MuscleMeat

I goes doggcrapp

Bezoekers in dit topic

indekay

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 jan 2007
Berichten
2.541
Waardering
23
Lengte
2m26
Massa
157kg
Vetpercentage
6%
Goed, ik waag me nog eens aan een logje. Er zijn nog niet zoveel echte doggcrapp logs op dit forum, dus dit kan misschien interessant worden.

Geïnteresseerden in deze trainingsmethode kunnen terecht op www.intensemuscle.com. Met een beetje zoeken kun je aan alle details geraken.

Ik train op ma-di-do-vr.

M'n trainingsschema:

1

incline smith press (90 13)
military press (45 22)
dips (BW 87+10 18)
lat pull voor (81 18)
DL (4*140, 2*160)

2

barbell curl (46 20)
hammer curl (18 18)
standing calfs (60 16)
lying leg curl (35 21)
hacksquat (80 26)

3

benchpress (102,5 13)
db overhead press (30 14)
triceps pushdown (42,5 15)
close grip pull-up (BW 87 16)
rack pulls (3*3*140)

4

incline db curl (22 16)
reverse grip curl (36 19)
seated calfs (30 21)
squat (100 24)
legpress (per been: 160 20)

5

incline db press (wordt vervangen door flyes)
lateral raises (16 16)
one arm triceps extension (18 12)
chins (BW 87 14)
Barbell BOR (80 17)

6

spider curl (40 20)
wrist curl (32 21)
toe press (170 23)
front squat (90 19)
RDL (100 19)

m.a.w. in 9 dagen heb ik alle spiergroepen 3x getraind.

Alles gebeurt met rest-pauze sets! Alle oefingen 12-18 reps, behalve benen (20-28 reps). Na iedere set een static hold, en de extreme stretches doe ik ook!

Voeding staat op zo'n 3800kcal met een E/K/V-verhouding van 40/40/20. Alle maaltijden zijn opgesplitst in E-K of E-V maaltjden, en na zessen 's avonds komt er geen gram koolhydraten meer aan te pas!
 
Laatst bewerkt:
hhmmmm een schema waarin "crapp" in voorkomt zou ik toch niet vertrouwen ...

Waarom eet je btw geen koolhdydraten meer om 6u, ik dacht dat het fabeltje dat koolhydraten in de avond je dik maken ondertussen al achterhaald was? Of je nu vet aanzet of niet, zal afhangen van je totale kcal inname.

succes
 
hhmmmm een schema waarin "crapp" in voorkomt zou ik toch niet vertrouwen ...

Waarom eet je btw geen koolhdydraten meer om 6u, ik dacht dat het fabeltje dat koolhydraten in de avond je dik maken ondertussen al achterhaald was? Of je nu vet aanzet of niet, zal afhangen van je totale kcal inname.

succes

Rond 18u heb ik m'n PWO-shake (dextrose + whey). Daarna m'n avondeten: vlees/vis + groenten (+ lijnzaadolie als 't geen vette vis is). 's avonds ook geen kwark meer (500g kwark bevat 20g suiker!). Suiker --> insulinepiek --> lichaam heeft geen nood meer aan koolhydraten ---> vetopslag.
Ook heb ik m'n huid al veel dunner gekregen door sinds een week of 2-3 geen zuivel meer te eten, dus mij mogen ze 100 keer vertellen dat 't te maken heeft met je dagelijkse kcal-balans... koolhydraten gaan er 's avonds niet meer in!
Ik zit trouwens dik 500kcal boven onderhoud! Vanaf juni gaat er stapsgewijs iedere week 200kcal vanaf (tot minimum op onderhoud), om te gaan cutten tot een ripped 6-8% tegen september.
 
Goed, hier komt m'n eerste resultaat. Zoals je kunt zien in m'n eerste post, heb ik het gehele circuit nog maar 1 keer gedaan, dus was 't nog een beetje zoeken naar het optimale gewicht.

