AndroidHealthClinic

I can't get no sleep

Bezoekers in dit topic

bekjam2

Cool Novice
Lid geworden
18 jun 2021
Berichten
36
Waardering
25
Hoi,

Sinds 3 weken kan ik niet slapen, en met niet slapen bedoel ik dan ook 0 uur op een nacht. Er zijn enkele uitzonderingen waarin ik ineens 3 uurtjes meepak, maar da's tot nu toe op 2 vingers te tellen.
Normaal slaap ik geweldig, je legt me ergens neer en binnen 5 minuten ben ik aan het chillen in dromenland. Het is ineens afgelopen zonder enige duidelijke reden. Geen stress niets.

Wat heb ik nu al geprobeerd?
- dokter geweest, slaappillen genomen, beetje slaperig daarvan geworden maar meer ook niet
- minddistrict gedaan; ontspanningsoefeningen etc.
- vaste tijd naar bed
- geen electronica voor het slapen gaan
- in het bos lopen
- bed anders gezet
- ademhalingsoefeningen
- niet trainen voor het slapen gaan
- muziek aanzetten met het geluid van regen
- hypnotherapie
- navy seals techniek om in slaap te vallen
- bloedonderzoek; morgen uitslag
- weed
- whiskey
- valeriaan, tryptofaan, gaba etc.
- weighted blanket

Niets helpt. Zodra ik voel dat ik in slaap ga vallen begint m'n hart sneller te pompen en ben ik weer terug bij af. Ik heb het gevoel alsof m'n hersencapaciteit is afgenomen tot het dramatische percentage van PI. Loop er bij als een zombie, inclusief bijbehorende wallen onder m'n ogen. M'n handen lopen te trillen als een goedkope vibrator en zie af en toe mensen lopen in m'n ooghoeken terwijl er niemand is. Ik probeer desondanks positief te blijven al lukt dat me steeds moeilijker inmiddels.

Iemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt of tips and tricks heeft?

Groetjes.
 
Laatst bewerkt:
Slaapkliniek? 🤔

Welke slaapmedicatie kreeg je trouwens?
 
Nou je hebt echt super veel geprobeerd al! Dat is echt knap. Gebruik je anabolen, drugs, koffie, thee, supplementen, kruiden, of eet je laat nog wat?
 
Er bestaan ook speciale extra sterke wiet soorten of preparaten. En ken je kratom?
 
Geen "voor jou merkzame" stress. Dat kan ook.

Wat verandert in voeding,training, privesituatie, werk etc.?

Thc olie (niet de normaal verkrijgbare;) )
Dingen qua voeding al geprobeerd?
 
Suppletie met magnesium en glycine doet bij mij enorm veel. En zo min mogelijk cafeïne.
 
Je kunt met dokter gaan praten en een doorverwijzing brief eisen, want dit is geen porem toch? Wat Arminius zegt dus. Die kunnen als ik het goed is ook spotten als het psychologisch is (waar ik toch op zou gokken zelfs al heb je geen stress).

Als je valeriaan etc. al geprobeerd hebt ga je geen verbetering krijgen met alle andere supplementen die genoemd worden gok ik zo.

Je bent een extreem geval dus zoek een expert op, ga het niet vergelijken met ervaringen van mensen die misschien 10% van je probleem hebben ervaren. Ook de dokter is nergens expert in, die weet van heel veel redelijk wat. Laatst kreeg mijn wederhelft met een dubbele hernia (door neuroloog op MRI gezien) het advies om magnesium te slikken omdat die persoon voetreflexmasseuse was en dit probleem herkende en het wel eens aan spierspanning zou kunnen liggen :D
 
Slaapkliniek? 🤔

Welke slaapmedicatie kreeg je trouwens?
Temazepam. Slaapkliniek is idd een optie. Wacht nog het bloedonderzoek af.
Nou je hebt echt super veel geprobeerd al! Dat is echt knap. Gebruik je anabolen, drugs, koffie, thee, supplementen, kruiden, of eet je laat nog wat?
Anabolen gebruik ik al jaren niet meer en eten doe ik sws de hele dag door. Dat is nooit een probleem geweest.
Suppletie met magnesium en glycine doet bij mij enorm veel. En zo min mogelijk cafeïne.
Ik gebruik dagelijks magnesium citraat.
Je kunt met dokter gaan praten en een doorverwijzing brief eisen, want dit is geen porem toch? Wat Arminius zegt dus. Die kunnen als ik het goed is ook spotten als het psychologisch is (waar ik toch op zou gokken zelfs al heb je geen stress).

Als je valeriaan etc. al geprobeerd hebt ga je geen verbetering krijgen met alle andere supplementen die genoemd worden gok ik zo.

Je bent een extreem geval dus zoek een expert op, ga het niet vergelijken met ervaringen van mensen die misschien 10% van je probleem hebben ervaren. Ook de dokter is nergens expert in, die weet van heel veel redelijk wat. Laatst kreeg mijn wederhelft met een dubbele hernia (door neuroloog op MRI gezien) het advies om magnesium te slikken omdat die persoon voetreflexmasseuse was en dit probleem herkende en het wel eens aan spierspanning zou kunnen liggen :D
Yep, zal zeker de arts onder druk zetten om met een goede oplossing te komen. Desnoods sterkere slaappillen.

Dank jullie wel voor het meedenken. <3
 
Klinkt als een gevalletje slaapkliniek.

