskeren.


Kijken of je geen fout hebt gemaakt met het tellen van de calorieën (iets verkeerd ingevoerd, misschien toch niet alles even nauwkeurig afgewogen, etc.) en dan inderdaad doorgaan.

Ok, dus toch op de 1200 gaan zitten dan? Frustrerend is dit zeg.. Hoop dat ik niet over 5 maanden weer hier met dezelfde vraag zit:emo:
 
Hoe lang had je die 1200kcal geprobeerd? Als dat een paar weken was kan het heel goed dat vochtretentie het afvallen zo lang maskeerde. Na een paar maanden zou je toch wel verwachten dat daar eens een schommeling in is opgetreden die het weer zichtbaar maakte.

Heb je misschien een eerdere periode dat je gewicht wel veranderde welke je kunt terugrekenen/schatten naar een onderhoudsniveau?

Van je voeding klopt het meeste denk ik wel, of binnen de foutmarge die we kunnen controleren zonder in je keuken te staan, maar je zegt dat je gemiddeld op 1400kcal uitkomt en wanneer je trek hebt in een snack zo'n oven tortilla neemt. Ik weet niet wat die precies inhouden maar hoe variabel kan je kcal inname dan zijn? Heb je soms een week lang elke dag 5x trek in zo'n tortilla, of houd je het bij 1, en waarmee varieert het nog meer rond het gemiddelde van 1400? Wel eens uit eten? Iets anders in het weekend?
De 1200 heb ik 2.5 maand gedaan en toen ik geen progressie zag ben ik gaan navragen op hypo fora wat ik kan doen. Men heeft me geadviseerd op 1400 te gaan zitten omdat het te laag was - in hun ervaring. Nu zo’n 2 maanden dus op 1400 en alsnog geen verschil op de foto’s. Wel minder opgezette buik doordat ik m’n vezels tussen 30/40gr hou.

Ik viel ‘vroeger’ wel goed af op 1300 met minder trainen zelfs en een lager lichaamsgewicht. Weet niet hoe indicatief dat is verder. Ben 32 nu, geen 27 meer.

hahaha de tortilla’s neem ik zo’n 3x per week, 1 zak is 150gr. dus porties van 50gr. Het past in m’n gemiddelde caloriebudget. Die dingen zijn 229kcal per 100gr. en ik eet verder geen brood of aardappelen etc. Oppo ijs neem ik weleens, maar ook daarbij normale porties; met 1 bak doe ik wel een maand. Soms neem ik wat meer peentjes op een dag. Alles wat ik in m’n mond stop weeg ik af en track ik in Fatsecret. Ook die extra peentjes of extra cherry tomaatjes of cappuccino ipv zwarte koffie. Zodoende kom ik uit op 1400. Uiteten doe ik ook al maanden niet meer.
Ik heb geen cravings eigenlijk naar junk food; die 90% chocola is mijn ‘zoete’ momentje. Kan goed genieten van groente en vlees.
 
Dat je op 1300 afviel was dat voor of na je luchtwegontsteking? Met of zonder medicatie?

En bak je nog ergens mee dat meegeteld moet worden? Eventuele saus erbij?
 
Dat je op 1300 afviel was dat voor of na je luchtwegontsteking? Met of zonder medicatie?

En bak je nog ergens mee dat meegeteld moet worden? Eventuele saus erbij?

Nee dat was voor het hele schildklier gedoe, toen alles nog goed werkte:eyes:
Ik doe bij de kip een lepel olijfolie die ik vervolgens met een keukenpapier uit- en wegwrijf. Pan ziet er dan ‘vochtig’ uit, maar als je ‘m zou kantelen komt er niets vanaf/uit. Sausjes eet ik niet.
 
Waarom zou je op 1,57 m met 40 kg nog verder af willen vallen?
Je hebt al ondergewicht...
 
