AndroidHealthClinic

ICT & Cisco (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Shadum
Dat noemen ze het OSI model (OSI was bedoeld als wetenschappelijk alternatief voor TCP/IP). Zelf heb ik wat gemengde gevoelens over al die certificaten. Ik heb zelf veel uit de praktijk geleerd en geen certificaten. Toen de cisco certfied (internet_) enigineer er niet uitkwam bij mij op het werk werd mij gevraagd het probleem op te lossen. Wat er exact was weet ik niet meer maar hij had iets basaals over het hoofd gezien *zucht* Sotry of my life


Ik ben er ook van overtuigd dat de praktijk de beste leerschool is, maar zonder getuigschriften is het niet zo gemakkelijk de kans te krijgen om praktijkervaring op te doen spijtig genoeg...
 
Sommige mensen lijken te denken dat osi slechts een theoretisch model is ..... Het model heeft wel degelijk de grondslag gevormd voor het Open Systems Interconnection protocol. Door omstandigheden is het helaas nooit een success geworden.

Wat certificaten betreft ben ik zelf groot voorstander van de (onafhankelijke) ccna certificaten. Certificaten uitgegeven door belanghebbenden in de markt vertrouw ik niet (zoals ccie). Sommige certificaten zijn zelfs reden (mcse bijvoorbeeld) om iemand voor een functie te weigeren ; veel van de voor een mcse aangeleerde kennis is onvolledig of gewoon weg onjuist.
 
Certificaten uitgegeven door belanghebbenden in de markt vertrouw ik niet (zoals ccie). Sommige certificaten zijn zelfs reden (mcse bijvoorbeeld) om iemand voor een functie te weigeren ; veel van de voor een mcse aangeleerde kennis is onvolledig of gewoon weg onjuist.

Dat is de grootste onzin wat ik ooit gehoord heb :D
Ik word ook mcse opgeleid, en jij beweert dat wat ik leer onvolledig of onjuist is? haha right.
 
Originally posted by Shadum
Sommige mensen lijken te denken dat osi slechts een theoretisch model is ..... Het model heeft wel degelijk de grondslag gevormd voor het Open Systems Interconnection protocol. Door omstandigheden is het helaas nooit een success geworden.

Certificaten uitgegeven door belanghebbenden in de markt vertrouw ik niet (zoals ccie). Sommige certificaten zijn zelfs reden (mcse bijvoorbeeld) om iemand voor een functie te weigeren ; veel van de voor een mcse aangeleerde kennis is onvolledig of gewoon weg onjuist.


Het heeft toch lang geduurd voor er iemand bijdehand kwam doen! :D
 
Ik heb mijn CCNA al gehaald.
maar er toch niets mee doen.
 
Originally posted by Vinny
Layer 7 is the APPLICATION layer: provides services directly to applications. Responsible for identifying and establishing the availability of the intended partner, and required resources. It is also responsible for determining if there exist sufficient communication resources to reach the remote partner.


Layer 6 is the PRESENTATION layer: Data encryption, decryption, compression and decompression are functions of this layer. It does this by using Abstract Syntax Notation 1 (ASN.1) ASN.1 standardization allows differing computer architectures to exchange data that are from differing computer architectures.

Layer 5 is the SESSION layer: facilitates a dialog between communicating systems and controls the dialog. Offers three different dialogs, simplex, half-duplex and full duplex. Session is set up by connection establishment, data transfer and connection release.

Layer 4 is the TRANSPORT layer: Segments data and also reassembles data from upper layers. Delivers data in a connection and connection less modes. Includes simplex (one way) half duplex (both ways one at a time) full duplex (both ways simultaneously). Also flow control and error recovery.

Layer 3 is the NETWORK layer: Establishes a connection between two nodes by physical and logical addressing. Includes routing and relaying data through internetworks. This layer’s primary function is to deliver packets from the source network to the destination network.

Layer 2 is the DATA LINK layer: Ensures hardware addressing of the device, and delivery to the correct device. Translates data messages from upper layers to frames, enabling hardware to transmit upper layer messages as a bit stream. Provides flow control to the layer 2. Also carries a Frame Check Sequence to make sure the frame received is identical to the one transmitted.




Logical Link Control (LLC) Sublayer of the Data Link Control layer provides flexibility to Network Layer and the Media Access Control (MAC) layer. It runs between Network Layer and the MAC sublayer of the data Link Layer.


Media Access Control (MAC) Sub Layer of the Data Link Layer is responsible for framing. It builds frames from the 1s and 0s that the Physical Layer picks up from the wire.

Layer 1 is the PHYSICAL layer: Which transmits the raw bit stream and includes electrical signaling and hardware interface.



Zo goed?

Copy Paste :D
 
Originally posted by Elmar
Ik heb mijn CCNA al gehaald.
maar er toch niets mee doen.

Helaas heb je binnen de IT vaak een kruiwagen nodig. Vervolgens wordt je in een kamertje gedumpt met de experts van het bedrijf en als je dat overleeft ...... Moet je aardig wat ervaring hebben ..... wat inderdaad eigenlijk niet klopt. Zeker met de huidige recessie wil men in de IT geen onervaren mensen hebben ..... Maar hoe krijg je dan mensen met ervaring ?????

Wat ik heb begrepen gaat het er overigens niet alleen in de IT zo aan toe.
 
Weet iemand al wat af van Juniper? een vriend van me broer heeft dat gedaan, en verdient ~1.65 miljoen per jaar, maar hij is ook een van de 26 ter wereld mensen die dat hebben goed afgesloten.

Ik ben de 27ste :D
 
ik ben de 27e jij de 28e :D
 
Originally posted by Vinny
Weet iemand al wat af van Juniper? een vriend van me broer heeft dat gedaan, en verdient ~1.65 miljoen per jaar, maar hij is ook een van de 26 ter wereld mensen die dat hebben goed afgesloten.

Ik ben de 27ste :D

1.65 Miljoen verdien je niet met kennis over routers ..... 1.65 Miljoen verdien je als je jezelf goed kunt verkopen !
 
heb ze al ... tot CCNA 2 dan

ben nu hbo informatica gaan doen, maar antwoorden en alles waren na weinig zoekwerk op wat meer "sinitstere Russische sites te vinden" ( zelfs de finals)
 
subzero zei:
heb ze al ... tot CCNA 2 dan

ben nu hbo informatica gaan doen, maar antwoorden en alles waren na weinig zoekwerk op wat meer "sinitstere Russische sites te vinden" ( zelfs de finals)

haha lol, als je specifiek op cisco hebt gezocht kon je beter op tweakers zoeken :roflol:

ontopik;

ik heb em ook.
 
Een topickick van dik 2 jaar....:rolleyes:
 
eeh, slotje? :p waarom valt het me op dat veel nieuwe gasten op dit board topics kicken van 1 of meerdere jaren oud. Zeer irritant :whip:
 
zat aan hetzelfde te denken rocky
 
Kijk naar mijn naam en dan weten jullie hoever ik met cisco ben.
 
Back
Naar boven