Het lastige aan slaapproblemen is vaak: hoe meer je eraan denkt dat je niet kunt slapen, hoe slechter je in slaap kunt vallen.

Eventueel zou je kunnen proberen om van te voren jezelf eens flink uit te putten (trainen/fietsen etc) om vervolgens na een koude douche je ontspanningsoefeningen te doen. Dit wil bij mij nog wel eens helpen.

Verder over de dag niet teveel op bed gaan liggen of je ogen dicht doen zodat je slaapdruk goed hoog is richting de avond.
 
Hoeveel slaap je nog wel want 21 dagen geen minuut slapen is een dik record.
 
Klinkt als een gevalletje slaapkliniek.

Het lastige aan slaapproblemen is vaak: hoe meer je eraan denkt dat je niet kunt slapen, hoe slechter je in slaap kunt vallen.

Eventueel zou je kunnen proberen om van te voren jezelf eens flink uit te putten (trainen/fietsen etc) om vervolgens na een koude douche je ontspanningsoefeningen te doen. Dit wil bij mij nog wel eens helpen.

Verder over de dag niet teveel op bed gaan liggen of je ogen dicht doen zodat je slaapdruk goed hoog is richting de avond.
Dank je voor je antwoord. Dat is idd het geval bij mij, ik zou het bijna slaapangst willen noemen. Puur het gevoel van dat je weer de hele avond wakker ligt.
Qua inspanning ontbreekt het niet, maar dat van die koude douche ga ik vanavond zeker even proberen.
 
Hoeveel slaap je nog wel want 21 dagen geen minuut slapen is een dik record.
Meestal een uur max. als ik geluk heb 3 uur en het overgrote gedeelte helemaal niet.
 
Dank je voor je antwoord. Dat is idd het geval bij mij, ik zou het bijna slaapangst willen noemen. Puur het gevoel van dat je weer de hele avond wakker ligt.
Qua inspanning ontbreekt het niet, maar dat van die koude douche ga ik vanavond zeker even proberen.
Eventueel zou je eens de serie op netflix "Headspace guide to sleep"kunnen kijken. Zitten best wel wat chille ontspanningsoefeningen in die je meer in de zone kunnen brengen. Wellicht helpt het je wat verder.
 
Eventueel zou je eens de serie op netflix "Headspace guide to sleep"kunnen kijken. Zitten best wel wat chille ontspanningsoefeningen in die je meer in de zone kunnen brengen. Wellicht helpt het je wat verder.
Ga het gelijk checken, thanks again.
 
Dus je slaapt niet niet, maar je slaapt slecht.
hoe is dat zo gekomen (wanneer? / wat veranderde er nog meer in diezelfde periode)
hoe weet je dat je niet slaapt? Wat is je hartslag wanneer je gaat slapen? Heb je smartwatch met slaaptracker?
 
Dus je slaapt niet niet, maar je slaapt slecht.
hoe is dat zo gekomen (wanneer? / wat veranderde er nog meer in diezelfde periode)
hoe weet je dat je niet slaapt? Wat is je hartslag wanneer je gaat slapen? Heb je smartwatch met slaaptracker?
Ik slaap vrijwel niet zoals ik al zei. Weet dat ik niet slaap omdat ik volledig bij bewustzijn ben.

Hartslag tijdens slaap zou ik niet weten.
 
Eventueel zou je eens de serie op netflix "Headspace guide to sleep"kunnen kijken. Zitten best wel wat chille ontspanningsoefeningen in die je meer in de zone kunnen brengen. Wellicht helpt het je wat verder.
Net een paar episodes gekeken. Zeker bruikbaar.
 
Net een paar episodes gekeken. Zeker bruikbaar.
zijn gewoon wat aardige tools, zelf nog wel eens een cursus gevolgd mbt slaap (want belangrijk voor herstel binnen de fysiotherapie) en weet nog wel dat 1 van de belangrijkste dingen is om in een goede gemoedstoestand te komen zodat slapen mogelijk is. De voorbeelden die ik je gaf kunnen hierbij helpen.

De grootste valkuil is het obsessief bezig zijn met het "moeten" slapen van jezelf zoals ik al zei. Dit leid alleen maar tot aanmaak van de verkeerde hormonen waardoor je nog minder snel slaapt. Slaap komt in vele gevallen vanzelf wanneer de voorwaarden (ontspannen gemoedstoestand etc) er zijn.

anyway, succes ermee bro
 
bekjam2 ik heb al vanaf mijn 18e flink slaapproblemen gehad. Voornamelijk door onderliggende stress gerelateerde klachten waar ik mee blijkbaar mee worstelde zonder dat ik het direct door had. Ik heb alles wel gehad wat eindigt op ’’pam’’.

In 2018 ben ik in aanraking gekomen met mediteren. Dit heeft mij zo erg geholpen! Het is wel aan te raden om echt een trainer hiervoor te vinden en dat je wekelijks les krijgt. Zelf deed ik dit bij ZoMindful in Amsterdam en jaren zelf door getraind.

Daarnaast zou ik toch ook naar de dokter gaan en kijken wat de onderliggende problemen zijn. Zelf heb ik een reeks aan klachten gehad die ik nooit in eerst instantie doorhad van mijzelf zoals een diagnose borderline en meer moeite met het verwerken over het overlijden van een vriend en familielid. Was hier nooit bij gekomen als ik geen ‘’hulp’’ zocht.

Succes in ieder geval!
 
Dank je voor je reactie. Mediteren doe ik echter al sinds enige tijd.
 
Back
Naar boven