Waarom zou je op 1,57 m met 40 kg nog verder af willen vallen?
Je hebt al ondergewicht...

haha nee dat klopt dus niet, zoals Jelle zegt; ik weeg 60kg. Zeker geen ondergewicht.
(Zie dat m’n status verkeerd ingevuld is. Heb ik aangepast)
 
Ik reageer hier maar even, zo kunnen anderen ook nog hun mening/input geven :).
Een jaar of negen geleden kreeg ik grotendeels dezelfde diagnose. Een virale verkoudheid was op mijn schildklier geslagen met als gevolg dat deze finaal de geest had gegeven. Ik heb ongeveer dezelfde lengte en woog op mijn zwaarst 68kg (en dat was geen spiermassa helaas :roflol: ).
1200kcal heb ik ook gedaan, en ik viel ook niet af. De reden: na 6 dagen op 1200 kwam de 7de dag waarop ik volop binchte en alles naar de knoppen deed. Om de week erna weer dezelfde cyclus door te maken. Geen idee of dat bij jou ook zo is...
Op 1450 viel ik wel vlot af, in combinatie met 4x KT en 2x hardlopen per week... Maar dat was pakweg drie jaar geleden. Nu ik meer spiermassa heb is mijn onderhoud opvallen hoger (ik blijf nu stabiel op gemiddeld 2200!).
Probeer niet té veel op gewicht te focussen, je zal jezelf gek maken (been there, done that).
Meet je je omtrekken? Mogelijks ben je wel degelijk vet kwijt maar weeg je nog even veel... Zie je verschil in de spiegel met vijf maand geleden?
Zoals al aangehaald: track je ALLES? Dus ook de vijf gram margarine op je boterham, en de 2ml olijfolie in je pan.
Het lijkt me echt straf dat je met jouw activiteit geen vet zou verliezen op 1200/1400 kcals...
 
Ik reageer hier maar even, zo kunnen anderen ook nog hun mening/input geven :).
Een jaar of negen geleden kreeg ik grotendeels dezelfde diagnose. Een virale verkoudheid was op mijn schildklier geslagen met als gevolg dat deze finaal de geest had gegeven. Ik heb ongeveer dezelfde lengte en woog op mijn zwaarst 68kg (en dat was geen spiermassa helaas :roflol: ).
1200kcal heb ik ook gedaan, en ik viel ook niet af. De reden: na 6 dagen op 1200 kwam de 7de dag waarop ik volop binchte en alles naar de knoppen deed. Om de week erna weer dezelfde cyclus door te maken. Geen idee of dat bij jou ook zo is...
Op 1450 viel ik wel vlot af, in combinatie met 4x KT en 2x hardlopen per week... Maar dat was pakweg drie jaar geleden. Nu ik meer spiermassa heb is mijn onderhoud opvallen hoger (ik blijf nu stabiel op gemiddeld 2200!).
Probeer niet té veel op gewicht te focussen, je zal jezelf gek maken (been there, done that).
Meet je je omtrekken? Mogelijks ben je wel degelijk vet kwijt maar weeg je nog even veel... Zie je verschil in de spiegel met vijf maand geleden?
Zoals al aangehaald: track je ALLES? Dus ook de vijf gram margarine op je boterham, en de 2ml olijfolie in je pan.
Het lijkt me echt straf dat je met jouw activiteit geen vet zou verliezen op 1200/1400 kcals...
Ha bubs! Bedankt voor je feedback.
Dat is vervelend dat je precies dezelfde De Quervain ontsteking hebt gehad als ik. Ik heb nog enigszins de hoop dat mijn schildklier het over zo’n 2jaar vanzelf weer gaat oppakken, maar dat is bij jou niet gebeurd lees ik?

Ik heb gelukkig geen last van binges; ik heb niet echt last van cravings en als ik ergens trek in heb dan pas ik het wel in m’n dagmenu. Vandaar dus ook wel mijn frustratie dat er niks verandert in mijn fysiek. Ik weeg mezelf niet vaak en neem foto’s als leidraad voor progressie. Ook qua kleding merk ik geen verschil. Het enige wat ik merk is dat mijn buik niet meer zo opgezet is, maar dat komt voornamelijk door mijn stoelgang die weer redelijk op orde is. Het vet daarentegen lijkt niet te verminderen.

