AndroidHealthClinic

I suffer so you don't have to: Mini farmers walk handles van Strengthshop

Bezoekers in dit topic

https://www.strengthshop.de/farmers-walk-handles-farmers-walk-suitcase.html

14kzkw9.jpg


Prijs

Momenteel €69,99 plus verzendkosten bij Strengthshop.de.

Levering
Op 2 januari besteld en betaald, 9 januari ontvangen.

Executive summary
Driewerf kut.

Waarom dit item gekocht
Onze achtertuin is erg klein, het voor strongman bruikbare deel is slechts 5x5. Lange normale farmers zouden daarom erg onpraktisch zijn, een run zou 1 lang rondje draaien worden zonder rechte stukken. Daarom zelf al iets gemaakt dat een stuk korter is dan normale farmers. Dat was echter een prototype waar nog wat aan gesleuteld moest worden, vandaar dus voor tijdelijk de aanschaf van deze erg korte farmers.

Wie is de klant
Mijn vrouw en ikzelf. Mijn vrouw is nu gelukkig eindelijk aan de beterende hand, en kan dus weer licht gaan trainen. Ondanks dat zijn de belastingen laag, dus farmers zou ze nog niet zwaarder dan 50 kg lopen. Ikzelf heb het lang niet gedaan uit luiheid, maar ben toch weer begonnen. Doel is om veel korte runs (1 rondje tuin) met 140 te doen.

Short story long
Ja, de designfouten hieronder waren door ons voor de koop al gespot en besproken. Toch wilde ik ze proberen, al was het maar om te kijken hoe ik ze zelf beter zou kunnen fabriceren. Bugs en features in volgorde van ondervinding.

Probleem 1: De sleeves. Mooi dat ze 50 mm diameter zijn, en niet 48.3. Jammer dat de poedercoating er ook op zit. Ja, oogt mooi. Maar een beetje kwaliteit schijf met kleinere toleranties past er lastig op. Goedkope brol is vaak te ruim bemeten, dat past heel makkelijk. Vervelend, maar met wat schuurpapier zo op te lossen.

Probleem 2: De geometrie. Nogal een algemeen punt, met meerdere sub-items.

Ten eerste de orientatie. Ze zijn maar 1 kant op vast te houden omdat ze niet symmetrisch (in bovenaanzicht) zijn. Inherent aan het design, maar ik had niet verwacht dat het effect zo sterk zou zijn. Pak ze andersom op en ze torderen extreem hard naar binnen. Geen dealbreaker.

Ten tweede de balans. Idealiter moet het handvat altijd exact boven het zwaartepunt liggen, en bij feitelijk elk ander type farmers is dat automatisch het geval omdat de zwaartekracht daar voor zorgt. Hier kan dat niet (want zwaartepunt verandert hier als functie van de dikte en aantal van de schijven) dus moest er een compromis gekozen worden. Dat compromis is verkeerd gekozen. Het is okay als je zowel heel dunne Eleiko comp plates alsmede ook weinig gewicht (max 40 kg) gebruikt. Alles meer, in dikte en/of gewicht, en de onderkanten kantelen heel sterk richting je schenen.

Ten derde de lengte van de arm. Of beter: de verticale strip die onnodig is. Het handvat had beter vastgemaakt kunnen worden aan de horizontale arm. Zoals het nu is, is het nodeloos complexer gemaakt, en dan heeft het ook nog het nadeel dat de pickup veel te hoog is. Bij mij (1.82, korte armpjes) is die hooguit 15 cm. Mijn vrouw is 1.65, die moet ze bijna shruggen.

Probleem 3: je schenen. Echt heel duidelijk een ontwerp gemaakt door een zwak iemand die ook nog eens weinig verstand van design en constructie heeft. Om de loading pin steviger te verbinden met de strip is hij er doorheen geboord, wat aan beide zijden een goede lasnaad toelaat. Maar zoals je al aan ziet komen, die 2 cm buis die aan de binnenkant uitsteekt is killer voor je schenen. Zelfs bij alleen staand optillen slingert de farmers al hard naar binnen en rammen die uitstekende buiseinden in je onderbenen. De binnenkant van het gat een vellingkant geven had een net zo stevige constructie gegeven, en dan had de buis niet uit hoeven steken. Fucking retarded ontwerp dus.

Positieve noot 1: De grip. Fijne dikte, de knurling is grof maar niet te scherp.

Positieve noot 2: Belastbaar tot officieel 100 kg, maar bij 145 voelde ik nog geen serieuze flexing.

Samenvatting
Als je ze gratis krijgt is het mooi, want dan kan je ze voor een paar euro inleveren bij de ijzerboer. Betaal hier echter nooit geld voor.
 
Is het een idee om m te laden met twee paar sluitingen per farmer om zo t gewicht naar de andere kant van de loading pin te verplaatsen en een uitwaartse rotatie te creeren?
Afhankelijk van gewicht en diameter schijven kan het mogelijk je schenen ontzien (of wellicht je knie verbrijzelen) maar dat kan ik met huidige afbeeldingen nirt inschatten...

Jammer dat ze zo tegenvallen en dank voor t delen!
 
Is het een idee om m te laden met twee paar sluitingen per farmer om zo t gewicht naar de andere kant van de loading pin te verplaatsen en een uitwaartse rotatie te creeren?
Afhankelijk van gewicht en diameter schijven kan het mogelijk je schenen ontzien (of wellicht je knie verbrijzelen) maar dat kan ik met huidige afbeeldingen nirt inschatten...

Jammer dat ze zo tegenvallen en dank voor t delen!
Die oplossing zou het probleem nog erger maken, feitelijk moet het handvat verder naar buiten, verder van de lange verticale strip vandaan. Maar als dat zou gebeuren, dan zou het gehele ding weer zo breed worden dat het om die reden weer tegen je benen slaat. Dit is echt gewoon heel slecht ontwerp. Misschien dat het met 1 dikke crossfit plate van 10 kg nog wel okay is, maar iedereen die geen dwarslaesie heeft tilt meer.
 

Soortgelijke topics

Back
Naar boven