Fitness Seller

ICBkevin Candito Strength Program Log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ICBkevin

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
15 jan 2018
Berichten
434
Waardering
364
Lengte
1m93
Massa
105kg
Vetpercentage
16%
Hallo iedereen en welkom bij mijn personal Log. Mijn naam is Kevin en ik ben nieuw hier op het forum, graag deel ik met jullie mijn verhaal/trainingen en zullen we samen gains maken!

Info over mijzelf:

Leeftijd: 23
Lengte: 1.92 m
Gewicht: 103 kg
Vetpercentage: *17%
Trainingservaring: Ik train nu ongeveer 2,5 jaar waarvan het eerste jaar niet actief of waarbij ik maar wat deed. Ongeveer een kleine anderhalf jaar train ik nu fanatiek met daarbij verschillende soorten programma's. Hele lange tijd 6 daags per week aangehouden met daarbij alle spiergroepen 2 maal per week getraind.
Sinds een aantal weken begonnen met een splitschema Upper en lowerbody waarin ik 5 dagen train nu (3x UB en 2x LB) deze bevalt me erg goed en zorgt ervoor dat ik tevens een extra rustdag heb.

Ik heb erg goede verhalen gehoord over het Candito Strength program voor UB en LB, daarbij wil ik me focus in 2018 echt leggen op de grote compounds, simpelweg omdat ik deze oefeningen het leukst vind en voor mij uitdagend zijn om te sporten.

Ik heb in het Candito schema mijn 1 RM ingevuld voor de volgende onderdelen:

Squat: 140 kg
Deadlift: 170 kg
Incline Bench: 107,5 kg

:D ja gek genoeg maar ik focus me al langere tijd op de incline Bench deze is hoger dan me normale platte bench

In het schema moet je twee rug en een schouder oefening kiezen die vaststaan en dan de optionele oefeningen invullen, die kunnen variëren.

Ik heb de volgende gekozen:

Rug 1: Barbell Row
Rug 2: lat Pulldown
Schouders: Military Press


Ik zal jullie elke dag bijhouden hoe het proces verloopt vanaf nu en dagelijks me training posten met daarbij de oefeningen. Ik heb er erg veel zin in :flexbiceps:
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft candito het schema iets aangepast en staat er geen biceps oefening meer in, maar 2 rug oefeningen.
 
Zojuist terug van de sportschool en damn wat ben ik positief verrast over de eerste dag van het Candito strength program.

Ik begon met het testen van me 1RM op de incline bench, aangezien ik 105 ooit heb gedaan maar niet zeker wist of dit wel echt me 1RM was van dit moment ben ik hiermee begonnen.

IBP:

50kg - 10x
60kg - 6x
70kg - 3x
80kg - 3x
90kg - 2x
100kg -1x
105kg - 1x
110kg - Failure :p Liet de stang hier veel te snel zakken waardoor ik al me kracht verspilde in het opvangen en dus niet meer kracht had om deze omhoog te pushen.
110kg - 1x

Dit waren dus enkel me setjes voor de 1RM voor de Incline Bench hierna ging ik pas beginnen aan dag 1 van me Candito Strength program.
En ik begon heel toepasselijk met de Incline Bench, ja dat hoor je goed. Ik switch in me Programma de normale voor de Incline Bench, puur omdat ik deze oefening compleet wil beheersen tot in de details en hem veel beter voel in me borst.

Week 1 - Day 1:
IBP:

60kg - 10x
70kg - 10x
80kg - 8x Was echt verrast hoe makkelijk ik 80kg 8x weg drukte, voor een half jaar terug had ik 80kg met moeite 3x gedaan.
85kg - 6x

Barbell Rows:

40kg - 10x
50kg - 10x
60kg - 8x
70kg - 6x :D Echt een grinder dit had deze oefening al maanden niet gedaan

OHP:

40kg - 12x
42,5kg - 12x
45kg - 10x
47,5kg - 8x Heb de Overhead Press al maanden niet gedaan en voelde daarom erg zwaar weer aan, was al helemaal kapot van de benches en barbell rows.

Lat Pulldown:

50kg - 12x
60kg - 12x
70kg - 10x
75kg - 8x

Seated Cable Preacher Curls Biceps:

13,5kg - 12x
18kg - 12x
20,5kg - 10x

Cable Tricep pulldown Single Arm:

11,5kg - 12x
14kg - 12x
18kg - 10x


Echt een super goed gevoel en enorme motivatie overgehouden aan deze workout vandaag, verreweg de beste workout in maanden misschien wel het afgelopen jaar!
Morgen op naar dag 2 Lowerbody dat wordt een zware :lifter:
 
Week 1 - Day 1:
IBP:

60kg - 10x
70kg - 10x
80kg - 8x Was echt verrast hoe makkelijk ik 80kg 8x weg drukte, voor een half jaar terug had ik 80kg met moeite 3x gedaan.
85kg - 6x

Wacht maar tot de rep out op zaterdag, eerst rustig opwarmen en dan ga je je echt verbazen over hoeveel reps je haalt :yes:
 
Sterke bench al!
 
