Fitness Seller

Peiling Ibuprofen voor het trainen ivm blessure? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jasper Balster

Cool Novice
Lid geworden
15 jan 2018
Berichten
220
Waardering
129
Lengte
1m75
Massa
92kg
Vetpercentage
14%
Helpt het als je ibuprofen voor het trainen neemt om de pijn van de blessure te onderdrukken? Heeft het impact op je kracht of spieropbouw?
 
Beter je blessure fixen anders wordt het alleen maar erger op lange termijn
Ik ben daar al mee bezig, maar merk met lichte oefeningen enzovoort ook een kleine steek en omdat ibuprofen ook anti -inflamitory werkt leek mij het een poging waard
 
Ik ben daar al mee bezig, maar merk met lichte oefeningen enzovoort ook een kleine steek en omdat ibuprofen ook anti -inflamitory werkt leek mij het een poging waard
Beter zoveel mogelijk buiten de tijd nemen dat je traint al zal de impact gering zijn.
 
naast bovengenoemde is het sowieso een slecht idee om pijnstilling te nemen voor een blessure en er lekker doorheen te trainen. die pijnprikkel is er doorgaans niet voor niets.
 
Weet je coach dit allemaal niet of kun je het hem niet vragen
 
Weet je coach dit allemaal niet of kun je het hem niet vragen
Denk eerlijk gezegd dat Jonathan salm ook niet adviseert om te trainen met ibu om te pijn te verminderen
 
Denk eerlijk gezegd dat Jonathan salm ook niet adviseert om te trainen met ibu om te pijn te verminderen
Ik word niet meer gecoacht door hem. Ik ga voorlopig even door zonder coach ivm m'n opleiding enzovoort
 
Wat heeft je opleiding met coaching te maken?
Meerdere dingen.
Doordat ik nog student ben en weinig kan werken is 150 euro per maand erg veel. Door het erg druk met school te hebben kan ik me er niet de volle 100% voor geven en ik kan die 150 euro voorlopig beter in goede voeding steken ipv coaching.
 
  • Like
Waarderingen: 6am
Meerdere dingen.
Doordat ik nog student ben en weinig kan werken is 150 euro per maand erg veel. Door het erg druk met school te hebben kan ik me er niet de volle 100% voor geven en ik kan die 150 euro voorlopig beter in goede voeding steken ipv coaching.
Vraagt hij gewoon ff 150 piek, die zalmpie toch :D
 
Helpt het als je ibuprofen voor het trainen neemt om de pijn van de blessure te onderdrukken? Heeft het impact op je kracht of spieropbouw?
Ik neem dagelijks 500 mg naproxen en 1 gr paracetamol voor training. Ik merk geen negatieve effecten, behalve dat die dingen energie kosten. Ik kan door minder pijn aan mn chronische zenuwgezeik dan beter trainen. En heb gewoon spiergroei. Als je voor een bodybuildingwedstrijd echt alles eruit moet halen wat er in zit dan zou ik inderdaad geen ontstekingsremmende dingen nemen. Maar zal niet veel uitmaken denk ik.
 
naast bovengenoemde is het sowieso een slecht idee om pijnstilling te nemen voor een blessure en er lekker doorheen te trainen. die pijnprikkel is er doorgaans niet voor niets.
Ligt aan de oorzaak. Soms moet je juist erdoorheen. Dit klopt dus net zo vaak niet als wel. vraag dokter, maar die zegt ook maar wat. Dus ik doe zo: als de pijn minder wordt door trainen, dan trainen. Wordt het erger? Dan stoppen met specifiek die oefening, maar na een paar dagen juist weer wel proberen. Je moet namlijk blijven bewegen. Is beter. Joe :)
 
Ligt aan de oorzaak. Soms moet je juist erdoorheen. Dit klopt dus net zo vaak niet als wel. vraag dokter, maar die zegt ook maar wat. Dus ik doe zo: als de pijn minder wordt door trainen, dan trainen. Wordt het erger? Dan stoppen met specifiek die oefening, maar na een paar dagen juist weer wel proberen. Je moet namlijk blijven bewegen. Is beter. Joe :)
Er doorheen? In iedergeval niet met pijnstillers. Pijn is fijn, maar eigenlijk altijd een teken dat er iets niet in de haak is natuurlijk
 
als de pijn minder wordt door trainen, dan trainen.
joh.. in veel gevallen van acute blessures is dit alleen simpelweg niet zo en dan nog is er een verschil tussen wat high rep sldl's voor de doorbloeding en 300 kg deadlift reppen of bv rotator cuff oefeningen en 200 kg benchen

maar goed, weet jij natuurlijk ook wel.
 
joh.. in veel gevallen van acute blessures is dit alleen simpelweg niet zo en dan nog is er een verschil tussen wat high rep sldl's voor de doorbloeding en 300 kg deadlift reppen of bv rotator cuff oefeningen en 200 kg benchen

maar goed, weet jij natuurlijk ook wel.
Nee ik heb geen idee wat je bedoelt. Ik citeerde mn fysio. Het laatste wat ik wil is iemands blessure verergeren. Dus eh.. wat ik zeg is niet de enige manier of dé waarheid. Er zijn vele wegen naar Rome.
 
Ligt aan de oorzaak. Soms moet je juist erdoorheen. Dit klopt dus net zo vaak niet als wel. vraag dokter, maar die zegt ook maar wat. Dus ik doe zo: als de pijn minder wordt door trainen, dan trainen. Wordt het erger? Dan stoppen met specifiek die oefening, maar na een paar dagen juist weer wel proberen. Je moet namlijk blijven bewegen. Is beter. Joe :)
Als het minder wordt door te trainen, dan is het meestal toch gewoon spierpijn? Waarom dan niet gewoon wat langer opwarmen? Als de spier goed warm is, is het ergste vaak wel weg
 
Back
Naar boven