XXL Nutrition

ideaal aantal herhalingen?

Bezoekers in dit topic

Mjers

Cool Novice
Lid geworden
17 nov 2016
Berichten
95
Waardering
16
Lengte
1m83
Massa
94kg
Vetpercentage
13%
Allen,

ik heb hier al eens neergeschreven dat ik het laatste jaar bijna niet meer groei.

Nu heb ik van een collega bb de tip meegekregen om mijn herhalingen te verlagen naar 5-6 ipv de 10 herhalingen die ik nu hanteer.


Ik train ongeveer 60-70% van mijn 1RM. In theorie zou je idd met 80% moeten trainen. Maar dat lukt mij gewoon niet, nog nooit in geslaagd trouwens, voor geen enkele spiergroep.
Met 80% van mijn 1RM kan ik hoogstens 3 - 4 herhalingen doen met correcte vorm.
Dus om mijn herhalingen van 10 te bereiken train ik dus met een lager gewicht.

Dit is blijkbaar genetisch en betekent dat ik veel "fast twitch" vezels zou hebben. Dus om die reden zou het voor mij beter zijn om zwaarder te trainen maar een reprange van 5-6 te hanteren. Dit zou mijn spieren weer die extra kick moeten geven om te groeien.

Graag jullie mening/ervaringen hierover?

Thanks
 
Denk dat de reprange niet direct het magische antwoord is, er zijn meer factoren. Denk aan de totale intensiteit van je training, slaap, rust, voeding. Als je bijvoorbeeld te weinig eet ga je ook niet groeien op een andere reprange.
 
Hoe lang train je al?

80% methode is een prima benaderingsmethode voor een meer ervaren persoon waarbij de 80% per oefening bepaald wordt.

Het is geen methode voor een beginner.
 
Hoe lang train je al?

80% methode is een prima benaderingsmethode voor een meer ervaren persoon waarbij de 80% per oefening bepaald wordt.

Het is geen methode voor een beginner.

Bijna 5 jaar, maar de laatste 8 maanden bijna geen gains... Mogelijks zit ik aan mijn natuurlijk max. (zie stats)

Ik zoek momenteel naar alternatieven om die laatste kilo's erbij te krijgen... Voeding is uiteraard op orde. Na 5 jaar maak ik hier geen fouten meer tegen.
 
Als je al 5 jaar hetzelfde doet lijkt het mij logisch dat je niet meer groeit.
 
Back
Naar boven