Thanks allebei! Vanavond LB ben benieuwd hoe de squats gaan aangezien ik nog steeds een vervelende prikkel in me rechterknie voel.
 
Zojuist terug van een overvolle sportschool! Duurde even wat langer omdat het squatrek bezet was en we er maar een hebben...
Lowerbody stond vandaag op het schema:

Week 1 - Day 2
Lowerbody

Squat:

110kg - 6x Even een toelichting hierop, ik zou volgens Candito 112,5 kg moeten squaten, echter hebben we maar 2 1,25kg plates en deze waren zoek :angstig:
115kg - 6x Dus ik dacht ik compenseer het en gooi er 5kg bij op en kijken hoe het ging, verrassend goed ondanks ik nooit echt boven de 100 op veel herhalingen heb geprobeerd.
115kg - 6x
112,5kg - 6x Ondertussen vond een fitnessinstructeur de schijven die ik even aan het werk had gezet en kon zodoende me laatste set met de oorspronkelijke 112,5 afmaken:D

Deadlift:

135kg - 6x
135kg - 6x
Erg makkelijk gingen deze

Optioneel:

Calf raises leg press:

200kg - 12x
200kg - 12x
200kg - 12x

Leg extensions:

80kg - 12x
80kg - 12x
80kg - 12x

Hierna nog een paar buikoefeningen gedaan.

Had gister nog twijfels over deze workout maar achteraf ben ik erg tevreden over hoe het is verlopen, was na de Squats en Deadlifts wel echt uitgeput even:p
Op naar dag 3 morgen en dan donderdag even rustdag!
 
Laatst bewerkt:
Echt? 110 Incline - 140 sq - 170 dl

Bench vind ik de sterkste!

Ik weet dat mijn sq en dl veel en veel hoger kunnen liggen wanneer ik me focus hierop leg. Incline zou ik hooguit een kilo of 10-15 kunnen groeien in een jaar terwijl me dl en sq veel meer potentie in zich hebben:D
 
Ik weet dat mijn sq en dl veel en veel hoger kunnen liggen wanneer ik me focus hierop leg. Incline zou ik hooguit een kilo of 10-15 kunnen groeien in een jaar terwijl me dl en sq veel meer potentie in zich hebben:D

We gaan het zien
 
Deze ga ik even volgen.
 
Welkom allebei heren! Vanavond Upperbody eigenlijk nagenoeg dezelfde als op dag 1 benieuwd of het weer zo soepel gaat
 
Het duurde even allemaal wat langer. Verjaardag gehad waardoor ik wat later naar de gym toe moest gaan en net eenmaal thuis gekomen deed het internet het ook nog niet waardoor ik maar genoodzaakt was om het even snel te delen met jullie via me mobiel.

Week 1 - Day 3
Upperbody

Incline Benchpress:

60kg - 10x
72,5kg - 10x
80kg - 8x
82,5kg - 6x Op dag een deed ik inderdaad 85 dat kwam omdat ik toen de 1.25kg schijven niet zag en genoodzaakt was die van 2.5kg erop te doen dit keer gevonden :D

Cable rows:

52kg - 10x
59kg - 10x
66kg - 8x
73kg - 6x
Switch deze met de bor, kan bij deze veel beter squezen op het moeilijkste punt.

Seated military presses:

50kg - 12x
52.5kg - 12x voelde een vervelende steek in me rechter schouder na deze set
55kg - 10x
60kg - 8x
Uiteindelijk doorgegaan tot het bittere eind en alle sets gehaald:rolleyes:

Lat Pulldown (wide(st) grip):

52kg - 12x
59kg - 12x
64kg - 10x
66kg - 8x
Laatste set voelde zwaar vanwege me schouder

Optioneel:

Tricep pushdowns cable:

41kg - 12x Voelde enorm veel pijn in me rechter pols tijdens de eerste rep al uit het niets letterlijk???
41kg - 12x
41kg - 12x

Bicep hammer curls:

16kg - 12x
18kg - 12x
18kg - 12x

Tot zover de training van vandaag. Ging opzich redelijk nog, Echter twijfel ik nog aan de 2 rug en schouder oefening, welke raden jullie aan om te doen en hou je deze standaard aan. Ik heb nu geswitcht puur voor wat diversiteit is dat verstandig? Bovendien is het nog aan te raden om op ub dagen een chest oefening erbij te doen als optional? Fly's bijvoorbeeld??

Op naar zaterdag MRen met 85kg incline!:wl::wl:
 
Mren is max reps?
 
Back
Naar boven