XXL Nutrition

I goes doggcrapp (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ben je logje aan t volgen en had een vraagje, wat vind jij het grote voordeel van dit trainingsschema tov bv conventioneel split-schema en zou je het aanraden aan iemand die een klein jaar bezig is of is dit te zwaar?

Ik ben nog niet zo lang bezig met dit schema, maar ik ben wel overtuigd dat het werkt! Het kan eigenlijk niet anders dan werken (genoeg rust en uitgebalanceerde voeding in acht genomen!). Je pakt iedere training meer op ELKE oefening en je doet er maar 1 per spiergroep (--> vlugger herstel, ook dankzij de stretches). Je houdt ook een dagboek bij, waar je je progressie in noteert en dit dagboek verplicht je eigenlijk om iedere keer extra gewicht bij te pakken. Dit zorgt echt voor een goeie motivatie!

Bij een conventionele split of eender welk ander schema hou je eigenlijk amper bij hoeveel gewicht en reps je de vorige training gedaan hebt, waardoor je bij een slechte dag al gauw minder gewicht pakt, en je na een tijdje stagneert en/of je koppie laat hangen. Trainingen met ups en downs dus, terwijl DC enkel om UPS gaat ;)

Edit: nog een beduidend voordeel: je hebt een zeer wijde variatie aan oefeningen!
 
Training van gisteren:

flyes: 22kg 22hh
lateral raises: 16kg 17hh (16 16)
one arm triceps extension: 18kg 13hh (18 12)
chins: BW 17hh (BW 87 14)
Barbell BOR: 82,5kg 16hh (80 17)

Lekkere training, overal terug meer, en uiterst tevreden van die chins (wide-grip is dat). Helemaal geen last van m'n schouders, hopelijk blijft dit zo. De eerste maal flyes in m'n DC-training, en ging ook fijntjes. dumbbells werden te zwaar om op hun plaats te krijgen (voor incline presses) :o

Ik ga nog 1 cyclus door met DC, dan verander ik naar een conventionele Fullbody met veel compounds + cardio --> cutten onder de 10%. Na cutperiode verder met DC.
 
Incline smith press: 90kg 12hh (90 14)
MP: 50kg 18hh (47,5 19)
Dips: BW+15kg 18hh (BW+12 19)
Lat pulley voor: 88kg 15hh (86 15)
DL: 140kg 14hh (140 13)

Wat begon als een kl#/@* training, eindigde toch nog als een overwinning tegen m'n logboek. Fail op de smith --> De reden: volgens mij te weinig opgewarmd. Jammer, want de andere resultaten mogen er best zijn, dacht ik zo.
 
Wow goei volume op deadlift!
 
Vandaag weer een paar mooie resultaten geboekt:

Barbell curl: 52kg 13hh (50 14)
Hammer curl 20kg 15hh (20 13)
Standing calf raise 60kg 21hh (60 20)
Lying leg curl 6x40 straight set (37,5 20)
Hacksquat 8x90kg + 22x60kg widowmaker (85 25)

Conclusie:
- de calf raises gingen wel vlotjes. Ik dacht eventjes een serieus rep-pr te maken, maar toen kickte de pomp in :o DA-UMMM...
- widowmaker = POOOOMP + bonkend hoofd + misselijk gevoel + zweetwaterval = doodgaan
- leg curl was met een "hold" op 't einde van de concentrische fase (kussen tegen de bips en een paar seconden daar houden, alvorens weer traag te laten zakken). Rekken van de hams is meest pijnlijk!!!
 
BP 102,5kg 16hh (102,5 14)
DB overhead press 30kg 16hh (30 15)
Triceps pushdown 42,5kg 18hh (42,5 16)
Close grip pull up BW=86 17 (BW=87 16)
Rack pulls 8x120 7x140 (120 14)

Lekkere training vandaag, met alweer wat onverwachte pr's. De pull up ging iets moeilijker, maar goed dat wist ik op voorhand. Ik doe ze overigens wel met volledig uithangen en zonder "legswing". Zoals je ziet, is er ook al een kilo'tje vanaf. Ik zit momenteel op 3000kcal en ik verbrandt vet, dus die kcals hou ik zo. Volgende week is (voorlopig) de laatste DC-week, daarna ga ik m'n cardio opvoeren van 3x naar 5x PW, met standaard Fullbody KT.
 
Back
Naar boven