Het eerste getal is het gewicht, tweede getal het aantal reps, en de waardes tussen haakjes zijn m'n vorige resultaten. (hopelijk is dit wat overzichtelijk)

Spider curl: 44 15 (40 20)
Wrist curl: 32 18 (----)
Toe press: 170 24 (170 23)
Front squat: 90 21 (90 19)
RDL: 100 21 (100 19)

Conclusie: Eerste 2 oefeningen geven aan dat deze training relatief makkelijk gaat voorbij gaan, tot ik begon aan die 15 sec. extreme stretch en 5 sec. negatieve fase bij kuiten! Bijna pijnlijk, maar toch een zeer voldaan gevoel nadien. Ik kan iedereen aanraden om z'n kuiten eens op deze manier aan te pakken! Frontsquat = full en raw (ook zonder riem dus). Naderhand sta ik letterlijk op m'n benen te trillen. Na het stretchen gaat dat weg en komt de vermoeidheid in de quads al aanzetten. Heerlijk, dat gevoel van 'n voldane training!
 
4 dagen per week ? Ik dacht dat DC 2 of 3 dagen per week was ?

PS: wat is het voordeel van een dunne huid in de bulk (aka een oudewijvenhuidje ?)
 
Vanaf juni gaat er stapsgewijs iedere week 200kcal vanaf (tot minimum op onderhoud), om te gaan cutten tot een ripped 6-8% tegen september.

;)

Doggcrapp doe je zoveel je wilt per week, hangt af van je herstel. IK merkte dat 3x per week me te weinig voldoening gaf.
 
hhmmmm een schema waarin "crapp" in voorkomt zou ik toch niet vertrouwen ...

Tja, dat komt ervan als je als de bedenker van DC-training denkt dat dat hele internet gedoe toch niets wordt en je jezelf de loginnaam "dogcrapp" geeft... :)
 
Training van vandaag verliep weer naar wens. Alles kunnen verbeteren, al was de incline in de smith een "close call".

Incline smit press: 90kg 14hh (90 13)
MP: 47,5kg 19hh (45 22)
Dips: BW+12kg 19hh (BW+10 18)
Lat pulley voor: 86kg 15hh (81 18)
DL: 140kg 13hh (---)

Echt lekkere training. Bij de DL zaten er nog 1-2 herhalingen extra in, maar het is niet de bedoeling die onnodig te forceren (binnen 3 dagen terug rackpulls). Ik heb trouwens een magistraal goeie rekoefening gevonden voor de onderrug. Sinds ik die doe, totaal geen last meer van pijntjes! Aangenaam verrast en mezelf duidelijk onderschat bij MP en dips.
 
Barbell curl 50kg 14hh (46 20)
Hammer curl 20kg 13hh (18 18)
Standing calf raise 60kg 20hh (60 16)
Lying leg curl 37,5kg 20hh (35 21)
Hacksquat 85kg 25hh (80 26)

Terug een significante verhoging in gewicht op bijna alle oefeningen.
Na 25 reps op de hacksquat machine nog een zo lang mogelijke static hold doen ---> :nut: Een toestel dat al gauw gaat geownd worden, aangezien 't maar tot 100kg gaat :(
 
;)

Doggcrapp doe je zoveel je wilt per week, hangt af van je herstel. IK merkte dat 3x per week me te weinig voldoening gaf.

Wat een onzin. DC training is 3x per week en 4x per week (met een andere split) voor ver gevorderden. Dit kan je ook op je eigen link lezen, meer dan die 3x wordt streng afgeraden. Mensen die het schema aanpassen omdat ze het beter denken te weten dan de grote meester Dante worden uitgescheten op het forum daar. Maar toch succes! ;)

Check mijn oude DC log, die van the Ur en Riggard ook eens. ;)
 
Wat een onzin. DC training is 3x per week en 4x per week (met een andere split) voor ver gevorderden. Dit kan je ook op je eigen link lezen, meer dan die 3x wordt streng afgeraden. Mensen die het schema aanpassen omdat ze het beter denken te weten dan de grote meester Dante worden uitgescheten op het forum daar. Maar toch succes! ;)

Check mijn oude DC log, die van the Ur en Riggard ook eens. ;)

Heb ik al gecheckt idd.

Ik heb alle DC onderdelen aangeleerd gekregen van een kerel uit de gym die een aantal jaren persoonlijk opgeleid is door Dante. Het is een compleet pakket van training EN voeding! Het zal me worst wezen wat jij onzin vind of niet.
 