Ook wat betreft het tracken ben ik heel erg strict. Juist dus om er zeker van te zijn dat ik niet per ongeluk toch wel stiekem meer eet dan ik denk. Al was het maar om echt een verklaring te vinden. Het begint behoorlijk obsessief te lijken; de weegschaal staat klaar in de keuken als een intermezzo tussen pan en bord.

Zoals ik al zei.. het is zeker wel enorm frustrerend om zoveel te doen en geen resultaat te zien. Qua spieren merk ik wel dat die verstevigd zijn, omdat ik meer en makkelijker kan tillen. 9 maanden geleden lag ik nog in bed weg te kwijnen, dus het doet wel iets. Alleen zo weinig dat het niet te zien is en ook de effort voelt een beetje disproportioneel voor het ‘resultaat’.
 
Zou het kunnen dat spiermassa toeneemt terwijl je vet verliest maar vocht en vet het nog verborgen houden voor de spiegel?
 
Zou het kunnen dat spiermassa toeneemt terwijl je vet verliest maar vocht en vet het nog verborgen houden voor de spiegel?
Het is mogelijk.. Maar waar komt dat vocht vandaan? Ik eet niet veel zout of veel carbs. En dat zou ik moeten merken aan mijn enkels en polsen en ogen, dat is niet zo. En dan nog.. 5 maanden lang?
 
Gewoon van water wat subcutaan blijft zitten (en in vet, spieren, en organen dacht ik?) maar ja 5 maanden balans lijkt me ook wat.
 
weegschaal staat klaar in de keuken als een intermezzo tussen pan en bord.
De vraag is dan hoe weeg je af en wat bereken je?
Gekookte of gebakken waarde is anders.
Neem jij 200 gr kip mee in je schema?
Gebakken 200 gr is meer in kcal dan rauw. Reken je dan de voedingswaarde van rauw?
 
De vraag is dan hoe weeg je af en wat bereken je?
Gekookte of gebakken waarde is anders.
Neem jij 200 gr kip mee in je schema?
Gebakken 200 gr is meer in kcal dan rauw. Reken je dan de voedingswaarde van rauw?
Ik log 100 gram gebakken kip, en rond af naar boven. Zou het dan in die kip zitten dat ik geen progressie zie? We hebben het niet over een week, maar over een tijdsbestek van 5 maanden van consistent bewegen en voeding loggen.
 
Naja het moet ergens in zitten ..
Als je gewoon goed tracked dan eet je blijkbaar gewoon op onderhoud.

dan heb je dus gewoon pech dat je onderhoud zo laag is ofzo
 
Naja het moet ergens in zitten ..
Als je gewoon goed tracked dan eet je blijkbaar gewoon op onderhoud.

dan heb je dus gewoon pech dat je onderhoud zo laag is ofzo

ja dat is dan dikke pech ja.. Moet ik dus calorieen naar 1000 brengen? Om verder te komen zonder hele dagen te cardio-en? Is namelijk niet heel sustainable om uren workouts te doen elke dag. Is dat überhaupt wel een goed idee ivm die FT3.
Ik heb het met m’n arts erover gehad maar die distantieert zich van het afvallen helaas. Zij zei “tja dan weet ik het niet maar je moet er wel wat voor doen in ieder geval als je wilt afvallen”
 
Hoeveel wil je nog afvallen? Misschien is dat heel kort en snel te doen met een zwaarder tekort. Of in fases, 2 weken zo'n groot tekort dan weer maanden dit onderhoud, tot je op je gewenste gewicht bent.
 
Hoeveel wil je nog afvallen? Misschien is dat heel kort en snel te doen met een zwaarder tekort. Of in fases, 2 weken zo'n groot tekort dan weer maanden dit onderhoud, tot je op je gewenste gewicht bent.
Er kan nog wel zo’n 10kg af:o dus dat is niet echt haalbaar in 2 weken denk ik.. Als ik het in cycli ga doen, hoe zou ik dat op een gezonde manier kunnen doen? Als in; met hoeveel tussenpozen en hoeveel calorieen elke cyclus?
 
Back
Naar boven