XXL Nutrition

Ideaal vetpercentage

Bezoekers in dit topic

Collzzz

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 jan 2008
Berichten
6
Waardering
0
Ik vroeg me af wat volgens jullie het ideale vetpercentage is. Op één jaar tijd ben ik van 23,9% naar 12,3% gegaan en ik begin nu wat uit te kijken naar het doorkomen van men buikspieren. De meeste sites op internet zeggen mij dat bij een vetpercentage van 12% je buikspieren doorkomen, maar bij welk vetpercentage al jouw buikspieren mooi zichtbaar zijn.

De enige vorm van cardio die ik momenteel heb is elke ochtend en avond met de fiets van en naar school rijden(samen komt dit op halfuurtje inspanning), hierdoor onderhoud ik mijn conditie en door ook op men voeding te letten ben ik de afgelopen 12 weken van 15,6% naar 12,3% gezakt in vetpercentage. Ik ga momenteel ook wel 5x per week krachttraining gaan doen, en men workouts variëren zo van 1u30 tot 2u30.

Dus ik vroeg me af wat volgens jullie het ideale vetpercentage is, bereik je dit echt een stuk sneller door die 2/3 keer per week cardio te doen voor 1u per keer want ik heb momenteel het gevoel dat ik er op langere termijn ook wel ga komen...
 
Ik vroeg me af wat volgens jullie het ideale vetpercentage is. Op één jaar tijd ben ik van 23,9% naar 12,3% gegaan en ik begin nu wat uit te kijken naar het doorkomen van men buikspieren. De meeste sites op internet zeggen mij dat bij een vetpercentage van 12% je buikspieren doorkomen, maar bij welk vetpercentage al jouw buikspieren mooi zichtbaar zijn.

De enige vorm van cardio die ik momenteel heb is elke ochtend en avond met de fiets van en naar school rijden(samen komt dit op halfuurtje inspanning), hierdoor onderhoud ik mijn conditie en door ook op men voeding te letten ben ik de afgelopen 12 weken van 15,6% naar 12,3% gezakt in vetpercentage. Ik ga momenteel ook wel 5x per week krachttraining gaan doen, en men workouts variëren zo van 1u30 tot 2u30.

Dus ik vroeg me af wat volgens jullie het ideale vetpercentage is, bereik je dit echt een stuk sneller door die 2/3 keer per week cardio te doen voor 1u per keer want ik heb momenteel het gevoel dat ik er op langere termijn ook wel ga komen...


Er zijn twee normen voor BFP: medische norm en bodybuilding norm. Volgens de medische norm zit je in de Goede categorie. Maar om die Six Pack wat meer zichtbaar te maken zou je eigelijk wat meer vetweefsel van je moeten afschudden:thumbs:
 
Bij 12-14% is voor mij het "ideale" percentage waar ik me het lekkerste bij voel
Dat is voor iedereen persoonlijk.
 
het ideale BF is hetzelfde als het favo eten van iemand, dit verschilt bij iedereen.
mijne ligt zo rond de 6/7%.
en zeker kan je dit op lange termijn doen maar ik doe het liever zo snel mogelijk zodat ik de rest van het jaar massa kan gainen.
 
Ik denk dat je toch wel sub-10 moet zitten. Al zijn er hier mensen die beweren bij 15% vet nog een sixpack te hebben, maar persoonlijk twijfel ik altijd aan dergelijke uitspraken.
 
Ik denk dat je toch wel sub-10 moet zitten. Al zijn er hier mensen die beweren bij 15% vet nog een sixpack te hebben, maar persoonlijk twijfel ik altijd aan dergelijke uitspraken.

tussen 12 en 14% wel degelijk een prima 4 pack idd ;)
Veel mensen overdrijven met hun procentjes en fantaseren die procentjes een heel stuk te laag.
daarvoor hoef je geen eens ver te lezen ;)
 
Ik denk dat je toch wel sub-10 moet zitten. Al zijn er hier mensen die beweren bij 15% vet nog een sixpack te hebben, maar persoonlijk twijfel ik altijd aan dergelijke uitspraken.

op 14% zie ik ze nog wel als ik ze goed aanspan en na het trainen maar pas met 10% zie je ze ook zonder aanspannen bij mij.
 
zit nu op 11% en je ziet ze onstspannen. aangespannen klappen ze eruit!
 
Ik zit op 10.8% en zie alleen een 4-pack. Ligt ook enorm aan je vetverdeling als je het mij vraagt. ;) Denk dat je safer zit met 8% dan net onder de 12%.
 
ligt ook aan de grootte van je abs maar rond de 8 procent zit je altijd wel goed tenzij je echt niks hebt
 
Je kan best op 9% gaan zitten bijvoorbeeld. Persoonlijk zie ik zelfs bij 7% nog niets op mn buik, maar dat verschilt dan ook per persoon.

Als ik jou was zou ik in ieder geval je krachttraining wat korter maken. Hou het op hooguit 5 kwartier, het liefst minder. Verder is 5 keer per week wel erg veel. Ik vind dat je het beste 3 dagen per week krachttraining kan doen en 1 dag cardio. Dan moet het wel goed komen :)
succes ermee
 
Ik zit op 20% bij mij zie je alleen de bovenste 4
 
7-8% :D

heb er nog nooit opgezeten (hopelijk wel binnen een jaartje), maar 8% lijkt me een mooi year-round percentage
 
Ik voel me goed bij 13%.

Al zou ik graag eens naar <10 gaan.
 
met 20% zie je echt geen abs man

Doe maar eens een huidplooimeting
 
Ik zit zelf volgens zon meter die je in de handen moet vasthouden op 12% maar ik zie alleen een 4-pack. Toch train ik elke dag wel abs, als ik wakker wordt even een paar setjes op me matje en dergelijke. (Train 16 maanden)
 
Back
Naar boven