'n paar citaten van Dante:

"(...)Most people train chest with 3 to 4 exercises and wait the 7-9 days to recover and that is one growth phase. I use the same three exercises in that same 9-14 days but do chest 3 times during that (instead of once) and get 3 growth phases. How? Super heavy weights for low low volume so you can recover and train that bodypart again as quickly as possible.

"I believe everyone has different recovery abilities--the job of a bodybuilder is to find out what their individual recovery ability is and do the least amount of hardcore training to grow so they can train that bodypart as frequently as possible."
 
Ik persoonlijk vindt meer dan drie X doggcrapp ook overkill, maar misschien heb jij wel een supersnel herstel, dat weet ik niet, maar als je elke training voorbij het uiterste gaat voel je dat de andere dag wel. Voor de rest succes met deze methode het is een goede methode en ook leuk om jezelf steeds te verbeteren.

Ik neem aan dat je front-squat, leggpress, hacksquat en deathlift niet in Rest-pauze doet maar in straight sets en bij benen gevolgd door een widdowmaker van 20 reps (deze maakt je echt kapot).

Veel succes en pas op blessures / overtraining.
 
Heb ik al gecheckt idd.

Ik heb alle DC onderdelen aangeleerd gekregen van een kerel uit de gym die een aantal jaren persoonlijk opgeleid is door Dante. Het is een compleet pakket van training EN voeding! Het zal me worst wezen wat jij onzin vind of niet.

Beter dat die gast persoonlijk begeleid is! Ik heb alleen de info van intensemuscle.com. :sad:
 
Ik neem aan dat je front-squat, leggpress, hacksquat en deadlift niet in Rest-pauze doet maar in straight sets en bij benen gevolgd door een widdowmaker van 20 reps (deze maakt je echt kapot).

Je hebt gelijk. Had ik over 't hoofd gezien. Wordt dus aangepast vanaf morgen.
 
BP 102,5kg 14hh (102,5 13)
DB overhead press 30kg 15hh (30 14)
Triceps pushdown 42,5kg 16 (42,5 15)
Close grip pull up 87kg BW 16hh (BW 16) :mad:
Rack pulls 120kg 14hh

Vlotjes overal een herhaling meer kunnen pakken (triceps iets moeilijker), behalve op de pull-up dus :s Al had ik wel het gevoel dat ik deze keer mezelf wat dieper liet hangen (gestrekte armen). Goed, we zien volgende week wel als ik weer stagneer. Indien ja, wordt ie vervangen.
Een beetje balen met die rackpulls ook... lightweight baby :sad: M'n rackpulls liggen gelijk met m'n deadlift. Maar goed, ik weet nu tenminste dat m'n onderrug de zwakke schakel is bij m'n DL. Komt wel goed.
 
Alternate db curl 23kg 13hh (22 16)
Reverse grip curl 38kg 18hh (36 19)
Seated calf raise 30kg 22hh (30 21)
Squat 8x110kg 3x130kg + widowmaker 30x200kg op legpress

Trainen in dit warme vochtige weer = BALEN! Ik heb door omstandigheden slechts een povere PWO-maaltijd kunnen eten (gewoon 'n bak kwark :() en dat voelde ik wel, zeker tegenaan het einde van m'n training. Ook geen betrouwbare spotter te bespeuren, dus op safety gesquat. Desalniettemin toch weer het eerste uur na de training met knikkende benen doorgemaakt.
 
tussen kuiten en quads moet je nog een hamstring-oefening doen zoals stiff-legged deathlift of iets anders, kijk het maar even na, stiff weer in Straight-set.
 
tussen kuiten en quads moet je nog een hamstring-oefening doen zoals stiff-legged deadlift of iets anders, kijk het maar even na, stiff weer in Straight-set.

Ja, dat weet ik, maar wegens tijdsgebrek er niet aan toe gekomen :(
 
ben je logje aan t volgen en had een vraagje, wat vind jij het grote voordeel van dit trainingsschema tov bv conventioneel split-schema en zou je het aanraden aan iemand die een klein jaar bezig is of is dit te zwaar?
 
Back
Naar boven